معرفی نرم افزارهای معروف حسابداری

مدت مطالعه » 4 دقیقه

حتی اگر به صورت کامل دوره های آموزش icdl را نیز گذرانده باشید و یا در حال شرکت در کلاس آموزش icdl  باشید و یک کارمند نمونه و درجه یک باشید، نیاز به کار با نرم افزار های حسابداری دارید و ما در این مقاله سعی داریم با معرفی نرم افزارهای معروف حسابداری، این مسیر را برای شما کوتاه کنیم، پس با ما همراه باشید

امروزه در تمام موسسات و بنگاه های اقتصادی گردش مالی صورت میپذیرد که در صورتیکه این مهم بی اهمیت شمرده شود و از آن غافل شوید شرکت و سازمان با شکست مواجه شده و از اساس نابود میوشد.بنابراین نباید امور مالی و حسابرسی یک سازمان را کوچک شمرد و با برنامه های پیش پا افتاده و یا حتی در صورتیکه شرکت کوچکی دارید بشکل سنتی رفتار نمود زیرا بقای هر سازمان بسته به امور حسابرسی آن است.
اما امروزه با توجه به ازدیاد انواع نرم افزارهای حسابداری ،انتخاب یک نرم افزار صحیح به گونه ای که تمامی نیازهای ما را برطرف سازد ،سخت شده است.لذا در این مقاله سعی بر این داشته ایم تا با راهنمایی شما توسط معرفی نرم افزارهای معروف حسابداری ،شما را در امر انتخاب یک نرم افزار حسابداری صحیح یاری دهیم.
ابتدا به بررسی مورادی میپردازیم که در زمان انتخاب یک نرم افزار حسابداری مورد نیاز ،باید بدان ها توجه داشته باشید تا توسط این موارد بتوانید بهترین انتخاب ها را داشته باشید

معرفی نرم افزارهای معروف حسابداری

خصوصیات یک نرم افزار حسابداری خوب

• کاربری آسان و یادگیری سریع
یکی از مهمترین مواردی که عمدتا نادیده گرفته میشود یادگیری آسان یک نرم افزار حسابداری است.پنل های کاربری باید واضح باشند تا کاربر برای استفاده از آن ها دچار سردرگمی و یا مهمتر از آن کج فهمی نگردد زیرا با هر اشتباه ،کل حساب های سازمان دچار خلل میگردند.علاوه بر این نرم افزار باید در عین کاربردی بودن و مجهز بودن ،یادگیری آسان و سریعی داشته باشد .
• رابط کاربری مناسب
رابط کاربری چیزی است که شما را به ماشین ارتباط میدهد.شکل مناسب نرم افزار و گرافیک آن بطوری که شما را در زمان کار کردن طولانی مدت با آن دچار خستگی نکند بسیار مهم است .
• قابلیت انعطاف پذیری
نرم افزار حسابداری که انتخاب میکنید باید دارای انعطاف پذیری باشد و در صورت نیاز بتواند جداول حسابرسی را آنگونه که شما میخواهید طراحی نماید و عناصر اضافه را حذف و موارد مورد نیازتان را به لیست اضافه نماید.همچنین بتواند حساب ها را دسته بندی نماید و از یکدیگر جدا نماید و بسیاری از امور دیگر که مورد نظر شماست.
• قابلیت تهیه گزارش
یک نرم افزار حسابداری قابل قبول همواره دارای قابلیت تهیه گزارش با فرمت مناسب و گرافیک مورد نظر شما را دارد.
• قابلیت به روز رسانی
استفاده از نرم افزار حسابداری قدیمی درست مانند یک غذای فاسد خطرناک است با این تفاوت که غذای فاسد تنها به شما لطمه میزند اما استفاده از یک نرم افزار حسابداری منسوخ به کل سازمان لطمه میزند.با این مثال ساده اهمیت قابلیت به روز رسانی یک نرم افزار حسابداری را میتوانید درک نمایید.در نرم افزارهایی که قابلیت به روز رسانی را دارند میتوانید نیازهای خود را متناسب با روز از آن درخواست نمایید.
• قابلیت پشتیبانی
یکی از موارد بسیار مهم دیگری که در زمان تهیه یک نرم افزار حسابداری از آن غافل میمانید ،قابلیت پیشتیبانی آن است بصورتیکه در هر زمان که به مشکل برخوردید به راحتی بتوانید با کارشناسان آن نرم افزار ارتباط برقرار نموده و مشکلات خود را با آنان مطرح نموده و راه حل متناسب را دریافت نمایید.
• امنیت
مهمترین مواردی که در یک شرکت باید از آن محافظت شود ،امور و اسرار حسابداری آن سازمان است .نرم افزار حسابداری باید بتواند بانک های الاعاتی را در یک فضای امن بدور از دستکاری و یا از بین رفتن نگهداری نماید.
حال با توجه به اولویت ها و نیازهای خود در حوزه حسابرسی امور مالی خود میتوانید یک نرم افزار حسابدای برای سازمان خود تهیه نمایید.نرم افزارهای کاربردی در حوزه حسابداری به دو دسته تقسیم میشوند :

معرفی نرم افزارهای معروف حسابداری

1. نرم افزارهایی که برای شرکت های کوچک و با حسابداری محدود مورد استفاده قرار میگیرند.این نرم افزارها نیازهای حسابرسی 80 درصد از مشاغل را برطرف میکنند .این نرم افزارها عبارتند از : هلو ،تدبیر ،سکه ،نیکراد و آسان
2. نرم افزارهایی که برای سازمان های بسیار بزرگ و با تراکنس های مالی بسیار حجیم طراحی شده اند و کاربری آن ها نیز نسبتا پیچیده است بصورتیکه یادگیری آن نیز نیاز به آموزشدارد و استفاده از آن نیز نسبتا سخت است. برخی از این نرم افزارها عبارتند از : هم کاران سیستم ،ارگس و رایورز.علاوه بر کاربری سخت این نرم افزارها ،قیمت این محصولات نیز بالاتر از دیگر نرم افزارهای حسابداری است.

به شما توصیه می کنیم برای یادگیری حرفه ای حسابداری ، در کلاس آموزش حسابداری در آموزشگاه کامپیوتر پرتو شرکت نمایید.

ما در آموزشگاه کامپیوتر پرتو، به صورت عملی و حرفه ای ، حسابداری را به شما آموزش می دهیم.

ما در این دوره ها ، علاوه بر آموزش اصل حسابداری ، نسبت به معرفی نرم افزارهای معروف حسابداری نیز اقدام می کنیم.

در صورتیکه سوال و یا نظری دارید ، آن را در این قسمت برایمان بنویسید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله
معرفی نرم افزارهای معروف حسابداری
نام مقاله
معرفی نرم افزارهای معروف حسابداری
خلاصه
در این مقاله به معرفی نرم افزار های معروف حسابداری می پردازیم.
نویسنده
منتشر کننده
آموزشگاه کامپیوتر پرتو
لوگو
مشاوره و ثبت نام -02166959852
×