نکات امنیتی جهت حفاظت از gmail (قسمت اول)

gmail یکی از محبوب ترین ارائه دهندگان ایمیل در جهان است و با دیگر سرویس هایی که احتمالا شما از آن ها استفاده میکنید مانند تقویم، گوگل +، گوگل درایو و… متصل است. پس مراقبت از امنیت جیمیل و جلوگیری از حملات هکرها و کلاهبرداری های فیشینگ و سایر آسیب ها امری مهم و حیاتی برای ما است. در این مفاله ما چند پیشنهاد خوب در مورد تقویت امنیت جیمیل خواهیم گفت.

تأیید دو مرحله ای

نکات امنیتی جهت حفاظت از حساب کاربری

نکات امنیتی جهت حفاظت از حساب کاربری

با فعال کردن تایید دو مرحله ای، مطمئن خواهید بود حتی اگر شخصی پسورد شما را نیز داشته باشد، بدون دسترسی به تلفن همراهتان، نمیتواند وارد حسابتان شود. تائید دو مرحله ای به این صورت است که پس از وارد کردن پسورد، یک پیامک حاوی کد رمزی برایتان ارسال میشود و با وارد کردن آن میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید.

برای فعال کردن تایید دو مرحله بر روی این لینک کلیک کنید و به سادگی هر چه تمام تر شماره خود را وارد و این قابلیت کاربردی را برای خود، فعال کنید.

پیگیری فعالیت در حساب جیمیل

نکات امنیتی جهت حفاظت از حساب کاربری

نکات امنیتی جهت حفاظت از حساب کاربری

اگر نگران این باشید که هکرها در حساب کاربری شما وارد شده اند و فعالیت هایی دارند، برای مثال ایمیل هایی را که نخوانده اید، میخوانند، باید اطلاعات فعالیت خود را در حساب خود بررسی کنید تا ببینید که چگونه و چه زمانی در حال دسترسی است. صندوق ورودی Gmail خود را باز کنید، تمام مسیر را به پایین صفحه بروید، سپس در گوشه سمت راست پایین، روی «جزئیات» کلیک کنید. این کار شما را به صفحه اطلاعات فعالیت میبرد. از اینجا میتوانید همه چیز را در مورد نحوه دسترسی به حسابتان ببینید و در پایین صفحه گزینه «نمایش هشدار برای فعالیت غیرعادی» را انتخاب کنید.اگر میخواهید در حالت فوق العاده ایمن باشید، در بالای صفحه گزینه «خروج از همه دستگاه های دیگر» را برای بستن Gmail در تمام دستگاههایی که ممکن است به حساب شما دسترسی داشته باشند، بزنید.

اگر می خواهید بتوانید به صورت حرفه ای با ایمیل ، اینترنت و gmail  کار کنید ، توصیه می کنیم در کلاس آموزش icdl  یا کلاس آموزش اینترنت شرک نمایید.

در قسمت اول این مقاله دو نکته را خدمت شما گفتیم، با سایت آموزشگاه کامپیوتر پرتو همراه باشید تا در قسمت بعدی، سه نکته بسیار مهم دیگر را نیز خدمت شما همراهان همیشگی آکادمی پرتو ارائه دهیم.