پشتیبانی سایت چیست

مدت مطالعه » 5 دقیقه
پشتیبانی سایت چیست

عبارت پشتیبانی وبسایت برای افرادی که صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستند و یا افرادی که متقاضی یادگیری این مهارت هستند ، عبارتی آشنا است .اما آیا میدانید پشتیبانی سایت چیست ؟ چه خدماتی در حین پشتیبانی سایت به کاربر ارائه میگردد؟ انواع پشتیبانی سایت کدام ها هستند؟جواب این سوالات را در این مطلب بررسی خواهیم نمود.با ادامه مطلب آموزشگاه کامپیوتر پرتو ،همراه ما باشید …
همانگونه که پس از خرید یک محصول مانند خودرو ، به خدمات گارانتی و پشتیبانی نیاز دارید ، پس از اتمام پروسه طراحی یک وبسایت نیز به امور پشتیبانی نیاز دارید و لازم است تا امور پیگیری و پشتیبانی وب سایت را به همان شرکت طراح سایت و یا فردی که به عملکرد وی اطمینان دارید بسپارید .
شرکت و یا فردِ پشتیبان ملزم است تا تمامی توجهش را معطوف به سایت نماید تا در صورت بروز مشکل ، آن را بلافاصله تشخیص داده و برای رفع آن سریعا وارد عمل گردد.
بطور مثال فرض کنید سایت در نیمه های شب هک شده است .این نفوذ به اطلاعات حتی به مدت چند ساعت ، میتواند لطمات جبران ناپذیری را به سازمانِ مالک وبسایت و یا فرد مالک سایت وارد آورد که از هک و استفاده غیر مجاز اطلاعاتِ ساده تا دسترسی به منابع مالی سایت را میتواند تحت الشعاع قرار دهد.در این صورت تمامی تلاش و زحماتی که برای آبرویِ چندین ساله برند خود صرف نموده ایم ، به یکباره از بین خواهد رفت و حتی ممکن است آینده ما را در خطر قرار دهد.بنابراین اهمیت پشتیبانی از یک وبسایت را بطور واضح و روشن ، درک نمودید .
از آنجا که انجام امور فنی و پشتیبانی یک وبسایت نیاز به دانش فنی و تجربه دارد ، لازم است تا این امر مهم را به مجموعه و یا فردی بسپارید که دانش و تخصص های لازم در این زمینه را دارا است تا صورت لزوم و در اسرع وقت بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد .

پشتیبانی سایت چیست

پشتیباین یک وبسایت عبارت است از : انجام امور روتین و روزمره سایت ، انجام امور فنی سایت ، انجام بروز رسانی های مورد نیاز سایت ، مراقبت و نگهداری از سایت ، انجام تغییرات و اصلاحات در سایت ، رفع مشکلات و ایرادات احتمالی سایت و … .علاوه بر اینها ، ممکن است مشتری موارد دیگری را در طول روند پشتیبانی درخواست نماید که این موارد به موارد قبل اضافه میگردد.

انواع خدمات پشتیبانی سایت

پشتیبانی یک وب سایت از دو منظر مورد بررسی قرار میگیرد .
پشتیبانی فنی
پشتیبانی محتوایی

پشتیبانی یک وبسایت رابطه ای مستقیم با حیات یک سایت دارد و در صورتیکه این روند با اخلال مواجه شود میتواند صدمات جبران ناپذیری به پیکره یک کسب و کار بزند.

پشتیبانی فنی

پشتیبانی فنی یک وبسایت به حیات وبسایت مرتبط است و اهمیت این روند به حدی است که در صورتیکه در آن اخلال ایجاد گردد ، حیات وبسایت در معرض خطر قرار میگیرد و ممکن است از دسترس خارج گردد .برای یادگیری هر چه بهتر پشتیبانی فنی ، بهتر است در کلاس آموزش وردپرس شرکت نمایید
مواردی که در طول پشتیبانی فنی وبسایت لحاظ میگردد عبارتند از :

– اطمینان از عملکرد صحیح سایت در مرورگرهای مختلف
لازم است تا عملکرد و نمایش وبسایت در تمامی وبسایت ها مورد بررسی قرار گیرد و آپدیت های سایت خود را مورد بررسی قرار دهید.زیرا در صورتیکه به آپدیت ها بی توجهی گردد ممکن سایت در هنگام نمایش در مرورگرهای مختلف به مشکل بر بخورد

– بروزرسانی پلاگین ها و افزونه های نصب شده بر روی سایت
یکی از مهمترین راه های نفوذ به وبسایت و هک آن ، باگ های امنیتی است که در پلاگین ها وجود دارد.پشتیبان وبسایت ملزم است تا از اخرین نسخه های افزونه ها استفاده نمایند و آن ها را از نظر تضمین امنیت مورد بررسی قرار دهند .همچنین ممکن است برخی از پلاگین ها با یکدیگر ناسازگار باشند که کسب اطمینان از این مورد نیز بر عهده پشتیبان وبسایت است .

– بهبود سرعت وبسایت
سرعت لود کامل وبسایت یکی از عواملی است که موجب نگهداری کاربر در سایت میگردد .در صورتی که تایم لود شده سایت شما زیاد باشد ، کاربر سایت را ترک میکند .بنابراین از دیگر وظایف پشتیبان وبسایت ، بهبود سرعت وبسایت است

-تهیه نسخه پشتیبان از داده ها و ذخیره آن ها
تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات یک وبسایت نظیر محتوای متنی ، عکس ها ، ویدئوها ، PDFها و … یکی دیگر از وظایف پشتیبان ستایت است تا در مواقع لزوم بتواند آن ها را در سایت بازنشانی نماید .

