چگونه برای آیفون برنامه تولید کنیم

امروزه مدل های متفاوتی از تلفن های همراه توسط شرکت های مختلف تولید شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است.یکی از این مدل های تلفن همراه ،تلفن های همراه تولیدی توسط شرکت اپل یا iPhone  است و روز به روز بر تعداد افرادی که از تلفن های آیپد و آیفون استفاده میکنند افزوده میشود.ios سیستم عاملی است که برای این دسته از تلفن های همراه و بصورت انحصاری توسط شرکت اپل طراحی شده است.اما برنامه نویسی برای آیفون به چه صورت است؟این موضوعی است که تصمیم داریم در این مقاله به بررسی آن بپردازیم یعنی چگونه برای آیفون برنامه تولید کنیم.

شرکت اپل به وسیله در اختیار گذاشتن زبان برنامه نویسی سوئیفت و محیط توسعه Xcode و علاوه بر آن ،امکانات متنوعی مانند Metal ،امکانات طراحی برنامه یا همان اپلیکیشن را برای آیفون و آیپد تسهیل نموده است.
شاید در نگاه اول طراحی برنامه برای آیفون ،سخت به نظر بیاید اما میتوانید با شرکت در دوره های آموزشی این راه سخت را به مسیری هموار و لذت بخش تبدیل نمایید .

چگونه برای آیفون برنامه تولید کنیم

چگونه برای آیفون برنامه تولید کنیم

و اما موضوع بحث ما در این مقاله چگونگی تولید برنامه برای آیفون است .بدین منظور لازم است تا مراحی را طی نموده تا بعنوان یک برنامه نویس آیفون شناخته شوید.این موراد کدام است ؟

پیش از هر چیزی باید بدانید که اگر در زمینه برنامه نویسی مهارت لازم را ندارید و بطور قطع میخواهید وارد عرصه طراحی و توسعه برنامه آیفون شوید ،ضروری است تا swift را آموزش ببینید.اما پیش از آموزش سوئیف این مقاله را تا پایان مطالعه نمایید تا از مسیر پیش روی خود مطلع گردید.قبلا در مقاله زبان برنامه نویسی سوئیفت چیست به این موضوع به تفصیل پرداخته ایم.

پس از یادگیری سوئیفت و پیش از انجام هر کاری لازم است تا در بخش توسعه دهندگان اپل ثبت نام نموده تا بعنوان یک توسعه دهنده رسمی اپل ،قادر باشد تا به اطلاعات و امکانات متفاوت و مفیدی دسترسی داشته باشید تا به واسطه آن ها بتوانید برنامه ای را تولید ،تست و انتشار دهید.دقت نماید که عضویت در سایت اپل به عنوان یک طراح و توسعه دهنده رایگان است اما برای اینکه بتوانید برنامه خود را به فروش برسانید و یا انتشار دهید باید مبلغی به عنوان حق اشتراک که مبلغی در حدود 100 دلار است را بپردازید.

حال به مواردی خواهیم پرداخت که توسط آن بتوانید برنامه ای را برای آیفون طراحی نمایید .با آموزشگاه کامپیوتر پرتو همراه باشید.این موارد عبارتند از :

قدم به قدم تا طرحی یک برنامه برای آیفون

برنامه ریزی
پیش از هر کاری لازم است تا نقشه ای را برای هدف خود ترسیم نمایید.بدین منظور موارد زیر را برای خود مکتوب نمایید تا در انتهای مسیر ،موفق ظاهر شوید؛
هدف : هدف از ایجاد اپلیکیشن شما چیست؟بدین منظور سعی نمایید هدفتان را با مختصرترین شکل ممکن بیان نمایید .به عنوان مثال برنامه سفارش غذا لازم است تا ضمن انتخاب محدوده مورد نظر ،دسته مورد نظر از خوراکی ها را انتخاب نموده و آن را بر اساس رستوران مورد نظر و یا قیمت سفارش دهد .
امکانات : لازم است تا کلیه امکاناتی که برنامه شما در اختیار کاربر قرار می دهد را در ابتدای مسیر مشخص نمایید.علاوه بر این لازم است تا برای اضافه نمودن ویژگی ها و امکانات جدید وسواس زیادی بخرج دهید زیرا در زمان پیاده سازی آن برخی افراد از هدف اصلی منحرف میشوند و تمام حواسشان منعطف به این حاشیه ها میگردد.
طرح و گرافیک برنامه : قبل از طراحی لازم است تا مضخص کنید تا برنامه شما چه مخاطبانی دارد؟رسمی و منظم است یا شاد و دوستانه ؟رنگ های بکار رفته در آن نیز جزو مواردی است که در طراحی و روانشناسی برنامه باید رعایت نمایید .
ترسیم نقشه رابط کاربری : برنامه شما به مانند یک ساختمان باید نقشه واضحی داشته باشد .بدین منظور لازم است تا مکان قرار گیری تصاویر ،متون ،عناوین ،منوها ،دکمه ها ،لوگو و … را ترسیم نمایید .بنابراین نقشه برنامه خود را در یک برنامه گرافیکی و یا یک کاغذ ترسیم نمایید .
تهیه محتوا : اپل محموعه ای از دکمه ها و آیکون ها را بطور پیش فرض در اختیار توسعه دهندگان قرار میدهد .اما این بدین منظور نیست که تمامی عکس ها ،لوگو ،محتوا و … را نیز اپل در اختیارتان قرار میدهد.بنابراین سعی نمایید این امکانات را پیش از شروع به کار ،تهیه نمایید تا سرعت تولید برنامه را افزایش دهید .
تجهیزات : پیش از شروع تولید برنامه سعی نمایید تا تمامی تجهیزات و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری را تهیه نمایید .

چگونه برای آیفون برنامه بسازیم

برنامه نویسی
پیش از شروع طراحی لازم است تا به برنامه نویسی ios آشنا گردید .اینکه تا چه حد به برنامه نویسی مسلط شوید بستگی به دانش ،تجربه و صد البته علایق شما دارد.اما این را بدانید که زبان سوئیفت بسیاری از باگ هاو محدودیت ها را برطرف نموده و همین امر موجب شده تا کار برای برنامه نویسان راحت تر شود.بدین منظور از محیط یکپارچه ای برای توسعه نرم افزار که بنام Xcode استفاده می شود.این برنامه نیز به خود شرکت اپل تعلق دارد.

انتشار برنامه
پس از اینکه برنامه ios خود را طراحی نمودید و علاوه بر آن ،مراحل تست و کنترل کیفیت آن را شت سر گذاشتید ،لازم است تا آن را برای انتشار در آپ استور ارسال نمایید .
شرکت اپل در این مورد سازوکاری دارد تا طبق آن اپلیکیشن های متقاضی ثبت را در آپ استور بر اساس آن ها بررسی نمایند.این سازوکار بنام دستورالعمل جامع ارسال اپلیکیشن شناخته میشود.
تا یکس دو سال قبل این فرایند در حدود یک هفته طول میکشید تا برنامه توسط آپ استور تایید شود اما در طی مدت اخیر این مدت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و خود شرکت اپل مدعی است که طی 24 ساعت پس از ارسال درخواست ،اپلیکیشن را بررسی و نتیجه را اعلام میکند.اما در زمان ارسال اپلیکیشن خود به اپ استور توجه نمایید که توضیحات و اسناد کافی را به همراه برنامه خود ارسال نمایید و این اطمینان را به اپ استور بدهید که اپلیکیشن شما از محتوای غیر اخلاقی و توهین آمیز برخوردار نیست تا موجب رد برنامه توسط این شرکت نشوید.

برای یادگیری تخصصی تولید برنامه برای تلفن های iphone می توانید در کلاس آموزش ios در بهترین آموزشگاه برنامه نویسی شرکت نمایید.ما در کنار شما هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *