روانشناسی رنگ زرد در طراحی سایت، بسته بندی محصولات، رستوران، فست فود
عنوان مقاله امروز از آموزشگاه کامپیوتر میدان انقلاب ، روانشناسی رنگ زرد در طراحی سایت، بسته بندی محصولات، رستوران، فست فود می باشد و می خواهیم در مورد رنگ زرد و تاثیر آن در روانشناسی صحبت کنیم.
با ماه همراه باشید
زرد مانند خورشید گرما و روشنایی می بخشد و از تاثیر آن متوجه می شویم که جزء رنگ های گرم محسوب می شود.
رنگ زرد سمبل هوش و دانش است.رنگ زرد بسیار جاذب است و به علت انعکاسی که دارد نظر بیننده را به سرعت جلب می کند. برخلاف رنگ های دیگر که با غلیظ شدن ، تیره تر می شوند، رنگ زرد با غلیظ شدن، روشن تر می شوند.
زرد لیمویی رنگ بسیار شادی است و نماد شیرینی با طعم مرکبات است.زرد خامه ای رنگی فریبنده است. در کل رنگ زرد بیانگر طعم لذت بخش خوراکی می باشد.
در فروشگاه ، محصولاتی که در بسته بندی آنها از رنگ زرد استفاده شده بعت انعکاس رنگ زرد، نظر بیننده را بیشتر به خود جلب می کند.
از ترکیب رنگ زرد و سیاه در بسته بندی محصولات غافل نشوید. این ترکیب رنگی باعث ایجاد حس صمیمیت در مصرف کننده می شود.
اگر به دنبال روشن کردن اتاق های رو به سمت شمال هستید رنگ زرد بهترین گزینه است.
به علت ایجاد اشتها در رستوران ها و فست فودها بصورت ترکیب با رنگ هایی چون نارنجی و قرمز استفاده می شود.
رنگ زرد ذهن را فعال و باعث ایجاد تمرکز و خلاقیت می شود به همین دلیل پیشنهاد می کنم از دفترچه یادداشت زرد استفاده کنید.
رنگ زرد بعلت تاثیر شادابی و سرزندگی که دارد شما را از غم دور میکند.
به کسانی که دچار افسردگی شده اند پیشنهاد می کنم از رنگ زرد بیشتر استفاده کنند.
رنگ زرد باعث به وجود آمدن دو نوع حس می شود: 1- حس شادی و خوشبختی 2- حس ترس و فریبکاری
به وجود آمدن هر کدام از این دو حس ، بسته به شرایط روحی و خلقیات شما دارد. بعنوان مثال : برای افرادی که پرجنب و جوش و فعال هستند بهتر است به رنگ زرد زیاد نگاه نکنند زیرا باعث ایجاد افسردگی می گردد.
در استفاده از رنگ زرد زیاده روی نکنید زیرا باعث اضطراب و دلهره می شود و بهتر است رنگ زرد را با رنگ های دیگر مانند : قرمز، نارنجی، مشکی و .. ترکیب کنید.
در طراحی سایت رنگ زرد موجب جذب کاربر می شود که در کلاس طراحی رابط کاربری به صورت مفصل در مورد آن صحبت می کنیم.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟در گفتگو ها شرکت کنید!