اوت لوک چیست

مدت مطالعه » 4 دقیقه
اوت لوک چیست

اوت لوک چیست ؟ اوت لوک یکی از نرم افزارهای موجود در پکیج ICDL است که در کلاس آموزش icdl بطور حرفه ای در آموزشگاه کامپیوتر پرتو مورد تدریس قرار میگیرد.اوت لوک به منظور مدیریت اطلاعات شخصی و از سوی شرکت مایکروسافت مورد عرضه واقع گردید .

نکته مهم در مورد نرم افزار اوت لوک این است که این نرم افزار در دو نسخه مورد استفاده قرار میگیرد.نسخه اول آن که با نام  Outlook Express در هنگام نصب ویندوز بر روی سیستم شما بطور پیش فرض نصب میگردد و نسخه دوم که در پکیج Office بوده و در هنگام نصب این پکیج نرم افزاری و یا به تنهایی بر روی سیستم نصب میگردد و با نام Microsoft Outlook بر روی سیستم به نمایش در می آید.بنابراین نباید این دو نسخه از اوت لوک را با یکدیگر اشتباه بگیرید زیرا Out Look Express یکی از برنامه های رایگان است که تا پیش از ویندوز 7 به منظور ارسال ایمیل از آن استفاده میشد .

از دیگر سرویس هایی که توسط شرکت مایکروسافت عرضه شد Outlook.com  است که این سرویس بشکل رایگان و تحت وب خدمت ارائه میدهد واین در حالی است که برای استفاده از امکانات پکیج نرم افزاری Office دسکتاپ باید هزینه پرداخت گردد و پس از خرید لایسنس نرم افزار ها ، کاربر مجاز به استفاده از نرم افزار خواهد بود.

در ادامه به بررسی بیشتر نرم افزار اوت لوک خواهیم پرداخت.با ادامه مطلب همراه ما باشید و متوجه می شویم که اوت لوک چیست.

مدیریت ایمیل ، یکی از مهمترین وظایف نرم افزار اوت لوک است و این نرم افزار ، کاربر را در ارسال و دریافت نامه های الکترونیکی یا ایمیل یاری مینماید .اما این تنها وظیفه نرم افزار اوت لوک نیست و از دیگر وظایف اوت لوک میتوان به داشتن تقویم کاری ، مدیریت فعالیت ها ، یادداشت برداری ، مرورگر وب ، مدیریت تماس ها و یا حتی کار در حالت آفلاین نیز اشاره کرد.

علاوه بر این میتوان نرم افزار اوت لوک را با دیگر نرم افزارها مانند Microsoft SharePoint Server و یا Microsoft Exchange Server به منظور انجام امور پیشرفته تری چون ارسال و دریافت ایمیل های داخلی یک سازمان ، تنظیم نمودن تقویم و یا جلسات کاری ، به اشتراک گذاری فایل ها و لیست شیرپوینت ها ، ادغام نمود .

شاید بپرسید که با وجود تلفن های همراهی که همواره با ما هستند و با وجود اینکه نرم افزار اوت لوک تنها بر روی سیستم کامپیوتری ما نصب است ، دیگر چه لزومی به استفاده از اوت لوک است ؟!باید گفت که نرم افزار اوت لوک این قابلیت را دارد که بر روی گوشی های تلفن همراه سینک شود و تنظیمات مورد نظرتان را در اختیار شما قرار دهد .بنابراین دیگر جای نگرانی نیست زیرا داده ها همگام سازی شده اند.

از دیگر کاربردهای برنامه اوت لوک میتوان به ادغام نمودن آن با Microsoft Visual Studio به منظور سفارشی کردن و توسعه دادن دیگر برنامه ها و ابزارهای پکیج آفیس اشاره نمود.

کاربرد نرم افزار اوت لوک

بطور کلی کاربردهای زیر برای نرم افزار اوت لوک متصور است :

  • امکان دسته بندی منظم ایمیل های دریافتی
  • امکان مدیریت ایمیل های شخصی
  • امکان مدیریت متون ثبت شده در نوت
  • امکان ارسال عکس و فیلم در قالب ایمیل
  • امکان مدیریت تماس های ورودی و خروجی و مدیریت و ویرایش مخاطبین در لیست کانتکت
  • تقویم
  • امکان استفاده از چندین ایمیل بطور همزمان
  • امکان شناسایی ایمیل هایی که حاوی بدافزار هستند
  • امکان مدیریت برنامه ها ، جلسات و …
  • امکان به اشتراک گذاری مطالب و اطلاعات
  • امکان استفاده از تم ها و طرح های متعدد به منظور ساخت محیط کاربری زیباتر
  • امکان جستجوی سریع
  • امکان سفارشی سازی و توسعه برنامه های کاربردی با استفاده از Visual Stadio
  • و …

مزایای نرم افزار اوت لوک

برای نرم افزار اوت لوک مزایایی متصور است که عبارتند از:

  • مدیریت آسان ایمیل ها و در نتیجه صرفه جویی در وقت
  • امکان استفاده از نرم افزار و دسترسی به ایمیل ها و نوشتن ایمیل جدید بصورت آفلاین و بدون نیاز به اتصال به شبکه اینترنت
  • توانایی مدیریت ایمیل های junk که درون یک پوشه به همین نام ارسال میگردند .این فولدر توسط سایت مایکروسافت آپدیت میشود و قابلیت این را دارد که درجه حساسیت آن را تنظیم نماییم.

