چه انتظاراتی از مشاور seo داشته باشیم

مدت مطالعه » 3 دقیقه
چه انتظاراتی از مشاور seo داشته باشیم

ممکن است سئوی سایت خود را به شخصی یا تیمی سپرده باشید و یا شخصی را به عنوان مشاور سئو در کنار خودتان داشته باشید ، اما چه انتظاراتی از مشاور seo داشته باشیم ؟

مقاله امروز آموزشگاه کامپیوتر پرتو ، در مورد این موضوع بسیار مهم و حیاتی می باشد پس با ما همراه باشید تا در 3 دقیقه، به این سئوال مهم پاسخ دهیم.
اهمیت سئو در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست و صاحب هر کسب و کار اینترنتی به این نکته واقف است که سئویِ یک وبسایت بر میزان فروشِ سایت تاثیرِ مستقیمی دارد .اما سئو کردن سایت کار بسیار تخصصی است و لازم است تا آن را به یک شرکت و یا فردی مطمئن سپرد که سابقه درخشانی در این حوزه داشته باشد .پس از آن که تصمیم به سئویِ وبسایت خود گرفتید ، لازم است تا موضوع را با یک متخصص و یا مشاور سئو در میان بگذارید و از روند پیش رو و مواردی که لازم است تا آن ها را مد نظر قرار داده و رعایت نمایید ، مطلع گردید.

سپردن سئوی یک وبسایت به افرادی که ناوارد هستند و یا از روش های غیر اصولی و منسوخ شده استفاده میکنند ، میتواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد .این عواقب تا جایی میتواند مخرب باشد که سایت شما اصطلاحا برای همیشه پنالتی شده و شما را مجبور سازد تا سایتی جدید را با دامنه جدید طراحی نمایید .اما مبحث اصلی در این مطلب مواردی است که در طی مشاوره باید مد نظر قرار دهید و در واقع سوال اینجاست که چه انتظاراتی از مشاور SEO داشته باشیم؟

مشاور سئو کیست؟

همانطور که عنوان شد در سال های اخیر کسب جایگاه بهتر در صفحه اول گوگل بیش از پیش احساس میگردد و همین موضوع موجب شده تا عباراتی چون “کارشناس سئو” یا “متخصص سئو” یا “مشاور سئو” به گوش اکثر فعالان در این حوزه برسد .
نقش مشاور سئو در زمانی پررنگ میگردد که یک وبسایت نیاز به سئو داشته باشد .این عمل سئو کردن به دو روش صورت میپذیرد:
روش 1 : صاحب وبسایت تصمیم میگیرد که تیم تولید محتوا را گرد اوری نموده و فردی را به عنوان مشاور سئو ، ناظر بر امور ایشان گرداند.
روش 2 : سئو را به شرکتی سئو کار سپرده و از فردی به عنوان مشاور در خارج از تیم کاری سئو به عنوان راهنما و مشاور کمک گرفت.
پیش از هرچیزی لازم است تا این نکته را مد نظر قرار دهید که مشاور سئو ، در واقع شخصی است که امر سئو را انجام میدهد و به تمامی جوانب سئو آشناست .بنابراین شما میتوانید پروژه را به خود مشاور سپرده و یا از وی تنها در خصوص نحوه سئویِ پروژه سوال نمایید .بنابراین انتخاب یک مشاور به اندازه انتخاب یک سئو کار ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
در صورتیکه بخواهید به روش دوم برای سئوی وبسایت خود اقدام نمایید و با فرد و یا شرکت خاصی آشنا نباشید ،میتوانید با یک سرچ ساده به لیستی از شرکت ها و یا افرادی دسترسی پیدا نمایید که در این امر فعالیت دارند .اما به این جستجو اکتفا نکنید و لازم است تا نظرات مشتریان قبلی و پروژه هایی که قبلا انجام داده اند را جویا شده و تحت بررسی قرار دهید .علاوه بر این وبسایت خود شرکت میتواند گویای توانایی آن شرکت در زمینه سئو و یا خدمات مشاوره سئو باشد .
نکته : توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که هرگز به منظور سئوی وبسایت خود ، عبارات “سئو” ، “متخصص سئو” ، “انجام سئو” و یا عبارات مشابه را در سرچ گوگل بکار نبرید .زیرا ممکن است شما را در دام و تله نتایجی بیاندازد که صاحبان این سایت ها با استفاده از روش های غلطی به لیست ابتدایی گوگل دست یافته اند و پس از مدتی با جریمه های شدید گوگل مواجه خواهند شد و از شانس بد شما ، دقیقا در زمانی که از این ترفند ها استفاده کرده اند ، در دام آن ها بیافتید !البته این را از یاد نبرید که این گفته در مورد تمام وبسایت های سئو شده و در لیست اول گوگل ، صدق نمیکند و در اکثر موارد ، وبسایت هایی که در صفحه اول قرار دارند ، متخصص امر سئو هستند .

چه انتظاراتی از مشاور SEO میتوان داشت

در هر صورت، چه با روش درون سازمانی و یا به روش برون سپاریِ سئو ، قصد انجام سئو را دارید لازم است تا از کمک یک مشاوره سئو بهره ببرید .
مشاور سئو لازم است تا شما را با مسیر صحیح سئو بر پایه بودجه تعیین شده توسط شما آشنا گرداند .همچنین میتواند مبلغی را به مظنور دستیابی به هدف مورد نظرتان براورد نماید .
علاوه بر این لازم است تا از کسب و کار شما شناختی کامل پیدا نموده و رقبا ، محصولات و خدمات ایشان را مورد بررسی قرار دهد .
لازم است تا با مشتریان و مخاطبان شما و رقبایتان و حتی روحیات آن ها آشنا باشد .
مشاور سئو باید راهبرد محتوایی و ساختی صفحات وبسایت را مشخص نموده و صفحات فرود را برای کلمات کلیدی هدف تعیین نماید .
از دیگر وظایف مشاور سئو ، تحلیل کردن کلمات کلیدی ، دسته بندی آن ها و آگاهی از پتانسلی های موجود است .
شناسایی ده کلمه کلیدی به منظور هدفگذاری در فضاهای مختلف سایت شامل ایندکس ، دسته بندی ها و مقالات نیز از دیگر وظایف مشاور سئو است .
مشاور سئو همچنین وظایف دیگری دارد که عبارتند از :
بازنویسی کردن عناوین صفحات و توضیحات متا و ترکیب عبارات به منظور جلب توجه کاربر و افزایش نرخ کلیک و ماندگاری در سایت
تعیین یک روند کاری برای تیم تولید محتوا
• ارائه گزارش های هفتگی از وضعیت کلمات کلیدی و بهبود یا افت وضعیت سئوی کلمات کلیدی مورد نظر و نحوه رفتار کاربران در سایت
• بهبود وضعیت UX سایت ، افزایش تعداد بازدید صفحات برای هر کاربر و کاهش نرخ پرش
• شناسایی خطاهای رایج در سایت ، ریدایرکت 301 و 302 ، بهینه سازی سایت و پیدا نمودن ارورهای 404 ، پیدا نمودن خطاهای دسترسی گوگل به صفحات در سرچ کنسول ، حذف محتوای تکراری ، بررسی نقشه سایت ، شناسایی لینک های معیوب در سایت ، رفع ایرادات فایل Robots.txt ، بررسی وضعیت نمایش در دیوایس های مختلف علی الخصوص موبایل
• پیاده سازی تکنیک های لوکال سئو ، درج بر روی نقشه گوگل و لینک کردن سایت با شبکه های اجتماعی
• بهینه سازی حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی مانند گوگل پلاس ، لینکدین ، اینستاگرام ، فیسبوک و …
• بررسی دلیل موفقیت رقبا و استفاده از تکنیک های ایشان در سئوی وبسایت
• شناخت تکنیک های جدید گوگل مبنی بر دلایل جریمه های گوگل و رعایت عدم بکارگیری از این الگوها
• بهینه سازی منو ، ساید بار ، فوتر و تمامی مسیرهای داخلی در سایت
• آشنایی با دستورات کد نویسی html/css
• آشنایی با ابزارهای مدیریتی سئو مانند گوگل آنالیز و سرچ کنسول
• شناخت کامل از سیستم مدیریت محتوای سایت شما
• بررسی نحوه بکارگیری کلمات کلیدی در آدرس صفحات
• توجه به تولید محتوای مناسب و شناخت مطالبی که در سایت شما بدان ها پرداخته نشده و کاربران بسیاری در جستجوی آن هستند
• تعیین نمودن KPI مناسب به منظور تخمین عملکرد سایت و دستیابی به اهداف
• بررسی وضعیت هاست و دامین شما از نظر کیفیت و تاثیر عملکردی بر روی بهبود سایت
• مشاوره به منظور نحوه انتشار مطالب با استفاده از روش های مختلفی چون ارسال ایمیل و خبرنامه های گروهی ، سرویس های اشتراک گروهی و شبکه های اجتماعی
نکته : یک مشاور کار بلد و حرفه ای ،هرگز رتبه یک گوگل را تضمین نمیکند ، بلکه رعایت اصول و استانداردهای مطابق با الگوریتم های گوگل را تضمین میکند.

اگر تمایل دارید که سئو وب سایتتان را خودتان انجام دهید، می توانید در کلاس آموزش سئو در آکادمی پرتو، شرکت نمایید

در صورتیکه سوال و یا نظری دارید ، آن را در این قسمت برایمان بنویسید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله
چه انتظاراتی از مشاور seo داشته باشیم
نام مقاله
چه انتظاراتی از مشاور seo داشته باشیم
خلاصه
اهمیت سئو در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست و صاحب هر کسب و کار اینترنتی به این نکته واقف است که سئویِ یک وبسایت بر میزان فروشِ سایت تاثیرِ مستقیمی دارد .اما سئو کردن سایت کار بسیار تخصصی است و لازم است تا آن را به یک شرکت و یا فردی مطمئن سپرد که سابقه درخشانی در این حوزه داشته باشد
نویسنده
منتشر کننده
آموزشگاه کامپیوتر پرتو
لوگو
مشاوره و ثبت نام -02166959852
×