برنامه هایی که با C plus plus ایجاد شده اند

برنامه هایی که با C plus plus ایجاد شده اند .حتما می دانیدیکی از زبان های پرکاربرد و مشهور در دنیای برنامه نویسی ،زبان برنامه نویسی C++ است که زبانی شی گرا ،همه منظوره و سطح میانی است .امروزه اکثر نرم افزارهای سیستمی توسط زبان C++ نوشته شده اند .منظور از سطح میانی بودن زبان C++ این است که همزمان دارای قابلیت زبان های سطح بالا و سطح پایین بصورت همزمان است .توسط زبان C++ برنامه های کاربردی بسیاری ساخته شده اند .در این مبحث قصد داریم به برنامه هایی که با C plus plus ایجاد شده اند بپردازیم.
پیش از پرداختن به ذکر نام برنامه هایی که با C++ ساخته شده اند ،در مورد کارایی آن در داخل و خارج از کشور صحبت کنیم .
واقعیت این است که در مورد استخدام در حوزه C++ آن هم در داخل کشور ،بخت و اقبال زیادی متوجه افرادی که این زبان را یاد دارند نیست و کمتر پروژه واقعی را میبینیم که با این زبان نوشته شده باشند و در ایران میتوان گفت که بیشتر جنبه آکادمیک و آموزشی دارد .اما در خارج از کشور وضع بسیار متفاوت است و کسانیکه این زبان را بطور حرفه ای بلد هستند میتوانند به راحتی جذب بازار کار شوند و در پروژه های جدی مشارکت نمایند.بطور دقیق تر باید گفت که بسیاری از نرم افزارهایی که روزمره با آن ها سر و کار دارید با C++ نوشته شده اند.حتی ویندوزی که باقی برنامه ها را بر روی آن نصب مینمایید ،با استفاده از C++ نوشته شده است.

برنامه هایی که با C plus plus ایجاد شده اند

برنامه هایی که با C plus plus ایجاد شده اند

برنامه هایی که با C++ ایجاد شده اند

اگر بخواهیم بصورت کلی کاربردهای C++ را عنوان نماییم باید گفت ،برنامه های صنعت رباتیک ،سیستم های معماری و بانکی ،صنعت فضایی ،صنایع خودرو سازی ،کنسول های بازی ،صنعت بازی سازی ،صنعت هوش مصنوعی ،سیستم های خانگی ،تجهیزات مجهز به انواع حسگرها و هوش مصنوعی در علم پزشکی ،سیستم عامل ها و نرم افزارهای مهندسی و … از جمله مواردی هستند که از C++ در تولید آن ها استفاده میشود.
اما چه دلایلی باعث میشود که موارد کاربرد C++ تا این حد وسیع باشد؟خوب میتوان فت دلایل بسیاری برای این موضوع وجود دارد مثل اینکه C++ یک زبان مستقل از سکو است که میتواند به راحتی با تمامی سخت افزارها و دستگاه های جانبی ارتباط برقرار کند.علاوه بر آن توانایی برنامه نویس به دسترسی به لیست عظیمی از کتابخانه ها که منجر به توانایی برنامه نویس به خلق هرانچه در ذهنش است و موجب میشود برنامه نویسی لذت بخش باشد ،موجب استقبال برنامه نویسان از این زبان به جهت پیش برد اهداف خود میشود.
اما اگر بخواهیم چندی از نرم افزارهایی که توسط زبان برنامه نویسی C++ نوشته شده اند را نام برد میتوان به موراد زیر اشاره کرد :
مرورگر گوگل کروم : این مرورگر در سال 2008 توسط شرکت گوگل و توسط زبان برنامه نویسی C++،پایتون و جاوااسکریپت نوشته شده است.
مرورگر OPERA : مرورگر اپرا در سال 1996 و توسط شرکت اپرا نوشته شده است.زبان برنامه نویسی این مرورگر ، زبان C++ است .این مرورگر در حدود دو درصد از کل کاربران وب گردی را در دست دارد.
• مرورگر فایرفاکس : مرورگر فایرفاکس در سال 2002 توسط شرکت موزیلا به بازار عرضه شده و در بدنه آن از زبان های برنامه نویسی C++ ،جاوااسکریپت ،C , HTML استفاده شده است.
• نرم افزار گرافیک سه بعدی ۳Ds Max : این نرم افزار در نسخه ابتدایی خود در سال 1988 به بازار عرضه شد و به منظور ایجاد نقشه و مدل های سه بعدی مورد استفاده قرار گرقت.در بدنه کدهای این برنامه از C++ استفاده شده است.

برنامه هایی که با سی پلاس پلاس ایجاد شده اند

برنامه هایی که با سی پلاس پلاس ایجاد شده اند

• نرم افزار گرافیکی فتوشاپ : این نرم افزار برای نخستین بار در سال 1990 انتشار پیدا کرد و به منظور طراحی های گرافیکی و ادیت انواع عکس و طرح مورد استفاده قرار میگیرد.
• بازی Call Of Duty : این بازی بشکل تیراندازی حول محور اول شخص است که در ابتدا روایت جنگ حهانی اول را داشت اما نسخ نهایی آن شکلی مدرن گرفته است .فروش این بازی به حدی بود که تا سال 2011 به 100 میلیون نسخه رسید و تا تاریخ 2012 استقبال از آن به 40 میلیون کاربر رسید.
• نرم افزار ارتباطی اسکایپ : نرم افزاری که کاربر میتواند طی تماس تلفنی ،صوت و یا تصویر خود را بشکلی رایگان با کاربر دیگر به اشتراک بگذارد.این برنامه در سال 2003 انتشار پیدا کرد و با استفاده از زبان هاب دلفی ،آبجکتیو سی و C++ نوشته شده است .
سیستم عامل IOS : اولین بار در سال 2007 سیستم عامل IOS که مختص تلفن های اپل بود منتشر شد .این سیستم عامل نخست برای آیفون و آیپد تاچ توسعه داده شد و پس از آن برای سایر دستگاه های اپل مانند آیپد و اپل وی تی مورد استفاده قرار گرفت.زبان های برنامه نویسی در بدنه این سیستم عامل عبارتند از : , C ,C++,آبجکتیو C و سوئیفت

این ها تنها بخشی از برنامه های پرکاربرد روزانه ای هستند که تمام افراد روزانه با آن ها سر و کار دارند و بسیاری از برنامه های دیگر مانده که در حوصله این مقاله نمیگنجد.هدف از بیان این برنامه ها ،صرفا بدین منظور بود تا با اهمیت و قدرت زبان برنامه نویسی C++ اشنا گردید.

اگر می خواهید در این زبان برنامه نویسی قدرتمند حرفه ای شوید، توصیه می کنیم در کلاس آموزش سی پلاس پلاس شرکت نمایید.
ما در بهترین آموزشگاه برنامه نویسی ، در کنار شما هستیم.