معایب نرم افزار اوت لوک

  • یکی از معایب نرم افزار اوت لوک ، دریافت تمامی ایمیل های ارسال است به گونه ای که ایمیل های اسپم و حاوی نرم افزارهای مخرب را نیز دریافت میکنند.بنابراین لازم است تا تنظیمات مربوطه بر روی این نرم افزار را به درستی انجام دهید تا در هنگام کار با ان دچار مشکلات امنیتی نشوید
  • نرم افزار اوت لوک توسط شرکت مایکروسافت نوشته شده اند و به دلیل برخی از باگ های موجود در تمامی برنامه های مایکروسافت امکان نفوذ هکر ها در نرم افزارهای ارائه شده توسط این شرکت وجود دارد.لذا لازم است تا با حساسیت بیشتری نسبت به استفاده از این نرم افزار اقدام نمایید .

نرم افزار اوت لوک توانسته پاسخکوی نیاز تمامی افراد در هر سطح کاربری باشد .این سطح کاربری از کاربران خانگی تا کارمندان اداری را در برمیگیرد .کارمندان آموزشگاه کامپیوتر پرتو، برای ارسال و دریافت ایمیل از این نرم افزار قدرتمند استفاده می کنند.

در استفاده های سطحی تر مانند استفاده های خانگی، کاربر میتواند از نسخه OutLook Express  استفاده نماید که امکان دریافت خودکار ایمیل ، درفترچه آدرس ایمیل ، دسترسی به اطلاعات شخصی افراد برخوردار است.علاوه بر این میتواند از چندین آدرس ایمیل ، با اعمال قوانین متفاوت استفاده نماید .همچنین در اوت لوک اکسپرس تم های مختلفی برای مناسبت های مختلف وجود دارد که برای زیبایی هرچه بیشتر فضای کاربری میتوان از آن ها استفاده نمود.

اما نسخه دیگر اوت لوک یعنی نسخه مایکروسافت آن که در پکیج Office موجود است مناسب استفاده های حرفه ای تر و به منظور استفاده در ادارات طراحی شده است .در این نسخه از نرم افزار ،کاربر قادر است تماس های خود را مدیریت نموده و اطلاعات خود را سازماندهی نماید .همچنین از دیگر امکانات آن میتوان به تقویم اشاره نمود.علاوه بر این میتوانید صندوق پستی خود را بنابر نیاز خود فیلتر گذاری نموده و ایمیل هایتان را مدیریت نمایید .

تفاوت نرم افزار outlook express  و Microsoft Outlook

 Outlook ExpressMicrosoft Outlook
نوع کاربرکاربر خانگیکاربر سازمانی یا اداری
TASK Listندارددارد
(automatic backup)نسخه پشتیبان خودکارندارددارد
تقویمندارددارد
وضع قوانینتنها برای ایمیل های دریافتیبرای ایمیل های دریافتی و ارسالی
فرمت فایل ها.dbx.psd
قابل توسعه با برنامه نویسی VBAندارددارد
ویژگی مدیریت ایمیل های junkندارددارد
پشتیبانی پروتکل ها

SMTP,POP3,IMAP,

and HTTP,LDAP,MHTM,

HTML,S/MIME,NNTP

SMTP,POP3,IMAP4,HTTP,

MAPI,LDAP,MHTML,

NNTP,MIME,S/MIME,

vCalendar,vCard,iCalendar,

HTML mail و ساپورت کامل برای

سازگار با ویندوز و IEخیربله
قابل نصب رویویندوز 7 به بعدویندوز xp

در صورتیکه نیاز دارید تا ایمیل های جدید را دریافت نمایید ، اتصال به اینترنت الزامی است .اما در صورتیکه بخواهید ایمیل های دریافت شده را بخوانید و یا ایمیلی جدید را بنویسید ، میتوانید بشکل آفلاین از نرم افزار استفاده نمایید .

خیر .استفاده از نرم افزار اوت لوک میتوان به منظور دریافت و ارسال ایمیل استفاده نمود .اما توجه داشته باشید که به منظور دریافت و یا ارسال ایمیل های جدید ، لازم است تا به اینترنت دسترسی داشته باشید .

در هر نرم افزاری باگ و حفره های امنیتی وجود دارد که با به روز رسانی های به موقع میتوانید از نفوذ هکر ها و بروز مشکلات نرم افزاری جلوگیری به عمل آورید .

نرم افزار اوت لوک دو نسخه دارد که یکی از آن ها در هنگام نصب ویندوز بر روی سیستم نصب میگردد و نیازی به پرداخت هیچگونه مبلغی نیست .نسخه دیگر اما اوت لوک مایکروسافت است که در پکیج آفیس موجود است و استفاده از آن مستلزم خریداری این مجموعه است .هرچند کاربرد این دو نسخه با یکدیگریکسان است و تنها در موارد اندکی با یکدیگر تفاوت دارند .

در صورتیکه سوال و یا نظری دارید ، آن را در این قسمت برایمان بنویسید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله
اوت لوک چیست
نام مقاله
اوت لوک چیست
خلاصه
نرم افزار اوت لوک دو نسخه دارد که یکی از آن ها در هنگام نصب ویندوز بر روی سیستم نصب میگردد و نیازی به پرداخت هیچگونه مبلغی نیست .نسخه دیگر اما اوت لوک مایکروسافت است که در پکیج آفیس موجود است و استفاده از آن مستلزم خریداری این مجموعه است .هرچند کاربرد این دو نسخه با یکدیگریکسان است و تنها در موارد اندکی با یکدیگر تفاوت دارند
نویسنده
منتشر کننده
آموزشگاه کامپیوتر پرتو
لوگو
مشاوره و ثبت نام -02166959852
×