چگونه در افترافکت حرفه ای شویم

نرم افزار افترافکت ،یکی از قوی ترین برنامه هایی است که توسط شرکت ادوبی adobe ساخته و در جهت ساخت حرکات گرافیکی دو بعدی و سه بعدی و همچنین ایجاد جلوه های بصری بکار گرفته می شود.مقاله امروز آموزشگاه کامپیوتر پرتو، پاسخی است به سئوال مهم چگونه در افترافکت حرفه ای شویم، پس اگر به این نرم افزار قدرتمند علاقمندید، این مقاله را از دست ندهید
افترافکت به دلیل امکانات بسیار زیاد و جذابی که دارد در پروژه های سینمایی جزو اولین انتخاب فیلم سازان است.
موضوعی که همواره از ما سئوال می شود این است که چگونه در افترافکت حرفه ای شویم.
در این مقاله سعی کردیم به این موضوع بسیار سریع و کوتاه، پاسخ دهیم.

قبل از اینکه متوجه شویم که چگونه باید در افترافکت حرفه ای شویم، بهتر است آشنا شویم که after effect چه امکاناتی را در اختیار ما قرار می دهد.در زیر سعی کرده ایم تا حدودی به این سئوال پاسخ دهیم

اموری که توسط نرم افزار افترافکت قابل اجرا است به شرح زیر است

چگونه در افترافکت حرفه ای شویم

چگونه در افترافکت حرفه ای شویم

موشن گرافیک:

طرح های گرافیکی که دارای حرکت هستند را موشن گویند.در قدیم طرح های گرافیکی در غالب عکس های ثابت مورد استفاده قار میگیرفتند اما امروزه استفاده از موشن در عرصه های گوناگونی نظیر تیزر های تلویزیونی ،تیتراژ فیلم ها ،تبلیغات و … کاربرد دارند.
جلوه های ویژه:
به هر آنچه انجام آن توسط گروه فیلمبرداری سخت یا غیر ممکن باشد و برای بوجود آوردن آن نیاز به عواملی خارجی نظیر نرم افزار ها باشد ،جلوه ویژه گفته میشود.مانند استفاده از ربات های غول پیکر ،ایجاد کهکشان و بازی کاراکتر ها در آن ،ایجاد انفجارهای بسیار عظیم و … که در دنیای واقعی نشدنی است.
البته جلوه های ویژه همیشه غیر طبیعی نیستند و گاهی نیاز به ایجاد یک شهر فانتزی دارید که بیننده متوجه ساختگی بودن آن نشود.بدین منظور بهترین برنامه ممکن و در دسترس ،برنامه افترافکت است.

ترکیب بندی :

ترکیب بندی از اجزاء جدایی ناپذیر ساخت جلوه های ویژه است.زیرا جلوه های ویژه اصولا از چند لایه از فیلم تشکیل شده اند که در نهایت با یکدیگر ترکیب میشوند و یک منظره و جلوه خاص را بوجود می اورند.این مرحله که با نام کامپوزیشن نیز شناخته میشود جزو مراحل پایانی یک پروژه است که در آن بر روی لایه های مختلف فیلم ،اصلاحات نوری و رنگی را اعمال میکنیم.

ساخت انیمیشن :

توس افترافکت میتوانید صحنه های سه بعدی بسیار جذاب و حیرت انگیزی را خلق نمایید .بدین منظور میتوانید توسط رن آمیزی های پیشرفته و ادغام نمودن صحنه های مختلف با یکدیگر یک جلوه سه بعدی و انیمیشن را خلق نمایید.

ساخت موزیک ویدیو

برای ساخت موزیک ویدیو می توانید از نرم افزار افتراکت استفاده کنید، هرچند که این نرم افزار به تنهایی کافی است و اگر می خواهید به صورت حرفه ای در این مسیر فعالیت کنید، پیشنهاد ما به شما شرکت در کلاس آموزش ساخت موزیک ویدیو است.

حال که به بیان توضیحانی مختصر در مورد کاربردهای نرم افزار افترافکت پرداختیم ،این سوال پیش می اید که

چگونه در افترافکت حرفه ای شویم

بدین منظور و برای جواب به این سوال باید گفت که در بازار ایران و با توجه به نیاز به این رشته در ساخت انواع فیلم ها و جلوه های ویژه ،به عنوان یک ضرورت مطرح است و اکثر موسسات فعال و استودیو ها برای استخدام ،آشنایی و مهارت با این نرم افزار را یکی از شروط اولیه و ضروری استخدام به شمار می اورند.
علاوه بر این نرم افزار افترافکت تعامل بسیار بالایی با انواع نرم افزارهای گرافیکی نظیر فتوشاپ ،پریمیر و ایلاستریتور دارد که با توجه به این موارد میتوانید ارزش یادگیری آن را بیش از پیش احساس نمایید.

مواردی که شما را در حرفه ای شدن یاری میکند:
آموزش :
این مهم میسر نیست جز شرکت در کلاس آموزش افترافکت .
اما چرا؟ چون در صورتیکه بخواهید بشکل خودخوان این نرم افزار را در منابع اینترنتی جستجو نمایید و آن ها را بکار گیرید دچار سردرگمی میشوید زیرا این منابع تنها جنبه تبلیغاتی داشته و تنها به بیان مواردی از هزاران نکته آموزشی خواهند پرداخت و عملا خروجی قابل قبولی نخواهند داشت.ما به شما شرکت در بهترین کلاس افترافکت در آموزشگاه افترافکت پرتو را پیشنهاد می کنیم.
تمرین و نمونه کار :
این نکته را از یاد نبرید که حتی اگر زیر نظر بهترین اساتید آموزشی نسبت به گذراندن دوره آموزشی خود اقدام نمایید و موارد آموزش دیده خود را بدون تمرین رها نمایید ،نخواهید توانست خروجی قابل قبولی از دوره مورد نظر خود داشته باشید.بنابراین تمرین در درجه دوم و پس از آموزش ،قرار میگیرد.بدین منظور میتوانید نمونه کارهایی را تولید نموده تا در آینده و در زمان استخام از آن ها بعنوان رزومه کاری خود استفاده نمایید.
کاراموزی :
پس از پشت سر گذاشتن موارد بالا میتوانید نسبت به استخدام در یک شرکت اقدام نمایید.اما توجه داشته باشید که هرچقدر که قوی باشید نباید توقع بالایی از میزان حقوق خود داشته باشید .حتی برای پیشرفت خود گاهی لازم است بشکل رایگان در یک موسسه کار نمایید تا علاوه بر آموزش های خود ،از تجربه دیگران نیز استفاده نمایید.

پس مسیری که ما برای پاسخ به سئوال چگونه در افترافکت حرفه ای شویم ، برای شما رسم می کنیم این است

1-شرکت در کلاس های آموزشی زیر نظر اساتید خبره که آموزشگاه آموزش نرم افزار های سینمایی پرتو در این زمینه پیش تاز است
2-تمرین و تمرین و زدن نمونه کار های مختلف
3-کارآموزی بدون چشم داشت به درامد برای مدت کوتاه و جمع کردن نمونه کار

امیدواریم در این مهم حرفه ای شوید.

روی کمک ما هم می توانید حساب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *