معروفترین کیف پول (wallet)های بیت کوین

نگهداری ارزهای دیجیتال با ارزهای سنتی تفاوت دارد و این تفاوت در نگهداری آن به دلیل فرم و شکل متفاوت آن است.بنابراین نمی توان آن را به شکل فیزیکی نگهداری نمود و تنها میتوان کلید خصوصی آن را Private Key را در محلی ذخیره نمود و در زمان احتیاج آجازه دسترسی آن را داد.در این مقاله سعی داریم پیرامون معروفترین کیف پول (wallet)های بیت کوین صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

نمونه کلید خصوصی (Private Key):
L4izGfiCKU6GM7vrDkg7xog1RMox29DmrcZCS9W4NdnDe6nLzq4x
نکته : در مورد فوق ،موجودی کیف پول صفر است و نباید کلید خصوصیتان را در اختیار سایت و یا شخصی بگذارید.

نمونه کلید عمومی (آدرس بیت‌کوین):
1DJLdU8JXmwU3K98JttktFf58ktApGYwT7
با استفاده از ترکیب کلید خصوصی و کلید عمومی خواهید توانست یک تراکنش بیت کوینی را انجام دهید.

یک کیف پول ارز دیجیتال باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
• نظارت بر کلیدهای خصوصی
• قابلیت پشتیبان گیری
• جامعه توسعه دهندگان
• سازگاری با سیستم عامل های گوناگون
• سهولت کاربری

علاوه بر این تمامی موجودی شما در 12* کلمه بازیابی که کیف پول در اختیار شما قرار میدهد ذخیره شده است.بنابرین لازم است تا از کیف پولی استفاده نمایید که 12 کلمه امنیتی را در اختیارتان قرار دهد و تمام 12 کیلمه امنیتی را در جایی ذخیره نمایید .در صورتیکه این کلمات را فراموش نمایید ،تمامی موجودی شما از دست میرود.ضمنا اگر این کلمات در اختیار کسی قرار گیرد به معنی به سرقت رفتن کل موجودی شماست.برای کسب اطلاع پیرامون روش های ماین کردن بیت کوین ها ، مقاله ماینر چیست را بخوانید

نکته : دسترسی توسط IP ایران در برخی از کیف پول ها محدود شده است.اما این تحدیدی برای موجودی شما نیست زیرا با یک VPN میتوانید به موجودی خودتان دسترسی داشته باشید.

برای ذخیره سازی بیت کوین روش های مختلفی وجود دارد اما باید امن ترین آن ها را برگزید.به عنوان مثال ذخیره نمودن بیت کوین ها در بایننس و بیت فینکس به دلیل سابقه تاریک این دو صرافی معقول نیست.زیرا در زمان ذخیره نمودن بیت کوین ها داخل این صرافی ها ،آن ها دسترسی به کلید شخصی شما را به نیابت از شما در دست میگیرند و میتوانند هر لحظه که اراده نمایند حسابتان را مسدود و یا موجودی شما را صفر نماید.همانطور که چندین بار این موضوع برای کاربران ایرانی صورت پذیرفته و حسابهایشان توسط این صرافی ها بلوکِ شده است.قبلا در مقاله بیت کوین چیست به صورت مفصل پیرامون بیت کوین صحبت کرده ایم.
در مقابل اما سرویس هایی برای کاربران تدارک دیده شده است که برای آن ها کلید های خصوصی را در اختیارشان قرار داده که حتی اگر بخواهند هم نمیتوانند حسابشان را مسدود نمایند.

معروفترین کیف پول (wallet)های بیت کوین

معروفترین کیف پول (wallet)های بیت کوین

ترزور (Trezor)
ترزور اولین کیف پول سخت افزاری در جهان است.این کیف پول توسط ساتوشی لبز که شرکتی در جمهوری چک است ارائه شده است.
در این نوع از کیف پول که دستگاهی کوچک است، یک صفحه نمایش OLED وجود دارد که به وسیله یک پورت USB به کامپیوتر و یا تلفن همراهتان متصل میشود.
در هنگام اتصال به کامپیوتر در اولین بار یک کد شش رقمی به شما نمایش داده میشود که لازم است این کد شش رقمی را در صفحه کامپیوتر خود وارد نمایید.این کد در هر بار اتصال به کامپیوتر توسط کیف پول شما ،بصورت تصادفی بوجود میاید و از اینکه سیستمی دیگر به جز شما به کیف پولتان دسترسی داشته باشد جلوگیری میکند.س از وارد نمودن پین کد ،از شما درخواست وارد نمودن شماره بازیابی 24 رقمی شما را میکند .از این شماره 24 رقمی باید به دقت حفاظت نمایید زیرا تنها با استفاده از این کد است که میتوانید بیت کوین های خود را بازگشت دهید.
این کیف پول برای ویندوز های 7 و بالاتر ،سیستم عامل X نسخه 10.8 و بالاتر و لینوکس در دسترس است.علاوه بر آن بر روی دستگاه های اندرویدی نیز قابلیت استفاده را دارد.

