چگونه طراح UI شویم

با توجه به شیوه کسب و کار در دنیای امروز که از شیوه سنتی آن بشکل فیزیکی ،فاصله گرفته و وارد عرصه مجازی شده ،به همان میزیان افرادی که وارد عرصه طراحی وبسایت میشوند نیز افزایش یافته است.اما سوالی که در این زمینه مطرح میشود این است که برای ورود موفق به عرصه طراحی سایت باید چه کرد ؟در مقاله چگونه طراح ui شویم در آموزشگاه کامپیوتر پرتو ، به این سئوال مهم پاسخ داده ایم.همراه ما باشید

شما باید برای این مسیر ، به سمت ui حرکت کنید.قبلا در مقاله ui چیست پیرامون ui به تفصیل صحبت کردیم و بیان کردیم که برای یادگیری ui ، شما باید در کلاس آموزش طراحی سایت شرکت کنید.حالا بیایید به این بپردازیم که چگونه طراح UI شویم.

اول توضیح مختصری از UI را برایتان بیان میکنیم.
UI عبارت از طراحی ظاهری وبسایت است و محیطی که کاربر با آن ارتباط برقرار میکند.بعنوان مثال در یک وبسایت فروشگاهی ،کاربر ظاهر سایت را میبینید و عکس ها ،دکمه های خرید ،صفحات سفارش کالا و پرداخت را مشاهده میکند و با کد های آن که در پشت زمینه کار هستند کاری ندارد.

چگونه طراح UI شویم

چگونه طراح UI شویم

اصولا در طراحی وبسایت در کشور ایران طراحان UI کار به دو دسته تقسیم بندی میگردند.
1. دسته ای که کدهای سایت های دیگر را یافته ،آن ها را دستکاری نموده و بشکل شخصی سازی شده در سایت خود استفاده میکنند.این دسته از طراحان اصولا چندین نمونه سایت خارجی را انتخاب و از کدهای آن ها استفاده میکنند که در برخی از موارد کار بسیاردشواری است زیرا کد نویسان آن سایت ها ،نتمامی کد ها را باز نگذاشته و در چوشه های زیرین مخفی نموده اند و یا حتی کدهای خود را بشکلی ناخوانا مینویسند تا امکان تقلب را از دیگران سلب کنند.
2. دسته دوم نیز طراحانی هستند که قادرند هر طرحی را به مشتری خود تحویل دهند.بعنوان مثال ممکن است شما یک پلتفرم فتوشاپی به آن ها نشان دهید و آن ها این طرح را بشکل طراحی شده یک وبسایت به شما تحویل دهند.
اما برای اینکه در حوزه طراحی وبسایت بتوانید عملکرد قابل قبولی داشته باشید ،باید بتوانید در هر دو زمینه متبحر شوید و به آسانی هر نوع پروژه ای را انجام دهید.زیرا ممکن است یک مشتری به شما نمونه یک سایت خارجی را نشان دهد و از شما بخواهد عینا آن را برایش اجرا نمایید و یا حتی یک وایرفریم را در فتوشاپ به شما نشان داده و از شما میخواهد آن را اجرا نمایید.بنابراین باید آماده اجرای هر نوع از پروژه درخواستی از جانب مشتری را داشته باشید.
اما سوال مهم اینجاست که برای تبدیل شدن به یک UI کار حرفه ای باید چه کرد و از کجا شروع کرد؟بیایید به این سئوال پاسخ دهیم که چگونه طراح UI شویم.

چگونه طراح UI شویم

مورادی که نیاز است با آن ها شانایی داشته باشید ،مبانی و اصول کد نویسی است به گونه ای که باید در حوزه کد نویسی با HTML و CSS مهارت داشته باشید برای همین موضوع توصیه می کنیم در کلاس آموزش html/css شرکت کنید.و پس از آن با استفاده از کدهای جاوااسکریپت ،جی کوئری برای ایجاد هوش مصنوعی در صفحاتتان بهره ببرید.خب! ممکن است شما بگویید که ما به این زبان ها مسلط نیستیم.کلاس آموزش جاوا اسکریپت آموزشگاه کامپیوتر پرتو، برای همین طراحی شده است.بعد از آن بهتر است کمی با زبان های برنامه نویسی شبیه asp.net و PHP آشنایی پیدا کنید.
توجه : برای آشنایی با زبان HTML از این مسئله اطمینان حاصل نمایید که نسخه HTML5  آن که آخرین به روز رسانی را دارد را آموزش میبینید .
پس از آموزش نوبت به تمرین میرسد که باید تمرینات خود را از سطوح کم استارت زده و ایرادات خود در امر کدنویسی را پیدا نمایید و نسبت به رفع آن ها اقدام نمایید.

چگونه طراح UI شویم

اما پس از یادگیری اصول و مبانی طراحی UI نیاز است تا برخی از موارد را دانسته و سپس نسبت به طراحی اقدام نمایید.
اولین موردی که باید با آن آشنا شوید اصول رابط کاربری است.بدین منظور لازم است تا طرح خود را بشکل روانشناسانه بررسی نمایید تا طراحی خلاقانه ای داشته باشید.بدین منظور موارد زیر را بشناسید:
• آشنایی با رنگ ها
• ایجاد تعادل بین عناصر
• بکارگیری تضاد سازماندهی اطلاعات ضمن ایجاد تمرکز و رعایت سلسله مراتب
• رعایت استفاده از فونت مناسب و خوانایی مطالب
• انطباق پذیری طراحی با ویرایشگرهای مختلف

مرحله بعدی فرایند خلاقانه است بدین معنی که برای این مرحله باید چندین فاز را طی نمایید که عبارتند از :
o فاز کشف : به معنی شروع پروژه است که باید نسبت به جستجو و جمع آوری ایده ها اقدام نمایید.
o فاز تعریف : شما بعنوان یک طراح باید ایده حاصل از کشف خود را تعریف و خلاصه ای از پروژه پیش رو را برای خود مشخص نمایید.
o فاز توسعه : این فاز موجب بهبود ایده ها خواهد شد زیرا در این فاز راه حل ها نمونه سازی ،تست و تکرار میشوند .
o فاز تحویل : که در آن پروژه پیاده سازی نهایی و تحویل مشتری میگردد.

می خواهم طراح ui شوم

موردی که به شما در جهت تبدیل شدن به یک UI کار حرفه ای کمک میکند ،مطالعه است.عادت مطالعه روزانه در مورد مقالات طراحی که در سایت ها به وفور یافت میشوند را در خود ایجاد نمایید.
از دیگر مواردی که به شما در جهتت تحقق اهدافتان کمک میکند ،طراحی پروژه های غیر واقعی است.بدین منظور میتوانید پروژه هایی که قبلا طراحی نموده اید را باز طراحی نموده و یا برای کسب تجربه پروژه های بزرگی مانند فیسبوک و یا دیجی کالا را طراحی نمایید.بدین صورت در جهت کسب تجربه به خود کمک نموده اید.
این موضوع را هرگز از یاد نبرید که برای موفق شدن از یک فرد با تجربه یا استاد آگاه کمک بگیرید.زیرا آن ها ضمن راهنمایی شما ،راهکارهایی برایتان ارائه میدهند که به منزله یک میانبر برایتان عمل خواهد کرد.
بهترین آموزشگاه طراحی سایت قطعا می تواند به شما یاری رساند

هچنین ما برای شما کلاس آموزش طراحی رابط کاربری را به صورت اختصاصی تدارک دیده ایم.

آموزشگاه طراحی سایت پرتو، در کنار شماست.
نمونه کار های دانشجویان ما را ببینید و لذت ببرید.

شما هم می توانید طراح سایت شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *