مزایای طراحی قالب سایت با فتوشاپ

مزایای طراحی قالب سایت با فتوشاپ

مزایای طراحی قالب سایت با فتوشاپ

مزایای طراحی قالب سایت با فتوشاپ و یا اینکه چرا باید با استفاده از فتوشاپ ، قالب وب سایت را طراحی کرد ، عنوان مقاله امروز آموزشگاه کامپیوتر پرتو می باشد که سعی دارد به این موضوع اشاره کند که چرا باید سعی کنیم قالب وب سایت را با فتوشاپ طراحی کنیم.

هر وب سایت از دو بخش کلی تشکیل شده است.قسمتی که کاربر با آن تعامل دارد و درگیر است بنام FRONT END و قسمتی که کد نویسی سایت را شامل میشود و در سمت سرور اتفاق میافتد بنام BACK END.

اما در یک سایت موفق علاوه بر اینکه کد نویسی ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند ،سمت کاربر نیز باید به نحوی طراحی شده باشد که کاربر را اصطلاحا درگیر خود نماید زیرا در صورتیکه کاربر از گرافیک سایت شما خوشش نیاید، آنرا ترک مینماید.همچنین کاربری سایت نیز باید بشکلی باشد که کاربر در جستجوی هر آنچه که باشد به راحتی بدان دسترسی داشته باشد.

اما در سمت FRONT END میتوان توسط کد نویسی تغییرات گرافیکی را ایجاد نمود.علاوه بر این نرم افزارهایی نیز وجود دارند که بتوان به کمک آنها جلوه های بصری سایت را طراحی نمود.یکی از مزایایی که این پیش طراحی توسط فتوشاپ به شما میدهد ،امکان این است که قبل از شروع طراحی اصلی یک دمو از کار خود به مشتری نشان دهید تا در صورت تایید نسبت به طراحی اصلی سایت اقدام نمایید و این امر موجب میشود که با سرعت بیشتری نسبت به امر طراحی اقدام نمایید.

ناگفته نماند که برای نمایش جلوه های بصری سایت به مشتری از برنامه های متفاوتی نظیر  ایلاستریتور نیز میتوان کمک گرفت اما در فتوشاپ این کار و تبدیل گرافیک به کدهای HTML با سرعت بیشتری صورت میپذیرد.ضمن اینکه نرم افزار  ایندیزاین بیشتر در جهت امور چاپی مانند چاپ مجله و یا کتاب کاربرد دارد و شاید در زمینه طراحی سایت گزینه مناسبی نباشند.

برای شروع باید  با شرکت در کلاس آموزش فتوشاپ و سپس با ارائه نمونه کارهای قابل قبول  ، رزومه کاری خود را قوی سازید.

لازم به ذکر است که قبل از گذراندن دوره طراحی سایت با فتوشاپ باید با نرم افزار فتوشاپ آشنا باشید ، پس پیشنهاد می کنیم دوره آموزشی فتوشاپ بازار کار را بگذرانید که تاثیر بسزایی در پیشرفت شما و همچنین ورود شما به بازار کار خواهد داشت.

هر چه به تخصص های خود بیافزایید، در الویت انتخاب مدیران قرار میگیرید.

اما این ابتدای کار شماست ….

پس از این، اگر کلاس آموزش  html و css را گذرانده اید به سراغ دوره آموزشی بوت استرپ و دوره آموزشی جاوااسکریپت و جی کوئری بروید و یک طراح قالب حرفه ای شوید.

 مزایای ارائه قالب وب سایت توسط فتوشاپ چیست

  • ارائه فرمت های خروجی متفاوت

برای خروجی گرفتن از طراحی فتوشاپی شما انتخاب های بسیاری وجود دارد که با توجه به نیاز شما ،قابل انتخاب است.بعنوان مثال خروجی های JPG ,GIF ,PNG ,PDF  و …

  • تنظیمات رزولوشن

در نرم افزار فتوشاپ با توجه به سیستم برداری ،میتوانید تصویری از نمایشگرها و کیفیت های متفاوت را داشته باشید.علاوه بر این مورد با استفاده از ابزارهای حرفه ای میتوانید طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو را نیز داشته باشید.

  • تنوع فونت

یکی از موارد مهمی که موجب ترک کاربر از سایت میشود ،فونت نوشته ها است.در فتوشاپ امکانات متنوعی از جمله کتابخانه ای متشکل از انواع فونت ها و آیکون ها موجود است که با استفاده از آنها میتوانید متن سایت خود را به دلخواه تولید نمایید.

  • تصاویر VECTOR & RASTER

در فتوشاپ عملکرد وکتور در ادیت تصاویر و در هنگام ادیت تصاویر بسیار به شما کمک خواهد کرد اما این ویژگی به تنهایی کافی نیست.برای طراحی حرفه ای تصاویر ویژگی Raster image به کمک شما خواهد آمد که به راحتی قابل بهینه سازی برای استفاده در وب هستند.

علاوه بر این ویژگی Retina Image که از هر عکس چند نسخه و با تراکم دو برابر پیکسلی به شما میدهد نیز میتوانید برای تولید تصاویر وبسایت خود استفاده نمایید.

  • طراحی وایرفریم و ریسپانسیو

یکی دیگر از مزایای فتوشاپ استفاده برای طراحی وایرفریم ،ایکون ها  و دیگر المان های صفحات وب است.این مورد با استفاده از ابزار pixel-perfection ممکن است که به مروز زمان و با پیشرفته تر شدن این ابزار ،موجب در اولویت قرار گرفتن فتوشاپ درامر طراحی قالب سایت گردید.

  • استخراج آسان کدهای CSS

یکی از امکانات جالب فتوشاپ توانایی استخراج کدهای CSS از تصاویر ،متن و محتوا است و امکان این را به شما میدهد که این کد ها را از محیط فتوشاپ به محیز کد نویسی انتقال دهید که امکانی متحیر کننده برای توسعه دهندگان FRONT-END است.

از دیگر امکانات فتوشاپ ،برخوداری از کتابخانه CC است.با استفاده از این کتابخانه میتوانید رنگ ها و طرح ها را تغییر دهید و با تغییر یک المان ،آن را در سایر بخش ها نیز اعمال نمایید.علاوه بر این از این کتابخانه در طراحی سربرگ و پاورقی ها نیز استفاده میگردد.همچنین مدیریت فونت ها نیز توسط این مورد ،امکان پذیر است.

علاوه بر امکاناتی که فتوشاپ بطور پیش فرض در محیط خود دارا میباشد ،پلاگین هایی نیز وجود دارند که با دانلود آنها میتوانید نیاز های خود را سریعتر و بشکل میانبر براورده سازید.پلاگین هایی که در این مقاله بدان ها میپردازیم ،رایگان هستند .

پلاگین های فتوشاپ برای طراحی قالب وب سایت

PAGE LAYERS

این پلاگین مناسب کسانی است که بطور مستقیم داخل یک مرورگر طراحی خود را انجام میدهند اما نیاز دارند تا تصویری از طراحی خود داشته باشند .بنابراین پلاگین page layers مناسب این افراد است.توسط این پلاگین یک صفحه از وبسایت به فایل psd که از لایه های مختلف تشکیل شده است تبدیل میگردد.نسخه مک این پلاگین نیز موجود است اما مانند نسخه تحت ویندوز ،رایگان نیست.

HTML BLOCK

از این افزونه برای رندر کردن کدهای HTML  و CSS استفاده میشود.این افزونه از موتور Webkit برای این منظور استفاده میکند.

The web font

در صورتیکه در یک وبسایت از فونتی خوشتان امده ،میتوانید توسط این پلاگین به آن فونت و هزاران فونت دیگر دسترسی داشته باشید.توجه داشته باشید که این لاگین به همراه نرم افزار مدیریت فونت یعنی Suitcase Fusion 5 و سرویس فونت وب WebINK  قابل اجرا است.

BJANGO ACTION

این پلاگین حاوی اسکریپت ها و اکشن های زیادی برای پروژه های طراحی وبسایت است.علاوه بر این میتوانید توسط این افزونه صفحه و قطعه بندی صفحات خود را انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *