آیا استفاده زیاد از افزونه ها در وردپرس مشکل ساز است؟

 

یکی از مواردی که همیشه جای سوال و بحث بوده، استفاده از افزونه ها در وردپرس و تاثیر آنها روی سرعت و امنیت وب سایت بوده است.

اما این بحث چقدر درست است؟ و آیا با نصب افزونه های زیاد، سایت ما دچار مشکل و کاهش سرعت میشود؟

با آموزشگاه کامپیوتر پرتو همراه باشید تا در ادامه این مقاله این موضوع را بررسی کنیم.

همیشه در بین توسعه دهندگان وب سایت ها این بحث وجود دارد که آیا استفاده از افزونه ها باعث کاهش سرعت و یا حتی بروز مشکلات در سایت وردپرسی ما میشوند یا خیر؟

آیا استفاده زیاد از افزونه ها در وردپرس مشکل ساز است؟ - آموزشگاه طراحی سایت پرتو

آیا استفاده زیاد از افزونه ها در وردپرس مشکل ساز است؟

 

اولین نکته ای که وجود دارد، مربوط به هاست شما میشود. معمولا افزونه ها، میزان استفاده از منابع هاست شما را با توجه به قابلیتی که به سایتتان اضافه میکنند، افزایش میدهند که اگر هاستی که شما خریداری نموده اید، نتواند پاسخگوی این مقدار حجم از داده ها باشد، قطعا کند شده و به مشکل برخورد میکنید.

پس نکته اول این است که همیشه سعی کنید از شرکت های معتبر هاست خود را تهیه فرمائید تا به این شکلات برخورد نکنید.

دومین نکته ای که وجود دارد این است که دقیقا بدانید افزونه ای که در حال استفاده از آن هستید، به چه منظور و برای چه هدفی است و هیچ گاه از دو افزونه برای یک هدف استفاده نکنید. این که دو افزونه مکمل یکدیگر باشند، بد نیست. مشکل زمانی به وجود می آید که دو افزونه دقیقا یک هدف را در سایت انجام بدهند. یعنی مثلا، دو افزونه امنیتی احتمال اینکه در کنار هم سایت را دچار مشکل کنند، زیاد است. زیرا هر دو این افزونه ها بر روی کدها و قسمت های خاصی از سایت، تغییراتی به وجود می آورند که اگر هر دو با هم فعال باشند، با تاثیری که روی هم میگزارند، سایت را دچار خرابی میکنند.

پس نکته دوم این است که همیشه بدانید که از افزونه ها برای چه هدفی استفاده میکنید.

قسمت اول این مقاله، در اینجا به پایان میرسد و دو نکته باقی مانده را در این زمینه در قسمت دوم این مقاله، خدمتتان عرض میکنیم. پس تا قسمت دوم این مقاله، با ما همراه باشید.

اگر به وردپرس و مباحث آن علاقمندید ، در کلاس آموزش وردپرس ، شرکت نمایید.