نقش کلمات کلیدی در سئو و بهینه سازی وب سایت

نقش کلمات کلیدی در سئو و بهینه سازی وب سایت

نقش کلمات کلیدی در سئو و بهینه سازی وب سایت

کلمه چگالی کلمه کلیدی به گوشتان آشناست؟
شاید خنده دار به نظر برسد اما چگالی کلمات کلیدی یک واقعیت می باشد که تمامی متخصصین سئو کاملا با آن آشنا هستند.

انتخاب کلمات کلیدی یکی از مهم ترین المان های مربوط به سئوی وب سایت می باشد. یکی از مهمترین کارهای متخصص سئو انتخاب کلمات کلیدی می باشد. زیرا کلمات کلیدی نقش مهمی در سئوی وب سایت دارند و باید بیان کننده محتوای وب سایت شما باشد.
محتوای سایت همانطور که در جلسات قبلی در مورد آن مفصل صحبت کردیم، بسیار مهم می باشد و کلمات کلیدی شما باید کاربر را به سمت مطالعه محتوای مورد نیازش سوق دهد و کابر به راحتی مطالب مورد نیاز خود را در سایت شما بیابد.

کلمه کلیدی باید طوری انتخاب شود که کاربران بیشتری را به سمت وب سایت شما سوق دهد.

نقش کلمات کلیدی در سئو و بهینه سازی وب سایت

نقش کلمات کلیدی در سئو و بهینه سازی وب سایت

برآورد چگالی کلمه کلیدی

فرمول محسبه چگالی کلمه کلیدی بصورت زیر می باشد:

۱۰۰× تعدادکل کلمات در صفحه مورد نظر/ تعداد دفعات یک کلمه کلیدی

مثال: اگر یک صفحه از وب سایت شما دارای 200 کلمه باشد و کلمه موردنظر شما در آن 7 بار تکرار شده باشد ، اگر طبق فرمول بالا عمل کنید نتیجه چگالی کلمه مورد نظر شما 3.5% می باشد.

اگر چگالی کلمه کلیدی مورد نظر شما خیلی کم باشد موتورهای جستجو به آن اهمیتی نمیدهند و اگر خیلی زیاد باشد وب سایت شما را اسپمر تلقی می کنند و وب سایت شما جریمه می گردد و رتبه آن به شدت کاهش می یابد.

نقش کلمات کلیدی در سئو و بهینه سازی وب سایت

نقش کلمات کلیدی در سئو و بهینه سازی وب سایت

نکته بسیار مهم این است چگالی کلمات کلیدی نه باید خیلی کم باشد که موتورهای جستجوگر اهمیت زیادی برای آن قائل نشود نه این که چگالی کلمات خیلی زیاد باشد که موتور های جستجوگر وب سایت را اسپمر در نظر می گیرد. زمانی که به عنوان اسپمر باشد موتورهای جستجوگر صفحه مورد نظر را جریمه خواهد کرد و جایگاه صفحه مورد نظر در موتورهای جستجوگر به شدت تنزل پیدا خواهد کرد.

بهترین چگالی کلمات کلیدی

برای این که یک وب سایت عالی در سئو داشته باشید باید بهترین چگالی کلمات کلیدی را پیدا کنید. بهترین چگالی کلمات کلیدی را بین ۱ تا ۳ درصد برای هر صفحه در وب سایت شما است. پس به راحتی می توانیم این موضوع را بگوییم که تعداد کلمات کلیدی در یک صفحه با ۱۰۰ کلمه حدوداً ۳ بار باید تکرار شود. نکته مهم دیگر این است که چگالی کلمات کلیدی یکی از اساسی ترین معیارها برای موتورهای جستجوگر است تا جایگاه وب سایت شما را در جستجو مشخص کند.

نقش کلمات کلیدی در سئو و بهینه سازی وب سایت - جلسه 6

نقش کلمات کلیدی در سئو و بهینه سازی وب سایت – جلسه 6

کلمات کلیدی را در کجا قرار دهیم؟

در واقع هر چه قدر کلمات کلیدی وب سایت شما در پاراگراف اول باشد یا این که در اوایل متن به کار برده شود بیشتر مورد توجه موتورهای جستجوگر قرار گرفته می شود. به عنوان مثال شما برای یک صفحه در سایت محتوا تولید می کنید این صفحه دارای ۱۰۰۰ کلمه است چگالی کلمات باید در ۳۰۰ کلمه اول متن استفاده شود. پس چگالی کلمات کلیدی برای اوایل متن بسیار سودند خواهد بود.

حالا با این مقاله به راحتی می توانید چگالی کلمات کلیدی وب سایت خود محاسبه کنید و به راحتی متن محتوا را تولید کنید و وب سایت خود را بهینه کنید با ما طراحی وب سایت را اصولی انجام دهید.

منبع مقاله :

Keyword density