– اطمینان از واکنشگرا بودن سایت
واکنشگرا گرا بودن یا ریسپانسیو بودن یک سایت به معنای اطمنیان اط نحوه نمایش صحیح بر روی وسایت مختلف چون صفحه موبایل ، تبلت ، مانیتور های مختلف ، صفحه لپتاب و … است .یکی دیگر از وظایف پشتیبان وبسایت تست نمودن سایت با ابزارهای مختلف در جهت نحوه نمایش صحیح سایت است .

برای یادگیری این مهارت های فنی بهتر است در کلاس آموزش html-css شرکت نمایید.

پشتیبانی محتوایی

پشتیبای محتوایی از دیگر انواع پشتیبانی است که موجب بهبود روند سئوی سایت شما خواهد شد .تمامی وبسایت هایی که در صفحه اول گوگل مشاهده میکنید ، با استفاده از تولید محتوا و تولید محتوای ارزشمند توانسته اند رتبه کسب نمایند .
شما با استفاده از تولید محتوای ارزشمند و یکتا ، خواهید توانست مخاطبان را به سایت خود جذب نمایید و بدین روش میتوانید سئوی وبسایت خود را بهبود بخشید .

یکی از بهترین مهارت هایی که می توانید فرابگیرید، تولید محتوای تصویری با شرکت در کلاس آموزش فتوشاپ است.

مواردی که در طول پشتیبانی محتوایی وبسایت لحاظ میگردد عبارتند از :
– تولید محتوای متنی
در حین پشتیبانی محتوایی وبسایت شرکت یا فرد طرف قرارداد ملزم است تا کلیه امور محتوایی متنی سایت را انجام دهد .این موارد شامل نوشتن مقالات برای وبلاگ یا مجله سایت میگردد
دقت نمایید که تولید عکس و ادیت آن مانند اسلایدرها، بر عهده محتوا نویس نمیباشد و در صورت لزوم میتوان با اضافه نمودن به مبلغ قرارداد ، این نیاز را به بندهای قرارداد اضافه نمود.

-بهینه سازی موتورهای جستجو
برای تولید محتوای یک وبسایت لازم است تا کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار وبسایت را پیدا نموده و برای این کلمات ، تولید محتوا نمود.پس از آن پشتیبان سئو وارد عمل شده و این محتوا را در رقابت با سایر وبسایت ها ، در لیست نتایج اولیه گوگل ظاهر مینماید .

– آپدیت محتوا
اپدیت محتوا با دانش روز نیز از جمله مواردی است که پشتیبان وبسایت وظیفه انجان آن را دارد .به عنوان مصال ممکن است مطلبی در سال های قبل بر روی سایت قرار گرفته باشد که با توجه به پیشرفت علم ، صحت این موضوع با مشکل مواجه شده باشد .بنابراین لازم است تا این محتوا بازنویسی گردد

هزینه پشتیبانی وبسایت چقدر است

میزان هزینه پشتیبانی یک وبسایت بستگی مستقیمی به موارد و بندهای قرار داد دارد و اینکه مشتری انتظار انجام چه مواردی از پشتیبان را دارد.ممکن است مشتری درخواتس پشتیبانی فنی را داشته اما انجام امور محتوایی بر عهده خودش باشد و یا حتی ممکن است بخواهد تهیه و تولید عکس های محتوا را از پشتیبان بخواهد

چطور میتوان پشتیبان سایت شد

امروزه با تغییر روند کسب و کار و افزایش تعداد وبسایت ها ، متقاضیان استخدام پشتیبان سایت بسیار زیاد شده است .شخصی که تمامی فرایند پشتیبانی و نگهاری سایت را انجام دهد.

اما همانگونه که در قبل تر عنوان نمودیم ، پشتیبان سایت ، وظایف مختلفی دارد که عملا انجام تمامی این امور از عهده یک شخص خارج است و بهتر است امر پشتیبانی توسط یک تیم انجام پذیرد .اما در صورتیکه سایتی کوچک و شخصی دارید نیز میتوانید آن را بر عهده یک فرد گذارید.اما به منظور مشارکت در تیم پشتیبانی و یا انجام آن به شکل فردی ، لازم است تا با این مهارت آشنا گردید و آموزش ببینید .پس از آموزش میتوانید با مدنی کاراموزی در یک شرکت ، با مهارت های این کار بشکل واقعی آشنا گردید و پس از آن برای استخدام شدن در این حوزه اقدام نمایید .

در صورتیکه سوال و یا نظری دارید ، آن را در این قسمت برایمان بنویسید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله
پشتیبانی سایت چیست
نام مقاله
پشتیبانی سایت چیست
خلاصه
پشتیبان سایت ، وظایف مختلفی دارد که عملا انجام تمامی این امور از عهده یک شخص خارج است و بهتر است امر پشتیبانی توسط یک تیم انجام پذیرد .اما در صورتیکه سایتی کوچک و شخصی دارید نیز میتوانید آن را بر عهده یک فرد گذارید
نویسنده
منتشر کننده
آموزشگاه کامپیوتر پرتو
لوگو
مشاوره و ثبت نام -02166959852
×