راهنمای سریع طراحی سایت در سال 1401

مقاله امروز آموزشگاه کامپیوتر پرتو ، در مورد راهنمای سریع طراحی سایت در سال 1401 می باشد ، امری که دانستن آن در سال 1401 بسیار مهم و ضروری است پس با ما همراه باشید بسیاری از کاربرانی که به دنبال طراحی سایت هستند، قالب های آماده وردپرس و یا جوملا  را  در سایت های مختلف دیده اند.

سوال اینجاست که ایا از قالب های آماده در وردپرس و یا جوملا استفاده کنیم یا خیر؟ چرا اکثر طراحان سایت از قالب های آماده استفاده نمیکنند؟

و چرا بسیاری از طراحان سایت یا صاحبین کسب و کار ، برای طراحی به اشتباه به سراغ قالب های آماده می روند.

طراحی سایت فروشگاهی

روش طراحی فوری سایت با وردپرس

اگر شما به دنبال راه اندازی یک سایت شخصی هستید که محتویات آن اخبار و اطلاعات است و یا سایت فروشگاهی شخصی با محصولات محدود میخواهید و زمان کافی برای طی کردن مسیر تخصصی طراحی سایت را ندارید، میتوانید از قالب های آماده وردپرس موجود در بازار استفاده نمایید.

البته ما همیشه در کلاس آموزش وردپرس می گوییم که استفاده از قالب های آماده ، مخصوصا به سبکی که در ایران به فروش می رسد ، خطای استراتژیک کسب و کار است.

این قالب های اماده وردپرس یک سری ابزار بسیار محدود در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید عکس ها و مطالب خود را وارد نمایید اما قادر به افزودن و یا جابجایی عناصر آن نیستید. در این میان تسلط شما به تگ های HTML/CSS برای جلوه ظاهری بیشتربه سایت کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
اگر به دنبال طراحی سایت شخصی و یا فروشگاهی با محصولات محدود هستید و تکراری بودن قالب سایت برایتان اهمیتی ندارد، استفاده از قالب های آماده وردپرس را پیشنهاد می کنیم.
و اگر میخواهید از قالب آماده استفاده کنید ولی در عین حال بتوانید تغییرات گرافیکی و ظاهری روی آن پیاده کنید حتما به HTML/CSS مسلط باشید تا از لحاظ تغییرات گرافیکی ظاهری محدود نباشید.

البته در نهایت یادتان باشد که برای طراحی سایت ، می توانید به یک شرکت طراحی سایت معروف با نمونه کار های قوی و قابل اتکا نیز مراجعه کنید.

طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با جوملا - وردپرس

طراحی سایت با جوملا – وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

روش طراحی سایت با استفاده از برنامه نویسی

طراحان سایت حرفه ای هیچگاه از قالب های آماده استفاده نمیکنند زیرا باید قالب سایت کاملا منحصربه فرد و خاص و کاملا مطابق سلیقه مشتری طراحی کنند.
طراحی سایت در دو مرحله انجام می گیرد:
• طراحی قالب سایت FRONT END
• برنامه نویسی سایت BACK END
طراحی قالب سایت FRONT END توسط طراح سایت مسلط به HTML-CSS ,BOOTSTRAP,JS-JQ انجام می گیرد و برای تسلط به این زبان ها ، باید در کلاس آموزش طراحی سایت شرکت نمایید
طراح FRONT END ابتدا باید فریم ورک را به مطابق سلیقه مشتری در فتوشاپ طراحی نماید و تغییرات نهایی را از مشتری دریافت کند و قالب را به تایید مشتری برساند.
سپس با شروع به طراحی قالب سایت نماید.

برنامه نویس سایت BACK END باید مسلط به HTML-CSS و یکی از زبان های برنامه نویسی php یا asp.net باشد و به فریمورک های مربوط به هر یک از این زبان های برنامه نویسی کاملا مسلط باشد.

برای یادگیری php  می توانید در کلاس آموزش php  شرکت نمایید

برای انجام پروژه های بزرگ طراحی وب سایت، در هر یک از زمینه های FRONT END و BACK END چندین متخصص مورد نیاز است.

Html-Css

زبان برنامه نویسی asp.net - طراحی سایت

زبان برنامه نویسی asp.net – طراحی سایت

PHP-MYSQL

PHP-MYSQL

روش طراحی سایت با قالب اختصاصی وردپرس

طراحی قالب وردپرس - طراحی سایت

طراحی سایت با قالب اختصاصی

امروزه گروه دیگری از طراحان سایت نیز وجود دارند که از قالب آماده وردپرس استفاده نمیکنند ولی در عین حال از روش طراحان سایت بالا هم تبعیت نمیکنند.
این دسته از طراحان سایت به HTML-CSS و وردپرس یا جوملا تسلط دارند و با زبان برنامه نویسی php نیز آشنا هستند. این دسته از طراحان سایت با استفاده طراحی قالب وردپرس، سایت هایی با قالب های کاملا منحصر به فرد و خاص طراحی می کنند و می توانند مطابق سلیقه مشتری تغییرات را در قالب سایت ایجاد نمایند.پیشنهاد می کنیم حتما در کلاس آموزش html/css  شرکت نمایید.
شاید این سوال برای شما پیش بیاید که بین دو دسته آخر طراحان سایت کدامیک بهتر است؟
معیار انتخاب یکی از روش های طراحی سایت، وابسته به عملکرد می باشد.
سایتهای طراحی شده با وردپرس عملکرد محدودتری نسبت به سایتهایی که برنامه نویسی می شوند، دارند.
ولی اگر سایت شما مانند: دیجی کالا می باشد، باید از برنامه نویسی به یکی از زبان های php یا asp.net استفاده نمایید.
اینفو گرافی های زیر کاملا گویا و بیانگر مسیر شما در طراحی سایت می باشد.

در نهایت ما در آموزشگاه طراحی سایت پرتو ، همه سعی مان بر این است که با ارائه راهنمایی های درست و منطقی ، مسیر را برای رسیدن به یک وب سایت درجه یک ، برای شما همواره نماییم.