چگونه html یاد بگیریم

میدانیم که اصول هر وبسایتی html است و هرچقدر سایت شما به روز تر و حرفه ای تر باشد و زبان های برنامه نویسی تحت وب بیشتری در آن بکار رفته باشد ،باز هم اصول آن همان html است .بنابراین برای هر کسی که قصد ورود به این مسیر را داشته باشد لازم است تا html را فراگیرید .به همین دلیل سعی نمودیم در این مطلب به این سوال مهم و اساسی متقاضیان ورود به این عرصه بپردازیم که چگونه html یاد بگیریم ؟
پیش از پرداختن به چونگی آموزش html اندکی در مورد انواع سایت ها برایتان توضیح میدهیم:
در دنیای وب ،دو نوع وبسایت داریم که عبارتند از وبسایت های ایستا یا استاتیک و وبسایت های پویا یا داینامیک.

وبسایت های ایستا یا استاتیک

:در این نوع از سایت ها محتوا ثابت است و برای اضافه نمودن محتوای جدید نیاز به کد نویسی مجدد است.

چگونه html یاد بگیریم

وبسایت های پویا یا داینامیک

کار با این نوع از وبسایت ها ساده تر از کار با سایت های ایستا است.در سایت های داینامیک یکبار کدنویسی هسته سایت انجام شده و برای اضافه کردن دیگر مطالب نیازی به کدنویسی مجدد نمیباشد .
اما در هر دو نوع از سایت ،اساس کار html است .

Html چیست

html زبان نشانه گذاری است که برای ایجاد قالب و اسکلت صفحات وب مورد استفاده قرار میگیرد.بدین منظور میتوانید بخش های مختلف صفحات و محتوای هر بخش را تعیین نمایید .
بطور مثال در سایتتان نیاز دارید یک هدر ،یک فوتر ،یک نوار ابزار و یک ناحیه متنی داشته باشید که در آن عکس و متن باشد.ابتدا این موارد را در html تعیین کرده و سپس با استفاده از دیگر زبان های برنامه نویسی موارد را به این قسمت ها اضافه مینمایید و آن را تکمیل میکنید.
اما میرسیم به پاسخ به این سوال که

چگونه html یاد بگیریم

در پاسخ به این سوال باید گفت که یادگیری این مهارت کار چندان سختی نیست و در صورتیکه منبع آموزشی مناسبی داشته باشید میتوانید آن را در عرض چند روز فرا گرفت!این موضوع بستگی به این دارد که تا چه حد زمان را در روز به فراگیری آن اختصاص دهید.در صورتیکه در روز دو الی سه ساعت را به آن اختصاص دهید در عرض یک الی دو هفته میتوانید آن را بشکلی حرفه ای بکار گیرید و پروژه خود را با آن استارت بزنید.
یکی از بهترین روش ها برای آموزش html شرکت در کلاس های آموزشی است زیرا میتوانید با کمک اساتید و خبرگان این حوزه ضمن فراگیری این مهارت و در طول انجام تمرین ها از کمک این افراد بهره مند گردید .پس از آن نوبت به تمرین و تکرار میرسد که ضمن این امر میتوانید تجربه کسب نموده و از خطاها و ضعف های خود مطلع گردید.ضمن پیشرفت نیز میتوانید تگ هایی که آموزش دیده اید را با تگ های جدید تلفیق نموده و سایتی با امکانات بیشتر را پایه ریزی نمایید.چنانچه قصد شرکت در کلاس را دارید ما به شما توصیه می کنیم که در کلاس آموزش html در آکادمی پرتو شرکت نمایید.

از دیگر راه های آموزش html ،استفاده از منابع آموزشی موجود مانند کتاب ها ،اینترنت و شرکت در انجمن های تخصصی است.اما در صورت انتخاب این روش ها باید از صحت اطلاعات و به روز بودن آن ها اطمینان حاصل نمایید.قبلا توضیح داده ایم که این منابع فقط به شما مفاهیم را منتقل می کنند و هرگز نمی توانند روش ها را به شما منتقل کنند.
یکی از بهترین سایت ها و مرجع ها برای آموزش html سایت w3schools.com است که برایتان امکان آزمون و خطا را فراهم میکند.این سایت به زبان انگلیسی است .
این نکته را از یاد نبرید که آموزش برنامه نویسی ،دانشی فرار است که در صورتیکه تمرین و تکرار و پشتکار نداشته باشید از فضای برنامه نویسی دور شده و نخواهید توانست پروژه خود را به راحتی به انتها برسانید .علاوه بر این در حوزه برنامه نویسی لازم است تا همیشه و بطور روزانه اطلاعات خود را آپدیت نمایید تا از دنیای تکنولوژی دور نمانید و همواره بشکل یک فرد حرفه ای در حیطه شغلی خود ظاهر شوید.

ما در آکادمی پرتو ، به عنوان بهترین آموزشگاه طراحی سایت ، برای پیشرفت در این زبان در کنار شما هستیم.