کاربرد زبان c# چیست

برای متقاضیان یادگیری زبان c# این سوال مطرح است که کاربرد زبان c# چیست ؟اما پیش از پرداختن به پاسخ این سوال ،اندکی در مورد چیستی زبان c# توضیح خواهیم داد.

همانطور که در مقاله c# چیست توضیح دادیم ،C# زبانی شی گرا ،سطح بالا و چند منظوره است که توسط شرکت مایکروسافت بوجود آمد و پس از مدتی استانداردهای ECMA و ISO را شامل شد.شما با استفاده از زبان C#میتوانید بسیای از برنامه های بزرگ را طراحی نمایید.به عنوان مثال برنامه های اتوکد ،آفیس 365 ، share point ، , ویژوال استودیو  ،برنامه هایی هستند که با استفاده از c# طراحی و ساخته شده اند.

با این مقاله از بهترین آموزشگاه برنامه نویسی ، همراه باشید

کاربرد زبان c# چیست

کاربرد زبان c# چیست

 

همانطور که عنوان شد کاربرد زبان C# بسیار گسترده است و توانایی بسیار زیاد این زبان ،موجب شده تا C# به یکی از 44 زبان پرکاربرد در سطح جهان ارتقا پیدا کند.و اما کاربردهای C# :

کاربرد در ویندوز

ویندوز هنوز هم بالاترین سهم از کاربران را در سطح جهان نسبت به دیگر سیستم عامل ها از آن خود کرده است.از آنجاییکه زبان C# متعلق به شرکت مایکروسافت است ،لذا رابطه خوبی در بین ویندوز و C# برقرار است.توسط C# میتوانید هر نوع برنامه ای را برای ویندوز طراحی نمایید .نکته قابل توجه اینکه اکثر نرم افزارهای مورد استفاده در ایران ،با زبان برنامه نویسی C# نوشته شده اند.

کاربرد در وب

با استفاده از تکنولوژی ASP.NET تحت C# میتوانید هر نوع اپلیکیشنی را تحت وب طراحی نمایید.(سایت ها جزو اپ های تحت وب شناخته میشوند)در حال حاضر سایت های ابر قدرتی توسط تکنولوژی ASP.NET در ایران پیاده سازی شده اند .چندی از این سایت ها عبارتند از : بانک ملی ،دیجی کالا ،ایرانسل ،ورزش 3 و …

کاربرد در اندروید

یکی از قابلیت های C# که موجب محبوبیتش گردیده ،قابلیت برنامه نویسی در پلتفرم های مختلف است.با استفاده از C# میتوانید اپلیکیشن های اندرویدی را تولید نمایید.در حال حاضر بسیاری از اپلیکیشن های موبایل توسط زامارین نوشته میشند.زامارین قابلیت پیاده سازی هر نوع برنامه با هر نوع از سطحی را دارد.

کاربرد در IOS

علاوه بر برنامه های اندروید ،با استفاده از C# میتوانید اپلیکیشن های IOS را نیز تولید نمایید .

کاربرد در macOS

باورکردنی نیست اما میتوان گفت کاری نیست که با استفاده از C# نتوان آن را انجام داد.یکی از این موارد برنامه نویسی برای سیستم عامل مک است .این موضوع میزان قدرت زبان C# را به شما یاداوری میکند.

کاربرد در توسعه بازی برای موتور Unity

برای بسیاری از طراحان ،استفاده از C# برای توسعه بازی برای موتور Unity است.میزان محبوبیت این موتور روز به روز در حال افزایش است و موتور استاندارد Unreal را تحت تاثیر خود قرار داده است .دلیل آن نیز رایگان بودن آن برای توسعه دهندگان نه چندان بزرگ است .بسیاری از افراد ترجیح میدهند پروژه خود را با سهولت بیشتری پیش برند و این امر را با C# محقق میکند.در صورتیکه در C++ سرعت بالا و سازگاری با Unreal وجود دارد.

کاربرد در Asp.Net و Asp.Net Core

دومین فریم ورک بک اند در اینترنت ،فریم ورک Asp.Net است که قبل از آن php است که میزان محبوبیت بیشتری دارد.Asp.Net سرویس اپ مایکروسافت است که برای صفحات داینامیک وب مورد استفاده قرار میگیرد و در این بین c# نقش اصلی را برای آن ایفا میکند. c# برای ایجاد APIهای وب و مدیریت پویای داده کاربران مورد استفاده قرار میگیرد.

فریم ورک Asp.Net Core به دلیل اجرا بر روی پلتفرم های مختلف ،انعطاف بیشتری را به توسعه وب بخشیده است. توسعه دهنده حالا به جای مجبور شدن به ایجاد بک اند ویندوز سرور در سیستم عامل مایکروسافت، می تواند وب سایت های ASP.NET Core MVC را در سیستم عامل لینوکس یا مک برای هر سروری توسعه دهد.

نتیجه گیری

زبان c# زبانی همه منظوره و بی انتهاست که هرچه بیشتر آن را فراگیرید ،باز هم نکاتی برای یادگیری وجود دارد.اما به همین نسبت ،بازار کار بسیار عالی برای متقاضیان کار وجود دارد و بستری مناسب را برای ورود به کار برای افراد فراهم نموده است .می توانید در کلاس آموزش c# آکادمی پرتو برای یادگیری این زبان اقدام کنید.

پس از زبان C#،به منظور توسعه فرانت اند ،زبان های برنامه نویسی پایتون و جاوااسکریپت بیشترین مزایا را نسبت به دیگر زبان های برنامه نویسی دارا میباشند.