پاکسازی کامپیوتر از ویروس و تروجان

روش پاکسازی کامپیوتر از ویروس و تروجان ، یکی از پر تکرار ترین سئوالاتی است که در طول روز از آموزشگاه کامپیوتر پرتو پرسیده می شود و در این مقاله سعی کرده ایم روش پاکسازی کامپیوتر از ویروس و تروجان برای شما توضیح دهیم.با ما همراه باشید

در گذشته کامپیوتر ها بیشتر مورد حمله ویروس ها ،تروجان ها و … قرار می گرفتند اما امروزه به علت افزایش روز افزون آگاهی افراد از آنتی ویروس ها آلوده شدن کامپیوترها، لپ تاپ ها کاهش یافته است ولی همه روزه ویروس های جدیدی وارد بازار می شوند و موجب پاک شدن اطلاعات ما میشوند.

در ایران افراد علاقه ای به خرید آنتی ویروس ها و آنتی تروجان ها ندارند و ترجیح میدهند از نسخه های رایگان استفاده کنند که همین یکی از دلایل آلوده شدن سیستم شما به ویروس ها و تروجان ها می گردد زیرا آنتی ها آپدیت نیستند.

برخی به محض اینکه سیستم آنها به ویروس و یا تروجان و یا دیگر جاسوس افزار آلوده می گردد ،سراغ نصب ویندوز میروند.

برای نصب ویندوز ، می توانید در کلاس آموزش ویندوز شرکت فرمایید.

پاکسازی کامپیوتر از ویروس و تروجان

پاکسازی کامپیوتر از ویروس و تروجان

حال اگر می خواهید تخصصی تر با این مشکل برخورد کنید برای شما راه های خوبی را ارائه میدهم :

* جداسازی درایو

یکی از راه های جلوگیری جداسازی درایو ها است.

تروجان‌ها خود را پنهان می کنند و در ظاهری دیگر خود را به سیستم عامل معرفی می کنند و قبل از سیستم عامل اجرا می شوند و حتی نرم افزارهای آنتی ویروس و … قابل به تشخیص آنها نیستند.

یکی از بهترین راه های تشخیص این تروجان ها این است که سیستم خود را مجهز به انواع نرم افزارهای امنیتی کنید تا قبل از اجرا شدن سیستم عامل و تغییر ظاهر تروجان ها آنها را شناسایی و از بین ببرد.

* حذف فایل‌های موقت

برای فارسی‌نویسی مجبوریم اسم temporary files را فایل‌های موقت نامگذاری كنیم، معمولاً این دسته فایل‌ها در ویندوز XP در مسیر C: \Documents and Settings\Username\Local Settings\Temp و در ویندوزهای ویستا و ویندوز۷ در مسیر C: \Users\Username\AppData\Local\Temp می‌توانید پیدا كنید. در هر یك از این مسیر‌ها می‌توانید تمامی فایل‌ها و پوشه‌ها را حذف كنید.

* بازگشت درایو و تكرار عملیات اسكن

زمانیکه درایو مورد نظر را توسط نرم افزار های آنتی ویروس و… اسکن نمودید، پس از آپدیت نرم افزارهای امنیتی برای اطمینان خاطر مجدد اسکن نمایید.

* تست سیستم

پس از اسکن نمودن درایوها سیستم خود را restart کنید و یکی از مرورگرهای خود را باز نمایید و سریعا فایل های موقت و کوکی ها را حذف نمایید.

با توجه به پیشرفت روز افزون علم کامپیوتر ، روش های نوینی برای پاکسازی سیستم بوجود آمدند.

اگر می خواهید کا با کامپیوتر و پاکسازی کامپیوتر از ویروس و تروجان را به صورت حرفه ای آموزش ببینید ، می توانید در کلاس آموزش icdl  شرکت فرمایید.