آموزش بهینه سازی تصاویر وب سایت

سئو یکی از دوره های پرطرفدار در آموزشگاه کامپیوتر پرتو می باشد و یکی از پارامتر های بسیار مهم در این میان ، آموزش بهینه سازی تصاویر وب سایت می باشد که در مقاله امروز به آن اشاره خواهیم کرد.البته اگر به سئو علاقمندید ، بهتر است در کلاس آموزش سئو شرکت نمایید.

زمانیکه حرف از سئو سایت پیش می آید، شاید خیلی ها فکرشان به سمت کدنویسی و روش های پیچیده برود. اما باید بدانید که سئو تنها کدنویسی نیست. فاکتورهای بهینه سازی سایت بسیار گسترده هستند و رعایت همه ی آن ها باعث موفقیت یک سایت در نمایش بالای نتایج در گوگل میشود. اما یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد، بهینه سازی یا به اصطلاح کاهش حجم تصاویر میباشد که در حجم کلی سایت و در نهایت سئو بهتر، تاثیر بسیار زیادی دارد.

روش های بهینه سازی تصاویر مختلف است و حتی برخی از سایت ها نیز وجود دارند که میتوان با استفاده از آن ها و خیلی ساده این بهینه سازی را انجام داد. اما شاید برای خیلی از ما ایرانی ها به علت سرعت اینترنت مقدور نباشد تا تصاویری که حجم آن ها تا چند مگابایت میرسد را بخواهیم آپلود و نسخه بهینه شده آن را دانلود نماییم به همین جهت امروز با آموزشی کوتاه و بسیار کاربردی در زمینه بهینه سازی تصاویر سایت در خدمت شما هستیم تا با استفاده از این آموزش و بدون نیاز به اینترنت بتوانید تصاویر خود را به بهترین نحو بهینه و کاهش حجم بدید.

موارد لازم :

برای بهینه سازی تصاویر باید بر روی سیستم خود نرم افزار فتوشاپ را نصب کرده باشید چون تمام کار بهینه سازی ما توسط این نرم افزار انجام خواهد گرفت.

مراحل انجام بهینه سازی تصویر وب سایت

  • نرم افزار فتوشاپ را اجرا و عکس خود را در آن وارد کنید.
  • در ابتدا سایز تصویر را با استفاده از منوی image و سپس گزینه image size و یا با استفاده از کلیدهای ترکیبی ctrl+alt+i مشاهده نمایید. یکی از علت های حجیم بودن تصاویر میتواند اندازه بسیار بزرگ آن باشد که کارایی چندانی نیز در وب ندارد. معمولا طول تصاویر تا 1000 پیکسل و ارتفاع نیز تا 600 پیکسل مناسب خواهد بود و بیشتر از این اندازه ها، ممکن است فرم کلی سایت را بهم بریزد.
  • پس از بهینه کردن اندازه تصویر به بخش اصلی بهینه سازی میرسیم. در فتوشاپ قسمتی وجود دارد که میتوان تصاویر را برای وب ذخیره کرد. برای این کار از گزینه file گزینه save for web را انتخاب و یا کلیدهای ترکیبی alt+shift+ctrl+s را بفشارید تا منوی مربوط به این تنظیمات برایتان ظاهر شود.

در زیر به معرفی هر یک از بخش ها میپردازیم:

بهینه سازی تصاویر وب سایت برای سئو سایت

بهینه سازی تصاویر وب سایت برای سئو سایت

در این قسمت میتوانید فرمت و نوع فرمت تصویرتان را مشخص کنید. یعنی مثلا میتوانید انتخاب کنید که فرمت از نوع jpeg و با چه کیفیتی باشد.

بهینه سازی تصاویر وب سایت برای سئو سایت

بهینه سازی تصاویر وب سایت برای سئو سایت

در این قسمت که مهم ترین بخش نیز هست، شما میتوانید با استفاده از مقادیری که وجود دارد، کیفیت را تغییر دهید. همچنین به صورت دستی نیز میتوانید کیفیت تصویر را تغییر دهید به این صورت که هر چه کیفیت بیشتر شود و عدد بالاتر برود حجم تصویر نیز بیشتر میشود که تمام هدف ما این است که تا جایی که کیفیت تصویر خیلی بد نشده است، کیفیت را کاهش دهیم. همچنین در پایین تصویر میتوانید به صورت زنده میزان حجم عکس را هنگامی که کیفیت آن را تغییر میدهیم ببینیم که پیشنهاد ما این است که با توجه به تمامی تصاویری که در یک صفحه قرار است استفاده کنید، حجم را کاهش دهید. منظورمان این است که جمع حجم تمامی تصاویر موجود در صفحه بیشتر از 5/2 مگابایت نشود.

بهینه سازی تصاویر وب سایت برای سئو سایت

بهینه سازی تصاویر وب سایت برای سئو سایت

همچنین در تب هایی که در سمت چپ و بالا به نام های 2-up و 4-up موجود است شما میتوانید تصویر اصلی را با نسخه های بهینه شده در level های مختلف با هم بررسی کنید. یعنی مثلا همزمان میتوانید تصویر اصلی را با کیفیت 50 و 60 و 70 مقایسه کنید. به این ترتیب تصویر شما از حجم بسیار بالا به یک حجم منطقی و خوب کاهش پیدا میکند که از نظر موتورهای جستجو بسیار عالی است. همچنین سرعت لود صفحه دچار افزایش چشمگیری خواهد شد تا کاربران زمان انتظار کمتری را داشته باشند و در نتیجه احتمال پرش کاربران نیز کمتر شود.

خب، به شما تبریک میگوییم. شما توانستید اصلی ترین روشی که برای کاهش حجم تصویر میتوانستید به کار ببرید را استفاده کنید.

در نهایت فراموش نکنید ، طراحی سایت نیز تاثیر به سزایی در سئو سایت شما دارد و شما می توانید با شرکت در کلاس آموزش طراحی سایت ، طراحی سایت را به صورت حرفه ای فرابگیرید.

البته همانطور که خدمتتان عرض کردیم، بهینه سازی تصاویر تنها یکی از چندین و چند عامل تاثیر گذار افزایش رتبه در گوگل می باشد؛ لذا رعایت تمامی عوامل افزایش رتبه در گوگل موجب هم افزایی و رشد سریع تر جایگاه سایت شما میگردد؛ این مهم میسر نمی گردد مگر با نگاه دقیق و کارشناسانه… آژانس خلاقیت کرگدن با سابقه درخشان همواره افتخار برگزاری جلسات مشاوره سئو در این زمینه با بنگاه های اقتصادی گوناگون را داشته است و با حضور کارشناسان مجرب خود همواره بهترین راهکارها را ارائه داده است. پیشنهاد ما نیز این است که اگر مایل به افزایش سایت خود است، حتما از مشاوره رایگان این شرکت، استفاده کنید.

امیدواریم با استفاده از این روش، بتوانید رتبه سایت خود را نیز افزایش دهید.