اصول طراحی بنر تبلیغاتی

مقاله امروز آموزشگاه کامپیوتر پرتو ، در مورد اصول طراحی بنر تبلیغاتی می باشد ، پس اگر جز طراحان بنر های تبلیغاتی هستید ، با ما و تیم آکادمی پرتو ، همراه باشید.

روش ها و متدهای متعدد و گوناگونی در مورد اصول طراحی بنر تبلیغاتی وجود دارد که هر شخص بنا بر نوع کارایی بنر مد نظرِ خود ، از آن ها استفاده نموده و از این اصول و قواعد در حین کار و طراحی از آن استفاده میکند .برخی از طراحان بر این باورند که هرچه یک بنر ساده تر باشد ، بیننده را راحت تر به سمت هدف راهنمایی و متمایل میکند .این در حالی است که عده ای دیگر بر این باورند که در طراحی بنر باید با ذهن مخاطب بازی کرد به گونه ای که با دیدن طرح ها باید سعی کند معمایی را در ذهن خود حل نماید .بدین وسیله ذهن مخاطب در دنیای کسب و کار مورد نظر غرق میشود و این به چالش کشیدن ذهن موجب میشود آن طرح ، مدت زمان بیشتری در ذهن مخاطب ماندگار گردد .
به عنوان مثال ، یکی از برندهای مطرح در زمینه به چالش کشیدن ذهن مخاطب ، شرکت اپل است که در معرفی محصولات خود ، هرگز بشکل مستقیم و واضح این کار را نمیکند و این روش موجب میشود افراد بیشتری جذبِ محصولاتِ جدیدِ این شرکت شوند.البته دقت نمایید که بسیاری از شرکت ها با استفاده از این روش ، ضربه های مهلکی از سمت رقبای خود خورده اند .بنابراین چیدن استراتژی های طراحی و رعایت اصول طراحی باید حساب شده و هدفمند باشد .

در دو لینک Advertising idea و همچنین Banner Ads  نمونه هایی از بنر های تبلیغاتی را برای شما گذاشته ایم.

اصول طراحی بنر تبلیغاتی

بنر تبلیغاتی چیست

بنر تبلیغاتی به طرح های گرافیکی و یا متونی اطلاق میگردد که یا به شکل چاپ شده بر روی پارچه و یا به شکل فایل و عکس در دنیای مجازی مورد استفاده قرار میگیرند و در صورتیکه در طراحی آن ها از طرح های جذاب گرافیکی استفاده گردد ، موجب جلب نظر مخاطب خواهد گردید .در گذشته نه چندان دور ، هزینه های هنگفتی برای طراحی بنر ها در نظر گرفته میشد اما امروزه بنرهای پارچه ای جای خود را به بنرهای مجازی داده و بخش اعظمی از این بنرها در اینترنت مورد استفاده قرار میگیرند .

و اما اصول طراحی بنر چیست و چگونه میتوان یک بنر را بشکلی حرفه ای و هدفمند و تاثیر گذار طراحی نمود؟
در صورتیکه میخواهید طراحی شما اصولی باشد لازم است تا موارد زیر را مد نظر قرار دهید :

اندازه بنر تبلیغاتی

پیش از هر چیزی باید بدانید بنر مورد نظرتان را برای چه امری طراحی مینید و قرار است در کجا از آن استفاده گردد.سایز بنرها بنا بر محلی که قرار است از آن استفاده گردد متفاوت است .این سایز در بنرهای شهری گاه تا چندین متر نیز میرسد .این در حالی است که اندازه بنرها در دنیای مجازی گاه تا 90 پیکسل نیز کاهش میابد .

کیفیت بنر تبلیغاتی

کیفیت همیشه حرف اول را میرند.بنابراین سعی کنید از المان های طراحی به نحوی استفاده کنید که در عین سادگی ، عناصر را به زیبایی به نمایش گذارد .توجه داشته باشید که اطلاعات داخل بنر به اندازه ای باشد که بیننده را سردرگم نکند و مخاطب بتواند اطلاعات مورد نیازش را از آن کسب نماید .

تصاویر بنر تبلیغاتی

بنر یکی از روش های تبلیغاتی تصویری است بنابراین نقش تصاویر را در موفقیت یک بنر نادیده نگیرید .لازم است تا تصاویر مورد نظرتان را به گونه ای انتخاب نمایید که با موضوع مورد نظر همخوانی داشته باشد .همچنین تصاویر باید کیفیت مطلوبی داشته باشند و اندازه آن ها به گونه ای باشد تا چشم مخاطب برای پیدا کردن آن دچار چالش نشود.در صورتیکه بنر مورد نظر شما جزو بنرهای مجازی است ،سعی کنید از تصاویری استفاده کنید که بیننده را ترغیب نماید که به سایت شما مراجعه نماید .

متن مناسب بنر تبلیغاتی

توجه داشته باشید که فونت متن اصلی را از فونت دیگر متون متفاوت انتخاب نمایید .همچنین استفاده از فونت های شکسته و فانتزی و یا بیش از حد کوچک ، موجب ناخوانایی نوشته ها خواهد شد .
فریم بنر تبلیغاتی
بطور کلی هر آنچه دارای اهمیت باشد را درون یک کادر جای میدهند .در مورد طراحی بنر نیز میتوانید با هوشمندی ، طرح را به گونه ای طراحی نمایید که موضوع اصلی را داخل یک کادر قرار دهید .بدین ترتیب موجب جلب توجه افراد به درون کادر خواهید شد .

لوگو بنر تبلیغاتی

یکی از اهداف طراحی بنر ، برند سازی است .بنابراین سعی نمایید از لوگوی شرکت مورد نظر در قسمتی از بنر استفاده نمایید تا علاوه بر معرفی محصول یا خدمت مورد نظر ، برند خود را در ذهن مخاطب ماندگار نمایید .
رعایت هارمونی رنگ ها در طراحی بنر تبلیغاتی
توجه به رعایت هارمنی رنگ ها موجب میگردد طرح ها و تصاویر بیشتر مورد توجه قرار گیرند و زیبایی کار دوچندان گردد .به عنوان مثال در یک بکگراند قرمز ، متون را به رنگ سفید انتخاب نمایید که علاوه بر دیده شدن ، زیبایی کار را نیز تضمین نماید .

موارد انگیزشی در اصول طراحی بنر تبلیغاتی

با استفاده از روش های گوناگون سعی نمایید مخاطب را به سمت خود جذب نمایید .این کار با استفاده از انواع کارت های هدیه ، تخفیفات ، هدایا و … باشد که مخاطب را ترغیب به برقراری تماس و یا مراجعه به وبسایت شما میکند.
رعایت اختصار در اصول طراحی بنر تبلیغاتی
بنرها فرصت ای کوچک تصویری برای ارتباط به مخاطب هستند .بنابراین سعی کنید هر آنچه در ذهن دارید را به شکلی مختصر برای مخاطب به نمایش بگذارید .این اختصار بیشتر مورد توجه جملات و متون نگارشی هستند .

اطلاعات تماس بنر تبلیغاتی

لازم است تا در زمان طراحی بنر ، اطلاعات تماس با خود را در قسمتی از بنر بگنجانید تا مخاطب در صورت تمایل بتواند با شما از طریق شماره تلفن ، ایمیل ، آدرس وبسایت ، شبکه های اجتماعی و … تماس حاصل نماید .لازم نیست تمامی راه های ارتباطی را در بنر خود جای دهید .تنها به دو الی سه مورد اکتفا کنید و اصل اختصار را از یاد نبرید

حجم بنر تبلیغاتی

در صورتیکه بنر مورد نظر قرار است در دنیای مجازی و وب مورد استفاده قرار گیرد ، توجه به اندازه و حجم فایل از اهمیت بالایی برخوردار است .لذا بهتر است بنر مورد طراحی کمتر از 150 کیلوبایت باشد .بنر باید به گونه ای باشد که سریعا لود شده و در دیدرس مخاطب قرار گیرد.

روش طراحی بنر تبلیغاتی

برای طراحی بنر تبلیغاتی باید بر دو نرم افزار فتوشاپ و یا کورل مسلط باشید که برای یادگیری این دو هم می توانید از منابع موجود در سطح وب استفاده کنید و هم می توانید در کلاس آموزش فتوشاپ و کلاس آموزش کورل شرکت نمایید.

اساتید ما اصول حرفه ای طراحی بنر تبلیغاتی را به شما آموزش می دهند

در صورتیکه سوال و یا نظری دارید ، آن را در این قسمت برایمان بنویسید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله
اصول طراحی بنر تبلیغاتی
نام مقاله
اصول طراحی بنر تبلیغاتی
خلاصه
روش ها و متدهای متعدد و گوناگونی در مورد اصول طراحی بنر تبلیغاتی وجود دارد که هر شخص بنا بر نوع کارایی بنر مد نظرِ خود ، از آن ها استفاده نموده و از این اصول و قواعد در حین کار و طراحی از آن استفاده میکند .برخی از طراحان بر این باورند که هرچه یک بنر ساده تر باشد ، بیننده را راحت تر به سمت هدف راهنمایی و متمایل میکند
نویسنده
منتشر کننده
آموزشگاه کامپیوتر پرتو
لوگو
مشاوره و ثبت نام -02166959852
×