روانشناسی رنگ صورتی در طراحی سایت ، گرافیک ، محصول و دکور منازل و آشپزخانه

امروز با مقاله روانشناسی رنگ صورتی در طراحی سایت ، گرافیک ، محصول و دکور منازل از آموزشگاه کامپیوتر پرتو  فاز مجموعه مقالات روانشناسی رنگ ها ، در خدمت شما هستیم.

با ما همراه باشید

رنگ صورتی از خانواده رنگ قرمز می باشد و به همان نسبت تاثیرات رنگ قرمز را بسته به شدت رنگ دارد.

صورتی بسیار محرک و پرانرژی است. هرچه رنگ صورتی روشن و متمایل به سفید باشد، تاثیرش پایین تر می آید و کمتر جلب توجه می کند. رنگ صورتی شاد و پر طراوت در محصولات آرایشی به دلیل جلب توجه مشتری بکارمی رود. رنگ صورتی به عنوان رنگی شیرین با بوی ملایم شناخته می شود و در محصولاتی از قبیل آرایشی، شوینده، عطر و… که بوی شیرینی دارند، مطمئنا از رنگ صورتی استفاده می شود.

روانشناسی رنگ صورتی طراحی سایت گرافیک محصول

روانشناسی رنگ صورتی طراحی سایت گرافیک محصول

به رزهای صورتی نگاه كنید. می‌بینید رنگ صورتی تا چه حد گرم و روح‌بخش است؟! صورتی رنگی است كه از اثبات زیادی برخوردار است و هر جا كه باشد زندگی و نشاط را در آن مكان القا می‌كند. صورتی ملایم شده ی رنگ قرمز است. این رنگ در طیف‌های ملایم آرام‌بخش و در طیف‌های تیره تر محرك و انرژی زاست. صورتی رنگ شادی و نشاط است، وقتی ما خوشحال هستیم اگر از ما پرسیده شود « حس می‌كنید چه رنگی هستید؟ به احتمال زیاد جواب خواهیم داد: صورتی

صورتی رنگ لطافت، عشق، احساسات رماتیك و عاشقانه است. صورتی رنگ خانم‌هاست! در جوامع غربی وسایل و اثاثیه صورتی از طرفداران زیادی برخوردارند، صورتی علاوه بر چیزهایی كه گفته شد رنگ راحتی و آرامش نیز می باشد. جوامع غربی در دوران باستان معتقد بودند كه دختران در گلبرگ‌های صورتی گل رز متولد می‌شوند كه این اعتقاد بسیار زیبا و لطیفی است. روانشناسان رنگ بر این باورند كه رنگ صورتی رنگ بسیار قدرتمندی است. این رنگ علاوه بر این كه احساس آرامش و راحتی را القا می‌كند به شدت ضد افسردگی و گوشه‌گیری است. رنگ صورتی كلید در احساسات خاموش است كه این امكان را برایمان فراهم می‌كند تا احساسات نهفته خود را رها سازیم و آن‌ها را ابراز كنیم. از نظر علم انرژی درمانی، رنگ صورتی سمبل عشق و احساسات عاشقانه است. این علم می‌گوید رنگ صورتی برای بینندگان خود آرامش به ارمغان می‌آورد. رنگ صورتی نسبت به قرمز خیلی راحت تر و ساده‌تر خود را با شما وقف می‌دهد. استفاده از صورتی سیر را فراموش نکنید. این رنگ گرم و شاد در کنار شکلاتی، آبی آسمانی و زرد موزی بسیار زیبا و چشم نواز می شود.

رنگ صورتی بر خلاف خواهر بزرگترش قرمز، كاهش دهنده اشتهاست! طی تحقیقاتی كه در دانشكده پزشكی جان هاپكینز صورت گرفته این نتیجه به اثبات رسیده است. در آثار هنری تاریخی حضور رنگ صورتی هم چون رنگ سفید زیاد به چشم می‌خورد. رنگ صورتی محبوبیت جهانی دارد و این نمایانگر قدرت این رنگ می‌باشد. هیچ رنگی به اندازه این رنگ زیبا نمی‌تواند احساس عشق، نشاط و خوبی را در شما القا كند.

به صورت کلی شما اگر اهل استفاده از رنگ ها باشید ، می دانید که در کلاس آموزش فتوشاپ ، کلاس آموزش طراحی سایت ، مخصوصا کلاس آموزش طراحی رابط کاربری ، به صورت جدی و حرفه از رنگ ها استفاده می شود و شناخت تاثیر گذاری رنگ ها ، از اهمیت بسیار بالایی برخودار است لذا اطلاع شما از رنگ ها مخصوصا روانشناسی رنگ صورتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نمونه های روانشناسی رنگ صورتی در طراحی سایت، محصول و دکور

رنگ صورتی در طراحی سایت

رنگ صورتی در طراحی سایت

رنگ صورتی در طراحی دکور فست فود

رنگ صورتی در طراحی دکور فست فود

رنگ صورتی در طراحی کارت ویزیت 3

رنگ صورتی در طراحی کارت ویزیت

رنگ صورتی در طراحی کارت ویزیت 2

رنگ صورتی در طراحی کارت ویزیت 2

رنگ صورتی در طراحی کارت ویزیت 3

رنگ صورتی در طراحی کارت ویزیت 3

رنگ صورتی در طراحی دکور  آشپزخانه

رنگ صورتی در طراحی دکور آشپزخانه

رنگ صورتی در طراحی دکور اتاق خواب

رنگ صورتی در طراحی دکور اتاق خواب

رنگ صورتی در طراحی دکور اتاق خواب 2

رنگ صورتی در طراحی دکور اتاق خواب 2

رنگ صورتی در طراحی دکور منزل

رنگ صورتی در طراحی دکور منزل

رنگ صورتی در طراحی محصول 2

رنگ صورتی در طراحی محصول 2

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله
روانشناسی رنگ صورتی در طراحی سایت ، گرافیک ، محصول و دکور منازل
نام مقاله
روانشناسی رنگ صورتی در طراحی سایت ، گرافیک ، محصول و دکور منازل
خلاصه
روانشناسی رنگ صورتی. رنگ صورتی یکی از رنگ های اصلی به شمار می رود. روانشناسی رنگ صورتی در طراحی وب ، گرافیک ، تولید محصول و ... اصول و قواعدی دارد
نویسنده
منتشر کننده
آموزشگاه کامپیوتر پرتو
لوگو