معرفی افزونه wp smush برای بهینه سازی تصاویر وردپرس

همانطور که در گذشته هم خدمت شما کاربران عزیز آموزشگاه کامپیوتر پرتو گفته بودیم، بهینه سازی تصاویر در وب سایت امری مهم و حیاتی است و میتواند در سئو سایت شما موثر باشد.

همانطور که میدانیم امروزه اکثر وب سایت ها، از سیستم های مدیریت محتوای آماده همچون وردپرس استفاده میکنند. با رشد و افزایش کاربران این cms افزونه های بسیار متنوع و کاربردی نیز برای آن نوشته و به طور رایگان در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است. بارها در کلاس آموزش وردپرس گفته این که از میان چندین هزار افزونه موجود در مخزن افزونه های وردپرس، یکی از بهترین افزونه هایی که در زمینه کاهش حجم و بهینه سازی تصاویر فعالیت دارد، wp smush است. اگر شما هم یک سایت وردپرسی دارید و از بابت حجم تصاویر خود نگران هستید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما از این افزونه بسیار کاربردی استفاده کنید.

از قابلیت های این افزونه میتوان به بهینه سازی خودکار تصاویر اشاره کرد. به این صورت که پس از آپلود تصاویر، پلاگین به طور خودکار حجم تصاویر را طوری که کیفیت تصویر پایین نیاید یا در حدی باشد که محسوس نباشد، پایین می آورد. اگر شما میخواهید به تازگی این افزونه را برای سایتی که قبلا تصاویر زیادی در آن آپلود کرده اید، استفاده کنید، نگران نباشید، زیرا قابلیتی در تنظیمات این افزونه وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید کلیه تصاویری که قبلا در سایت آپلود شده اند را نیز، بهینه سازی کنید که برای این کار پس از ورود به setting برنامه، باید بر روی دکمه bulk smush now کلیک کنید.

البته نسخه ای که ما از آن استفاده خواهیم کرد، نسخه رایگان این افزونه است. اما هیچ جای نگرانی وجود ندارد، زیرا نسخه رایگان و نسخه پولی این افزونه تفاوت چندانی با هم ندارد و تنها تفاوت این دو با هم در این است که اگر بخواهید همه تصاویر سایت به یک باره بهینه شوند، در نسخه رایگان هر 50 تصویری بهینه میشود، بهینه سازی متوقف میشود و شما باید دوباره بر روی دکمه بهینه سازی کلیک کنید اما در نسخه پولی این افرونه، شما تنها با یک بار کلیک بر روی بهینه سازی قادر خواهید بود تا تمامی تصاویر خود را بهینه سازی کنید و دیگر نیازی به فشردن مجدد دکمه نخواهید داشت. آموزش به پایان رسید و به همین سادگی توانستید تصاویر خود را بهینه کنید.

امیدواریم از معرفی افزونه بهینه سازی تصاویر به صورت خودکار در وردپرس که امروز روش کار با آن را آموزش دادیم لذت برده باشید. دیگر آموزش های ما را دنبال کنید.