چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم

مدت مطالعه » 3 دقیقه
چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم

پیامرسان واتساپ یکی از برنامه های محبوب است که ماهانه بیش از 1 میلیارد کاربر فعال از آن استفاده میکنند.در این برنامه کاربردی ، کاربر قادر است تا با کاربران دیگر چت ، تماس صوتی و یا تماس تصویری برقرار نماید، مقاله امروز آموزشگاه کامپیوتر پرتو، در مورد این است که چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم.پس اگز نیاز دارید یاد بگیرید که چگونه باید بر روی نرم افزار واتساپ خود رمز بگذارید، با ما همراه باشید

ما با استفاده از پیام رسان واتساپ اطلاعات شخصی ، کاری و … زیادی را با دیگران در میان میگذاریم و طبیعی است که به دنبال راهی باشیم که امنیت داده های ما را تامین نماید .اما در صورتیکه از برنامه واتساپ استفاده نموده باشید ، میدانید که به منظور رمز گذاری بر روی آن هیچ گونه الگویی وجود ندارد تا امنیت چت های شما تضمین گردد و همین موضوع موجب میگردد تا افراد دیگر بتوانند به راحتی در واتساپ شما سرک بکشند .در واتساپ دسکتاپ اما وضع بهتر است و شما میتوانید با اسکن نمودن کد QR گوشی خوتان تا حدودی ورود به واتساپ را محدود نمایید .اما در صورتیکه شخصی به گوشی اندروید و یا IOS شما دسترسی پیدا نماید به راحتی میتواند به چت های شما دسترسی پیدا نماید.اما این بدین معنی نیست که راهی وجود ندارد تا داده های خود را از خطر سوء استفاده دیگران در امان نگاه دارید .سوالی که بسیاری از افراد در تماس با ما میپرسند این است که چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم ؟ و این سوالی است که در این مقاله قصد پرداختن بدان را داریم.با ادامه مطلب همراه باشید …

مخفی نمودن چت های واتساپ

در صورتیکه علاقه ای به رمز گذاری بر روی واتساپ خود ندارید میتوانید با استفاده از این روش ، چت های خود را از دید سایرین مخفی نگاه دارید .بدین منظور لازم است تا انگشت خود را برای چند ثانیه بر روی چتی که قصد مخفی نمودن آن را دارید نگاه داشته تا نواری مانند تصویر زیر به بالای صفحه واتساپ شما به نمایش در آید.با استفاده از این نوار ، نوار آرشیو که با فلشی رو به پایین به نمایش درآمده را انتخاب نمایید .
در صورتیکه این آیکون را مشاهده نمی نمایید ، لازم است تا انگشت خود را چند ثانیه بر روی چت مورد نظرتان نگاه داشته و از آیکن سه نقطه ، “بایگانی مکالمه” را انتخاب نمایید

مخفی نمودن چت های واتساپ


مخفی نمودن چت های واتساپ

پس از آنکه چت مورد نظر خود را به حالت مخفی درآوردید ، ممکن است بخواهید بدان دسترسی پیدا نمایید .بنابراین صفحه واتساپ خود را به پایین اسکرول نموده و Archived chats را انتخاب نمایید .

مخفی نمودن چت های واتساپ


مخفی نمودن چت های واتساپ

در صورتیکه بخواهید پیام آرشیو شده خود را به حالت نمایش در آورید لازم است تا مجددا انگشت خود را بر روی چت نگاه داشته و پس از چند ثانیه بر روی آیکونی که با فلش رو به بالا به نمایش درآمده کلیک نمایید .در صورتیکه این آیکون را مشاهده نمی نمایید ، لازم است تا بر روی سه نقطه کلیک نموده و گزینه “خروج از بایگانی” را کلیک نمایید .

مخفی نمودن چت های واتساپ

مخفی نمودن چت های واتساپ

تا بدینجای مطلب شما نحوه مخفی نمودن پیغام های واتساپ خود را آموزش دیدید.اما به این نکته توجه داشته باشید که شخص دیگری نیز ممکن است این مطلب را بداند و به راحتی بتواند به آرشیو های شما دسترسی پیدا نماید .بنابراین بهتر است که برای واتساپ خودتان رمز گذاری انجام دهید .
همانگونه که عنوان شد برای رمز گذاری بر روی واتساپ ، بر روی برنامه واتساپ هیچگونه امکانی وجود ندارد تا با استفاده از آن بر روی واتساپ رمز قرار دهید و برای این موضوع لازم است تا از نرم افزارهای جانبی استفاده نمایید .

رمز گذاری بر روی واتساپ با نرم افزار Locker for Whats Chat App

یکی از برنامه های رمز گذاری برای واتساپ ، برنامه Locker for Whats Chat App است که میتوانید آن را از گوگل پلی دانلود نمایید و بر روی گوشی اندرویدی خودتان نصب نمایید .
در هنگامی که برنامه را اجرا نمودید یک صفحه مانند صفحه زیر به شما نمایش داده خواهد شد که از شما میخواهد رمزی 4 عددی را انتخاب نمایید .لازم است تا یک رمز را انتخاب نموده و به منظور تایید این رمز ، آن را مجددا وارد نمایید .

چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم

چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم

پس از این مرحله پیغامی به نمایش در خواهد آمد که از شما اجازه دسترسی به برنامه واتساپ را میخواهد.در صورت تایید لازم است تا به این برنامه اجازه دسترسی به پیامرسان واتساپ را بدهید .

چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم

چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم

حال میتوانید بر روی آیکون “+” زده و چت های خودتان را به برنامه اضافه نمایید .پس از اضافه نمودن چت ها هر زمان که بخواهید وارد چتی گردید لازم است تا پسورد 4 رقمی خود را وارد نمایید .

چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم

چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم

اما این تنها برنامه رمز گذاری بر روی واتساپ نبوده و در ادامه مطلب به بررسی نرم افزارهای بیشتری خواهیم پرداخت …

اگر در کار کردن با گوشی تلفن همراه مشکل دارید ، پیشنهاد می کنیم در کلاس آموزش icdl و همچنین به صورت اختصاصی در کلاس آموزش اینترنت شرکت نمایید.

رمز گذاری بر روی واتساپ با نرم افزار Locker for Whats Chat App

با استفاده از این برنامه شما قادر خواهید بود بر روی واتساپ خود، عملیات رمز گذاری را انجام دهید .همچنین میتوانید با استفاده از کد یا پین ، عکس ها و ویدئوهای خود را از شر سرک کشیدن دیگران در امان دارید .

چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم

چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم

رمز گذاری بر روی واتساپ با نرم افزار AppLock

این برنامه یکی از قدرتمند ترین و محبوب ترین برنامه های رمز گذاری است که در حال حاضر بیش از میلیون ها کاربر را از آنِ خود کرده است .این برنامه از بیش از 32 زبان مختلف پشتیبانی میکند و کاربر را قادر میسازد تا از حساب های واتساپ ، توییتر ، لینکدین ، فیسبوک ، گوگل پلاس و … خود ، محافظت نماید .این نرم افزار از امکانات بی نظیری چون قابلیت استفاده از تم های مختلف ، پروفایل ها و بکگراند های متنوع ، SNS خصوصی ، قفل مکان ، قفل سریع و … اشاره نمود.

چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم

چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم

رمز گذاری بر روی واتساپ با نرم افزار Messenger Lock

با استفاده از این نرم افزار شما قادر خواهید بود علاوه بر گالری خود ، از حساب های مختلف خود مانند واتساپ ، توییتر ، گوگل پلاس ، جیمیل و … محافظت نمایید .علاوه بر این کاربر را قادر میسازد بر روی بازی های خود نیز رمز بگذارد.

قرار دادن پسورد واتساپ بر روی گوشی های IOS

بر خلاف گوشی های اندرویدی که برنامه های بسیار زیادی برای رمز گذاری بر روی واتساپ ، در اختیار داشتند ، در گوشی های IOS ، دست کاربران در انتخاب نرم افزار بسته تر است و فقط دو انتخاب پیش رو دارند .در گوشی های IOS میتوانید از یکی از برنامه های iApplock یا Password for WhatsApp به منظور رمز گذاری بر روی گوشی های خود استفاده نمایید .

رمز گذاری بر روی گوشی IOS با استفاده از Password for WhatsApp

با استفاده از این نرم افزار ، کاربر قادر است بر روی واتساپ خود رمزگذاری را انجام دهد اما متاسفانه لازم است تا گوشی آیفون شما جیلبریک شده باشد .

رمز گذاری بر روی گوشی IOS با استفاده از iAppLock

با استفاده از نرم افزار iAppLock که در فروشگاه Cydia در دسترس قرار گرفته است ، کاربر قادر خواهد بود بر روی گوشی خود رمز گذاری را انجام دهد .پس از اینکه برنامه را نصب نمودید ، آن را اجرا نموده و از لیست برنامه های به نمایش در آمده ، برنامه واتساپ را انتخاب نمایید .بر روی گزینه SAVE زده و یک پین وارد نمایید .

البته برنامه های دیگری نیز وجود دارند که به منظور رمز گذاری از آن ها میتوان استفاده کرد ، اما متاسفانه این برنامه ها غیر رایگان هستند و برای استفاده از آن ها لازم است تا آن ها را خریداری نمایید .به عنوان مثال دو برنامه BioLockDown و BioProtectدو نرم افزار پولی رمز گذاری هستند.

اما در صورتیکه نمیخواهید از برنامه های ذکر شده استفاده نمایید و یا بدون جیلبریک کردن گوشی ، واتساپ خود را محافظت نمایید از روش زیر استفاده نمایید;
مسیر زیر را بر روی گوشی آیفون خود طی نمایید .
Settings > General > Restrictions
سپس بر روی گزینه Enable Restrictions تپ نمایید

چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم

چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم

پس از آن don’t allow apps را انتخاب نمایید

چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم

پس از این مرحله قادر خواهید بود با استفاده از روش اول ، چت های خود را مخفی و بایگانی نمایید

رمز گذاری بر روی واتساپ دسکتاپ
واتساپ دسکتاپ ، از دیگر نسخه هایی پرکاربرد واتساپ در دنیا است که در بین سیستم عامل های مختلف ، نسخه ویندوز آن از محبوبیت بیشتری برخوردار است .در این مورد نیز ف برای رمز گذاری چت ها از هیچ امکانی در بستر برنامه برخوردار نیستیم و لاجرم باید مانند واتساپ اندروید و واتساپ IOS ، از برنامه های جانبی کمک بگیریم.
بدین منظور میتوانید از برنامه های جانبی چون My Lockbox یا free exe lock استفاده نماییم که قادر هستند بر روی واتساپ دسکتاپ رمزگذاری را انجام دهند.

چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم

در عکس فوق از برنامه Free Exe Lock به منظور رمز گذاری بر روی واتساپ دسکتاپ استفاده شده است .

در صورتیکه سوال و یا نظری دارید ، آن را در این قسمت برایمان بنویسید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله
چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم
نام مقاله
چگونه برای واتساپ رمز بگذاریم
خلاصه
در این مقاله به صورت جدی به این سئوال پاسخ داده ایم که چگونه بر روی وانساپ خود رمز بگذاریم و روش های مختلف را برای آن گفته ایم!
نویسنده
منتشر کننده
آموزشگاه کامپیوتر پرتو
لوگو
مشاوره و ثبت نام -02166959852
×