آیا html یک زبان است

در صورتیکه به تازگی وارد دنیای برنامه نویسی تحت وب شده باشید ،واژه HTML کلمه ای است که به کررات به گوشتان میخورد ، در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که آیا HTML یک زبان است ؟

زیرا در مورد طراحی سایت سوال مهمی که مطرح میشود این است که سایت با چه زبانی نوشته شده است.یکی از مواردی که در طراحی سایت ،از آن استفاده میشود ،HTML است .اما نکته اینجاست ،که آیا HTML یک زبان است ؟این موضوعی است که در این مقاله بدان خواهیم پرداخت ;
در زمانی که کاربر صفحه ای از یک سایت را فراخوانی میکند ،محتوای آن صفحه بصورت مجموعه ای از کدها از سمت سرور به مرورگر ارسال میشوند .پس از آن مفسر ،کد ها را به گونه ای ترجمه میکند که قابل دیده و درک شدن توسط کاربر باشند .پایه تمامی این کدها ، HTML(مخفف عبارت Hyper Text Markup Language به معنی زبان نشانه گذاری فرا متن) است .به عبارت دیگر ،میتوان چنین عنوان کرد که مرورگرها هیچ یک از کدهای سمت سرور را نمیشناسند و تمامی کدها من جمله کدهای PHP,ASP و … لازم است تا به HTML تبدیل گردند.

برای یادگیری php  بهتر است در کلاس آموزش php  شرکت نمایید

بنابراین پر واضح است که نقطه شروع به یادگیری تمامی زبان های برنامه نویسی تحت وب ،آموزش و یادگیری HTML است.
حال به بررسی ریز جزییات در مورد ویژگی های HTML خواهیم پرداخت

آیا html یک زبان است

آیا html یک زبان است

HTML زبان فرامتن یا Hypertext

همانگونه که عنوان شد ،HTML یک زبان فرا متن است .بدین معنی که اگرچه تمامی کدهای صفحات بشکل متون ساده نگاشته میشوند ،اما در نهایت به صورت المان های گرافیکی ،خطوط لینک دار ،صوت ،تصویر ،ویدئو و خطوط رنگی و با خصوصیات نگارشی منحصر بفردی برای کاربر به نمایش خواهند در امد.

HTML زبان نشانه گذاری یا Markup
پیش از ورود به دنیای برنامه نویسی تحت وب لازم است تا بدانید که HTML از یک قانون و قائده جهانی پیروی میکند و برای نشانه گذاری علائم خود از “تگ” ها استفاده میکند و به همین دلیل آن را زبان نشانه گذاری نام نهاده اند.تمامی تگ ها با <> شروع شده و با تمام میشوند.
به عنوان مثال یک متن را داخل یک پاراگراف قرار میدهیم :

این یک متن آزمایشی است

نکته : در نسخ پیشین HTML برای برخی تگ ها مانند br,hr و …درج اسلش پایانی ،ضروری بود.اما در نسخه نهایی html5 این محدودیت رفع شده است.

کلاس آموزش html/css  را در بهترین آموزشگاه طراحی سایت تهران از دست ندهید

Attribute در HTML
Attribute در HTML به معنی ویژی های هر عنصر است.بدین معنی که Attributeها اطلاعات بیشتری را در مورد هر تگ در اختیار ما قرار میدهند.به عنوان مثال برای نمایش میزان بزرگی عرض یک تصویر را معین میکنیم.

آیا html یک زبان است

همانگونه که در بالاتر عنوان شد ،html یک زبان نشانه گذاری است که با استفاده از قوانین جهانی کدها را تعریف میکند.اما این بدین معنی نیست که html یک زبان است ،زیرا هیچ یک از ویژگی های یک زبان برنامه نویسی را دارا نیست.زیرا html تنها محدود به تگ ها و دستورالعملهای خاصی است که از قبل تعریف شده و قدرت مانور دیگر زبان های برنامه نویسی مانند شرط گذاری و تصمیم گیری را ندارد.بنابراین ،واژه “زبان” تنها یک عادت و اشتباه است که در مورد html بار میرود. اما در نهایت تمامی زبان های برنامه نویسی برای نمایش خروجی خود به کاربر ،نیاز به html دارند .به همین دلیل میبینید که تمامی راه ها به html ختم میشود و شاید دلیل اینکه html را به اشتباه یک زبان میخوانند ،همین اهمیت بالای آن و رسیدن تمامی راه ها به آن است .

برای یادگیری html  پیشنهاد می کنیم در کلاس آموزش طراحی سایت در بهترین آموزشگاه طراحی سایت شرکت نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله
آیا html یک زبان است
نام مقاله
آیا html یک زبان است
خلاصه
در صورتیکه به تازگی وارد دنیای برنامه نویسی تحت وب شده باشید ،واژه html کلمه ای است که به کررات به گوشتان میخورد ، در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که آیا html یک زبان است ؟
نویسنده
منتشر کننده
آموزشگاه کامپیوتر پرتو
لوگو