کیف پول ترزور

لجر نانو اس (Ledger Nano S)
این نوع از کیف پول ،یک کیف پول سخت افزاری از یک استارت آپ فرانسوی است.کیف پول لجر نانو اس شبیه به یک فلش مموری است که توسط یک پورت USB به هر نوع درگاهی متصل میشود .این نوع از کیف پول دقیقا مانند فلش است زیرا فاقد باتری است و تنها در زمان اتصال به یک سیستم ،شروع به کار میکند.کیف پول لجر فاقد برچسب ضد جعل است زیرا این فرایند در زمان روشن شدن کیف پول صورت میپذیرد.لجر دارای یک صفحه OLED و دو کلید جانبی است که توسط آن ها میتوانید تراکنش ها را تایید نمایید.با در اختیار داشتن این کیف پول کلید های خصوصی شما بشکل آفلاین نگهداری میشوند.به همین دلیل هیچگونه مخاطره ای بابت امنیت پول شما وجود ندارد.این کیف پول در حال حاضر ارزانترین کیف پول موجود برای ذخیره بیت کوین است.

لجر نانو اس

بلاک چین دات کام (Blochchain.com)
سایت بلاک چین یکی از اولین ها در ارائه کیف پول بیت کوین است.در این سایت میتوانید بیت کوین را خرید و فروش نمایید.از آنجا که این سایت یک صرافی نیست ،از امنیت بالاتری نسبت به سایت کوین بیس برخوردار است.

اکسودوس (Exodus)
اکسودوس اولین کیف پول دسکتاپی با پشتیبانی از چندین ارز رمزنگاری شده است که توسط جی پی ریچاردسون و دنیل کاستاگنولی در اواسط سال 2015 ساخته شده است.
از آنجایی که این کیف پول به هیچ سرور میزبانی متصل نیست ،بنابراین میتوانید بیت کوین های خود را بدون هیچگونه نگرانی در این کیف پول ذخیره نمایید.برای استفاده از این کیف پول نیازی به هیچگونه ثبت نامی ندارید اما باید از کلیدهای بازیابی خود پشتیبان تهیه نمایید .همچنین علاوه بر اینکه از کلیدهای خود پشتیبان تهیه میکنید،بخواهید تا یک لینک با ویژی بازیابی کلید ها را برایتان ایمیل نماید.نکته اینکه زمانی قادر به تهیه نسخه پشتیبان هستید که داخل کیف پول خود میزانی موجودی داشته باشید.
کیف پول اکسودوس قابل دسترس در سیستم عامل های ویندوز ،مکینتاش و لینوکس است.

جکس (Jaxx)
بزرگترین کیف پول چند منظوره که از بیت کوین و آلت کوین ها پشتیبانی میکند ،کیف پول جکس است.این کیف پول در حال حاضر از 13 ارز رمزنگاری شده پشتیبانی میکند.
رابط کاربری جکس بسیار ساده است و برای استفاده از آن نیازی به ایمیل و یوزر و پسورد ندارید.در جکس با استفاده از کلید seed میتوانید کنترل دارایی خود و ارزهای رمزنگاری شدهتان را در دست گیرید.این دکمه در زمان مفقودی و یا خرابی دستگاهتان به کمکتان خواهد آمد.علاوه بر آن با استفاده از کلی خصویتان میتوانید بیت کوین و یا آلت کوین های خود را در کیف پول کاغذی وارد نمایید .از جکس در انواع سیستمهای اندروید و IOS قابل استفاده است .علاوه بر آن در سیستم عامل های ویندوز ،لینوکس و مکینتاش نیز قابل استفاده است.همچنین در انواع مرورگرهای فایرفاکس و کروم نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

مایسلیوم (Mycelium)
مایسیلیوم یکی از کیف پول های متن باز است که کاربری آسانی دارد زیرا برای شروع به استفاده از آن به هیچ نام کاربری ،پسورد و تاییدیه ایمیلی نیاز ندارید.کیف ول مایسلیوم مناسب افرادی است که به تازگی وارد دنیای بیت کوین شده اند. مایسلیوم یک کیف پول HD است که دارای دکمه SEED است که 12 کلمه را در اختیارتان قرار میدهد که لازم است آن را در جایی امن ذخیره نمایید.
اگر دستگاهتان خراب یا گم شود توسط این 12 کلمه میتوانید بیت کوین های خود را بازیابی نمایید.اما اگر این 12 کلمه را گم کنید ،تمامی بیت کوین های خود را از دست داده اید!
کیف پول مایسلیوم با سیستم عامل های اندروید و IOS سازگار است.

نکته مهم : سعی کنید هرگز کیف پول خود را در یک صرافی ذخیره ننمایید زیرا ریسک از دست دادن تمامی بیت کوین های خود را دارید.به جای صرافی ها بهتر است از کیف پول های آنلاین و یا آفلاین که بسیار زیاد و در دسترس هستند و در این مقاله به بررسی برترین های این کیف پول ها پرداختیم نمایید .

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله
معروفترین کیف پول (wallet)های بیت کوین
نام مقاله
معروفترین کیف پول (wallet)های بیت کوین
خلاصه
معروفترین کیف پول (wallet)های بیت کوین را می شناسید؟ در این مقاله به این موضوع جذاب و داغ این روزها پرداخته ایم.
نویسنده
منتشر کننده
آموزشگاه کامپیوتر پرتو
لوگو