شرکت های انیمیشن سازی در ایران

انیمیشن سازی - نرم افزار های انیمیشن سازی

انیمیشن سازی – نرم افزار های انیمیشن سازی

مقاله امروز آموزشگاه کامپیوتر پرتو ، در مورد معرفی شرکت های انیمیشن سازی در ایران است که در زیر با آنها آشنا می شویم.با ما در آموزشگاه کامپیوتر پرتو همراه باشید.

انیمیشن سازی در جوامع انسانی با قدمتی چندین هزار ساله روبرو است.چنانچه از کشفیات دوران باستان بدست آمده و تصاویر حک شده بر روی کوزه های سفالی ،در صورتیکه آن را به سرعت بچرخانید یک انیمیشن و تصویر متحرک مشاهده خواهید نمود.اما انیمیشن به سبک امروزی به دوران پس از جنگ جهانی دوم برمیگردد.خاستگاه انیمیشن را کشور امریکا میدانند.چرا که پس از جنگ جهانی این کشور در صدد معرفی خود و فرهنگش برامد.پس سرمایه گذاری عظیمی را در این باره صرف نمود.پس از آن اروپا و به ویژه اروپای شرقی درصدد ساخت انیمیشن برامد اما بدلیل اینکه نمیتوانست مانند امریکا سرمایه گذاری عظیمی انجام دهد به ایجاد سبک زاگرب رو آورد.انیمیشنی سبک اما پر بار و پر مفهوم.پس دنیای انیمیشن باتولیدات انبوه ،فرهنگ خود را به دنیا معرفی نمود.

حال سوال اینجاست :که

انیمیشن سازی

انیمیشن سازی

جایگاه ایران در حوزه انیمیشن کجاست؟

در ایران امروز ،استعداد های زیادی داریم .اما در حوزه انیمیشن مهره های قوی کافی نیست و برای انجام یک پروژه موفق به تیمی قوی داریم.حال آنکه کشورهایی که تا چند سال اخیر چیزی از تمدن نمیدانستند ،نظیر کشورهای حاشیه خلیج فارس ، با صرف هزینه های بالا اقدام به ساخت انیمیشن هایی برای معرفی تاریخ جعلی خود به جهانیان نموده اند.بعنوان مثال یکی از همین کشورهی عربی انیمیشنی ساخته و ابوعلی سینا را جزو مفاخر خود به دنیا معرفی نموده!حال آنکه کسانیکه اندک دانشی از تاریخ دارند میدانند شخصیت ابوعلی سینا ،یک شخصیت ایرانی است.با این اوصاف جایگاه ایران در جهان از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

شرکت های انیمیشن سازی در ایران

شرکت های انیمیشن سازی در ایران

مشکلات انیمیشن سازی ایران چیست

برای رشد در هر زمینه ای نیاز به یک بستر مناسب به علاوه حمایت داریم.علاوه بر اینها نیاز و درخواست موجب رقابت شده و همین بازار رقابتی موجب بالا رفتن کیفیت یک اثر میشود.اما متاسفانه در اوضاع کنونی جامعه نه بستر مناسبی و نه حمایتی برای تولیدات داخلی وجود دارد.توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که کودکانمان همانطور که کارتون های مذهبی نیاز دارند ،نیازمند دیدن اثرات اکشن و هیجان انگیز نیز میباشند.انیمیشن هایی که علاوه بر شناخت اسطوره های سرزمینمان شور و شوق کودکی را نیزدر آنها بیدار نماید.

علیرغم تمام این موارد در سالهای اخیر شاهد ساخت انیمیشن های قوی نیز بوده ایم.هرچند تعداد آنها بسیار کم بوده .

در حوزه ساخت انیمیشن یکی از عوامل تعیین کننده ی انجام یا عدم انجام پروژه ، بحث اقتصادی آن است. به همین منظور باید تضمین منافع مالی و بحث سود آوری را برای سرمایه گذاران این صنعت انجام داد.از طرف دیگر به دلیل طولانی بودن تولید محصولات انیمیشنی ممکن است این تفکر در بین مدیران مطرح شود که اگر بخواهیم سرمایه گذاری نماییم ممکن است ظرف مدت یکی دو سال آینده مدییت من تمام شود و این اثر بنام شخص دیگری ثبت شود.پس یک راه برای حل این موضوع تعیین چشم انداز در عرضه انیمیشن سازی است تا نام تمام دست اندر کاران در فرایند تولید ذکر شود و خط مشی تولید ثابت باقی بماند.

حال بیایید نگاهی به شرکت های انمیشن سازی در ایران بیاندازیم;

شرکت های انمیشن سازی در ایران

در عرضه انیمیشن سازی میتوان به شرکت پویا نمایی صبا که وابسته به صدا و سیما است اشاره نمود.این شرکت سالانه هزاران دقیقه انیمیشن را از سازندگان پویانمایی خریداری نموده و نسبت به پخش آنان از تلویزیون اقدام مینماید.

از جمله انیمیشن های موفقی که در شرکت های انیمیشن سازی ایران ساخته شده میتوان به خورشید مصر ،هفت رنگ ،قلب سیمرغ و سرزمین خواب اشاره نمود.

همچنین ایران در عرصه جشنواره های بین المللی نیز بخوبی درخشیده و جوایزی را برای ساخته های کوتاه انیمیشنی از آن خود نموده است که میتوان به عروس گمشده ،تونل و رنگ عشق اشاره نمود.

علاوه بر اینها در زمینه تولیدات سریالی میتوان به سریال های شکرستان ،پهلوانان ،خداوند لک لک ها را دوست دارد و فرزندان آفتاب اشاره کرد.

کلام آخر:

در عرصه کنونی جامعه برای بدست آوردن موفقیت در تولیدات انیمیشنی لازم است شرکت ها و تیم های پویانمایی درک درستی از نیازهای جامعه داشته باشند.بدین منظور باید بدانیم چه سبکی از انیمیشن برای کودکانمان اعم از اکشن ، زندگینامه و یا مذهبی نیاز است که تا مانع از نقش بستن شخصیت های بیگانه ای نظیر اسپایدر من و بن تن در ذهن کودکانمان شویم.

همچنین ضمن تضمین منابع مالی به سرمایه گذاران ،سیاست هایی اعمال نماییم که پس از اتمام مدیریتی آنان ،نام آنها در پروژه محفوظ بماند و زحمات آنان نادیده گرفته نشود.

برای اینکه شما هم بتوانید انیمیشن بسازید یا در این حوزه جذاب وارد شوید ، توصیه می کنیم در کلاس آموزش انیمیشن سازی با مایا و یا کلاس آموزش انیمیشن سازی دو بعدی شرکت نمایید تا با این مهارت جذاب آشنا شوید.