8 افزونه کاربردی فایرفاکس برای طراحان و توسعه دهندگان وب – قسمت دوم

در قسمت دوم این مقاله در خدمت شما هستیم تا با معرفی چهار افزونه دیگر موزیلافایرفاکس شما را با افزونه های جالب این مرورگر آشنا کنیم.

8 افزونه کاربردی فایرفاکس برای طراحان و توسعه دهندگان وب

5- JS Deminifier

در اکثر سایت های معتبر، کدهای جاوااسکریپت را به منظور افزایش سرعت، واکنش سریع تر و کاهش مصرف پهنای باند فشرده میکنند که این کار باعث میشود تا خوانایی این کدها بسیار سخت شود و رفع ایراد آن ها تقریبا غیر ممکن شود. پس ما به ابزاری نیاز داریم تا این کدها را از حالت فشرده خارج کند و آن ها را مرتب کند. این افزونه با استفاده از الگوریتم های موجود در سایت jsbeautifier.org کدهای جاوا را طوری زیبا سازی میکند که شما میتوانید آن ها را بخوانید و اقدام به رفع مشکلات آن ها کنید.

8 افزونه کاربردی فایرفاکس برای طراحان و توسعه دهندگان وب

6- HTTPFox

با این افزونه جالب شما میتوانید ترافیک http که بین مرورگرتان و وب سرور اتفاق می افتد را مشاهده نمایید. نکته ای که هنگام کار با این افزونه باید رعایت کنید این است که نباید پنجره مرورگر را ببندید یا وارد تب جدیدی شوید.

8 افزونه کاربردی فایرفاکس برای طراحان و توسعه دهندگان وب

7- FlagFox

این افزونه یک ابزار تمام و کمال است. با نصب این افزونه اطلاعات بسیار خوب و مفیدی مانند چک کردن اطلاعات whois، dns، رتبه الکسا، وضعیت سرور، تست سرور و موارد بیشتری بدست می آورید. همچنین پس از نصب این افزونه یک پرچم در نوار آدرس مرورگرتان ظاهر میشود که محل هاست شما را با پرچم آن کشور به شما میگوید.

8 افزونه کاربردی فایرفاکس برای طراحان و توسعه دهندگان وب

8- Awesome Screenshot Plus

یک ابزار بسیار کاربردی است که به شما این اجازه را میدهد که از هر قسمتی از صفحه که میخواهید، عکس بندازید. همچنین میتوانید از کل یک صفحه عکس بگیرید و از قابلیت های خود برنامه استفاده کنید و ویرایش های جزئی نیز بر روی عکس انجام دهید و در نهایت آن ها را با فرمت هایی مانند jpg و png ذخیره کنید.
خب در اینجا نیز این مقاله به پایان میرسد. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و از افزونه هایی که خدمتتان معرفی کردیم به بهترین شکل استفاده کنید.

سایر مقالات

پایتون چیستآموزشگاه کامپیوتر پرتو
گیت هاب چیستآموزشگاه کامپیوتر پرتو
اوت لوک چیستآموزشگاه کامپیوتر پرتو