Html  یا زبان تگ گذاری صفحات وب با نام html5 در حال توسعه است و مقاله امروز آموزشگاه کامپیوتر پرتو ، در مورد ویژگی های جدید html5  می باشد، با ما همراه باشید.

بسیاری از مرورگرها خود را به برخی از ویژگی های جدید html5 مجهز نموده اند و از این ویژگی ها پشتیبانی میکنند.برخی از این ویژگی ها موجب تحول عظیمی در دنیای وب شده اند.

ویژگی های جدید html5

ویژگی های جدید html5

در html5 یکسری تگ های معنایی به ساختار html افزوده شده .لاوه بر این به بدنه آن مواردی چون RDFa، Microdata و Microformats افزوده شده که وب جذاب تر و کاربر پسند تری را برای کاربران و برنامه ها به همراه دارد.

بدین معنی که برای html5 تگ هایی مانند header ,footer, , section nav و  article در نظر گرفته شده است.

بعنوان مثال با استفاده از تگ article قسمت هایی که مانند مقاله هستند و محتوا دارند را میتوان مشخص نمود.اگر به html علاقمندید و تمایل دارید این مهارت را به صورت حرفه ای آموزش ببینید ، توصیه می کنیم در کلاس آموزش html/css  شرکت نمایید.

توسط تگ nav می توان لینک های ناوبری یک وبسایت را از دیگر قسمت ها جدا نمود.

در ادامه مقاله به بررسی ویژگی های جدیدی میپردازیم که به html5 افزوده شده و موجب محبوبیت آن شده است.

تگ های جدید html 5

تگ ویدیو : یکی از بحث برانگیزترین ویژی های html5 است بطوری که بیشتری بحث ها در حوزه آی تی را به خود اختصاص داده.این اختلاف نظرها به قدری است که شرکت مایکروسافت و ادوب با این ویژگی مخالفت میکنند.این تگ این قابلیت را دارد تا کاربران بدون نیاز به نرم افزار خاصی ،به تماشای ویدیو ها بپردازند ،یا ویدیو ها را دانلود و اپلود نمایند.این در حالی است که برخی از کاربران این نظر را دارند که کیفیت آن ها از دیگر نرم افزارها نیز بالاتر است.
تگ صدا : این تگ نیز مانند تگ ویدیو است و و فایل های صورتی را بدون نیاز به نرم افزار خاصی اجرا میکنند.
گرافیک : با استفاده از html5 میتوان گرافیک را بطور مستقیم وارد وب کرد بطوری که میتوان توسط آن نرم افزارهای با گرافیک بالا نظیربازی های اینترنتی را اجرا نمود.
درگ اند دراپ : توسط این ویژگی میتوان عکس ،ویدئو ،نوشته و … با گرفتن توسط موس و انتقال آن به محل مورد نظر و رها کردن موس در آنجا چسباند و انتقال داد.
چت آنلاین : این ویژگی بیانگر این است که چت بصورت سرویس دهنده و سرویس گیرنده در آن فراهم است.
قابلیت ویرایش : محتوای قابل ویرایش و بصورت کاملا پویا و بدون نیاز به لود کردن در صفحه ای مجزا از امکانات دیگر html5 است.
Geo location : این ویژگی ها در اکثر دستگاه های قابل حمل استفاده دارد.بدین صورت که موقعیت کاربران را در هر جایی که قرار دارند نشان میدهد.
حافظه نهان در نرم افزارها : توسط این ویژگی میتوان از نرم افزارها در حالی که آفلاین هستید نیز استفاده نمایید.بیشترین کاربرد این ویژگی در بکارگیری ایمیل است بشکلی که جیمیل نیز آز آن استفاده میکند و میتوان توسط جیمیل بشکل آفلاین ایمیل ارسال نمود.
مرتب نویسی : در html5 تگ ها بشکل هدف داری اضافه شده است.

عناصر جدید تگ فرم در html5

    • < input type=” email” /> یک فیلد برای آدرس ایمیل به ما میدهد

< li>< input type=” text ” /> یک فیلد برای متن معمولی ایجاد میکند

< li>-< input multiple=” multiple ” type=” file” /> چند فایل برای آپلود انتخاب میکند

< li>< input type=” file” /> یک فیلد برای انتخاب فایل است

< li>< input type=” url” /> یک فیلد برای آدرس وب سایت است

< li>-< input type=” number” /> یک فیلد برای وارد کردن عدد به همراه 2 فلش کوچک برای کاهش و افزایش عدد

نکته : در html5 برخی از سخت گیری های html برداتشه شده بشکلی که تفاوتی بین حروف کوچک و بزرگ وجود ندارد .همچنین میتوان برای پایان برخی از تگ ها از اسلش استفاده نکرد.در واقع کار کد نویسی برای برنامه نویس در این نسخه بسیار آسان تر شده است.

برای ورود به بازار کار و استخدام در سمت طراح سایت و برنامه نویس باید در ابتدا دوره آموزشی طراحی سایت با html / css  را بگذرانید و سپس قدم به قدم دوره های طراحی سایت را ادامه دهید تا با انجام پروژه ها در طول دوره و قوی ساختن رزومه کاری خود، استخدام و ورود به بازار کار را قطعی نمایید.

آموزشگاه کامپیوتر پرتو ، مجری کلاس آموزش طراحی سایت ، از صفر تا 100 ، همراه شماست.کنارتان هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *