حل مشکل تایپ برعکس در فتوشاپ

مدت مطالعه » 4 دقیقه
حل مشکل تایپ برعکس در فتوشاپ

ممکن است شما نیز جزو افرادی باشید که از برنامه فتوشاپ استفاده میکنید و این برنامه پرکاربرد را به تازگی بر روی سیستم خود نصب نموده باشید.در اینگونه مواقع معمولا با مشکل تایپ فارسی مواجه خواهید شد .مقاله امروز آموزشگاه کامپیوتر پرتو، در مورد یک مشکل همه گیر و همیشگی برای علاقمندان فتوشاپ است ،می خواهیم حل مشکل تایپ برعکس در فتوشاپ را به شما آموزش دهیم.با ما همراه باشید.

بدین معنی که در زمانیکه میخواهید حروف فارسی را تایپ نمایید ، در بین حروف فاصله میافتد و یا حروف در عبارات بصورت برعکس تایپ میشوند.لذا تصمیم بر آن گرفتیم تا در این مطلب به حل مشکل تایپ برعکس در فتوشاپ بپردازیم تا بتوانید بشکلی حرفه ای و بدون مشکل تایپ ، به امور خود بپردازید.
همانگونه که عنوان نمودیم ، اغلب کاربران پس از نصب ورژن های جدید برنامه فتوشاپ به مشکل تایپ فارسی مانند بریده بریده شدن کلمات و یا برعکس نویسی برمیخورند. حتی بسیاری از دانشجویان ما در کلاس آموزش فتوشاپ نیز به این مشکل بر می خوردند ،برخی از کاربران مشکل را مربوط به نسخه دانلود شده و یا نصبی خود میدانند و نسبت به پاک نمودن برنامه اقدام کینند

برخی دیگر از افراد نیز با استفاده از روش های متفرقه ای نظیر استفاده از فارسی نویس ها و یا پروژه های آماده ی فارسی نظیر نوشتن در یک محیط متنی و Copy ,Past نمودن نوشتار ، مشکل خود را حل میکنند .اما این راه استاندارد و اصولی نیست .در صورتیکه شما نیز جزو افراد مبتدی در حوزه آموزش فتوشاپ هستید ، پیشنهاد میکنم به روشی که در ادامه مطلب بدان خواهیم پرداخت ، مشکل خود را یکبار برای همیشه حل نمایید .ما در این آموزش 4 روش حل این مشکل را برایتان آموزش داده ایم.
خوب دست به کار شوید!

روش اول

ابتدا برنامه فتوشاپ خود را باز نمایید و از منوی Edit بر روی گزینه Preferences کلیک نمایید .پس از آن لازم است تا بر روی گزینه Type کلیک نمایید.

آموزش حل مشکل تایپ برعکس در فتوشاپ

حال در پنجره باز شده در قسمت Choose text Engine Options ، تیک گزینه Middle eastern and south Asian را انتخاب نمایید .

آموزش حل مشکل تایپ برعکس در فتوشاپ

حال لازم است تا برنامه فتوشاپ را بسته و مجددا آن را باز نمایید .
پس از باز نمودن مجدد برنامه ، به گزینه Type رفته و گزینه Language options را پیدا نمایید .حال لازم است تا دو گزینه Farsi Digits و Right to left را انتخاب نمایید .

روش دوم

برنامه فتوشاپ را باز نمایید و در تب Windows بر روی گزینه Paragraph کلیک نمایید تا پنجره کوچکی نمایان شود.

آموزش حل مشکل تایپ برعکس در فتوشاپ

در پنجره کوچک به نمایش در امده ، بر روی مثلث کوچکی که در سمت راست و بالای پنجره نشان داده شده است ، کلیک نمایید .از منوی به نماش در امده ، تیک گزینه Middle East Single-line Composer را بزنید.

آموزش حل مشکل تایپ برعکس در فتوشاپ

در این روش نیز به سادگی مشکل تایپ برعکس در زبان فارسی را حل نمودید.

روش سوم

در دو روش قبل ، به حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ به روش مستقیم پرداختیم.اما ممکن است به دلایلی بخواهید از روش غیر مستقیمی برای حل این مشکل استفاده نمایید .یکی از این روش ها استفاده از برنامه آنلاین Awebfont است .

نحوه کار با این برنامه بسیار آسان است و تنها کافی است وارد این سایت شده و در کادر به نمایش در آمده ، نوشتار مورد نظر خودتان را تایپ نمایید و پس از آن بر روی دکمه تبدیل کلیک نمایید .

آموزش حل مشکل تایپ برعکس در فتوشاپ

حال میتوانید متن تایپ شده خود را در برنامه مورد نظر خودتان که در اینجا فتوشاپ است ، استفاده نمایید .

آموزش حل مشکل تایپ برعکس در فتوشاپ

روش چهارم

ممکن است مشکل فارسی نویسی در برنامه فتوشاپ ، مربوط به سیستم عامل شما باشد که در پی عدم پشتیبانی از زبان فارسی رخ داده است .بدین منظور میتوانید از برنامه های فارسی نویسیو یا کیبورد فارسی استفاده نمایید که توسط اکثر سیستم عامل ها پیشتبانی میشوند.برخی از این نرم افزارها عبارتند از :
• نرم افزار GO Keyboard
• نرم افزار SwiftKey
علاوه بر این نرم افزارها ، میتوانید نوشته خود ا در محیط های دیگری همچون نرم افرار NotePad , Word , WordPad و … تایپ نموده و پس از Copy نمودن آن ، در نرم افزار فتوشاپ و در داخل سند مورد نظرتان Paste نمایید .

بنر آموزش فتوشاپ

در این مقاله روش های متداولی که به منظور رفع مشکل فارسی نویسی در برنامه فتوشاپ مورد استفاده قرار میگیرند را برایتان آموزش دادیم.در صورتیکه سوال یا مشکلی دارید که با استفاده از روش های فوق حل نشد ، میتوانید در زیر این مطلب عنوان نمایید تا اساتید ما شما را در حل مشکل پیش آمده یاری نمایند .

بله.ممکن است با آپدیت نرم افزار ، مشکلات ناشی از بهم ریختگی فارسی برایتان رخ دهد.اما با استفاده از روش های فوق میتوانید این مشکل را حل نمایید .ضمنا با توجه به اینکه با آپدیت های جدیدی که برای هر نرم افزار اتفاق میافتد ، مشکلات قبلی در آن رفع شده است و امکانات جدیدی به آن اضافه شده است ، پس بهتر است همیشه نرم افزهای خود را به روز نگه دارید.

لازم است پس از اعمال تغییرات ذکر شده در نرم افزار ، برنامه را بسته و مجددا باز نمایید و یا در قسمت سئوالات، سئوال خود را بپرسید

در تمام ورژن ها جواب می دهد اما باز هم اگر نشد، ورژن خود را در بخش نظرات بنویسید تا اساتید بررسی کنند

در صورتیکه سوال و یا نظری دارید ، آن را در این قسمت برایمان بنویسید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله
حل مشکل تایپ برعکس در فتوشاپ
نام مقاله
حل مشکل تایپ برعکس در فتوشاپ
خلاصه
همانگونه که عنوان نمودیم ، اغلب کاربران پس از نصب ورژن های جدید برنامه فتوشاپ به مشکل تایپ فارسی مانند بریده بریده شدن کلمات و یا برعکس نویسی برمیخورند.برخی از کاربران مشکل را مربوط به نسخه دانلود شده و یا نصبی خود میدانند و نسبت به پاک نمودن برنامه اقدام کینند
نویسنده
منتشر کننده
آموزشگاه کامپیوتر پرتو
لوگو
مشاوره و ثبت نام -02166959852
×