آموزش افزایش امنیت سایت های وردپرسی

مدت مطالعه » 3 دقیقه

امروز در آموزشگاه کامپیوتر پرتو در خدمتون هستیم با یک آموزش جذاب،آموزش افزایش امنیت وب سایت های وردپرسی!
جهت افزایش امنیت سایت وردپرس خود باید چه اقداماتی انجام داد؟
معمولا در ایران هرگاه بحث امنیت سایت پیش می آید، صحبت از این میشود که سیستم های مدیریت محتوای آماده مانند وردپرس از امنیت پایینی برخوردار هستند و قابل اعتماد نیستند و برای ایجاد یک سایت خوب و با امنیت فقط باید سایت مورد نظر، به طور کامل برنامه نویسی شود. اما چقدر این طرز تفکر صحیح است؟ آیا واقعا سایت های وردپرسی امنیت ندارند و قابل اعتماد نیستند؟
پاسخ به این سوال قطعا خیر است. امروزه سایت های بسیار معروف و محبوب و پربازدیدی در جهان وجود دارند که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنند و بدون مشکل نیز به کار خود ادامه میدهند. در زیر لیست برخی از سایت هایی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنند را با هم میبینیم :

۱. TechCrunch
۲. The New Yorker
۳. BBC America
۴. The Official Star Wars Blog
۵. Variety
۶. Sony Music
۷.MTV News
۸. Beyonce
۹. ebay Inc
۱۰. PlayStation.Blog
۱۱. Best Buy
۱۲. Xerox
۱۳. Bata
۱۴. Quartz
۱۵. ESPN Product Blog
۱۶. Nokia Conversations
۱۷. Ford Social
۱۸. Fortune
۱۹. Time Inc
۲۰. Facebook Newsroo
m ۲۱. The New York Times Company
۲۲. Marks & Spencer for Business
۲۳. Google Ventures
۲۴. Harvard Business Review Blogs
۲۵. Larry King Liveblog
۲۶. The Official Rackspace Blog
۲۷. Philips DirectLife Coach Blog
۲۸. ExpressJet Airlines
۲۹. Inside BlackBerry
۳۰. Rotary Means Business – Rotary Club
لیست این گونه سایت های معروف بسیار زیاد هستند که حتی در میان سایت های ایرانی نیز میتوان نمونه های خوبی از آن ها پیدا کرد که سایت ایران فیلم یک نمونه از این گونه از سایت ها است.
پس با توضیحاتی که در بالا دادیم حتما به این نتیجه رسیده اید که سایت های خوب و حرفه ای نیز وجود دارند که از وردپرس استفاده میکنند و مشکلی هم ندارند.
اما بحثی که به وجود می آید این است که برای افزایش امنیت این سیستم مدیریت محتوا، باید چه اقداماتی انجام داد در زیر ما به اختصار به شما توضیح میدهیم.
1- به هیچ وجه از نام کاربری ادمین یا اسم دامنه در username ورود به پیشخوان سایت خود استفاده نکنید
2- جهت جلوگیری از دریافت کامنت های اسپم، از افزونه اکیسمت استفاده کنید که آموزش تصویری این افزونه در  آموزش تصویری پلاگین akismet موجود است.

3- جهت بالاتر بردن افزایش امنیت میتوانید تعداد تلاشی که برای ورود به قسمت مدیریت سایتتان میشود را محدود کنید تا مثلا با 5 بار اشتباه وارد کردن username یا password، آی پی آن شخص بلاک شود و دیگر نتوان با آن سیستم سایت را باز کرد. که این تنظیمات را میتوانید در افزونه Wordfence Security فعال نمایید.
4- با استفاده از افزونه : iThemes Security  آدرس ورود به قسمت مدیریت سایت را از wp-admin به آدرس دیگری که خودتان میخواهید تغییر دهید. نام فایل های دیتابیس را تغییر دهید. سطح دسترسی به قسمت های مختلف را محدود کنید، ساعت ورود به بخش مدیریت سایت را محدود کنید و تغییرات دیگری از این قبیل

5- از افزونه هایی که در سایت های غیر معتبر هستند استفاده نکنید.
6- از افرونه هایی که معروف نیستند یا شرکت سازنده معروف ندارند بهتر است استفاده نکنید.
مواردی که در بالا گفته شد را میتوان بهترین راه های افزایش امنیت وردپرس نام برد و افزونه هایی که معرفی کردیم نیز جز بهترین افزونه های افزایش امنیت وردپرس هستند. اما اگر بازهم بابت امنیت سایت خود نگران هستید، میتوانید امنیت سایت خود را به شرکت ثمینکام بسپارید تا با خیالی آسوده، از بابت امنیت سایت خود لذت ببرید.
همچنین چنانچه تمایل دارید خودتان این امر را فرا بگیرید،توصیه می کنیم در کلاس آموزش وردپرس در برترین آموزشگاه وردپرس تهران، شرکت نمایید.
امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده کافی را ببرید.

در صورتیکه سوال و یا نظری دارید ، آن را در این قسمت برایمان بنویسید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله
آموزش افزایش امنیت سایت های وردپرسی
نام مقاله
آموزش افزایش امنیت سایت های وردپرسی
خلاصه
جهت افزایش امنیت سایت وردپرس خود باید چه اقداماتی انجام داد؟ معمولا در ایران هرگاه بحث امنیت سایت پیش می آید، صحبت از این میشود که سیستم های مدیریت محتوای آماده مانند وردپرس از امنیت پایینی برخوردار هستند و قابل اعتماد نیستند و برای ایجاد یک سایت خوب و با امنیت فقط باید سایت مورد نظر، به طور کامل برنامه نویسی شود. اما چقدر این طرز تفکر صحیح است؟ آیا واقعا سایت های وردپرسی امنیت ندارند و قابل اعتماد نیستند؟
نویسنده
منتشر کننده
آموزشگاه کامپیوتر پرتو
لوگو
مشاوره و ثبت نام -02166959852
×