نکات امنیتی جهت حفاظت از gmail (قسمت دوم)

سلام. در قسمت دوم مقاله حفاظت از حساب کاربری جیمیل با شما هستیم تا ادامه راه کارهای مقابله با حمله هکر ها را خدمتتان عرض نماییم. با آموزشگاه کامپیوتر پرتو  تا پایان این مقاله همراه باشید.

کنترل دسترسی برنامه ها به حساب Google

نکات امنیتی جهت حفاظت از حساب کاربری

نکات امنیتی جهت حفاظت از حساب کاربری

برنامه هایی که به اطلاعات خاصی در حساب جیمیل دسترسی دارند را چک کنید و دسترسی برنامه های مشکوکی که دقیقا نمیدانید چه چیزی هستند را پاک کنید.

برای مدیریت برنامه هایی که اجازه دسترسی به حساب شما را دارند، به این صفحه بروید. اگر چیزی وجود دارد که مشکوک است یا شما به سادگی نمی خواهید که آن به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد، روی آن کلیک کنید و سپس روی «حذف» کلیک کنید.

زمانی که نقض امنیتی پیش می آید رمز عبور خود را تغییر دهید

هر زمان که ما در مورد سرقت های گسترده اطلاعات حساب کاربری، مانند Disable Network PlayStation Network در سال 2011 و نقض ebay در سال 2014، زمانی که جزئیات 148 میلیون کاربر به خطر افتاده بود، میشنویم، حتی اگر به ما مربوط نیز نباشد، بهتر است که پسورد حساب خود را تغییر دهیم.

هر گاه از یک نقص در این مورد مطلع میشوید، حتی اگر آن را تأیید نکرده باشند (مانند فروش آشکار حسابهای Gmail در Dark Web در ماه مارس)، احتیاط نکنید و گذرواژه خود را تغییر دهید. و اطمینان حاصل کنید که یک رمز عبور خوب در آن است، یا در حالت ایده آل یک پسورد تولید شده به صورت تصادفی با استفاده از LastPass یا ابزار مشابه است.

نتیجه

اینها تنها بعضی از راههایی هستند که میتوانید ایمنی خود را در Gmail تضمین کنید. مطمئنا راه های دیگری نیز وجود دارند و بدون تردید هرگز نباید ایمیلهای مشکوک را باز کنید و قطعا هرگز اطلاعات جیمیل خود را پس از کلیک کردن بر روی ایمیلی که مطمئن نیستید وارد آن نکنید.

مقاله امروز ما نیز به پایان رسید و امیدواریم با استقاده از روش های گفته شده، امنیت خود را تا حد زیادی، تضمین کنید.