مدت زمان یادگیری PHP

یکی از سوالات مهمی که متقاضیان آموزش PHP همواره از ما میپرسند این است که مدت زمان یادگیری  PHP چه میزان است و پس از طی چه زمانی میتوانیم در این حوزه نبحر لازم را بدست آوریم.اما پیش از پرداختن به جواب این سوال اندکی در مورد زبان PHP برایتان توضیح خواهیم داد.

PHP چیست؟

زبان PHP در سال 1995 توسط راسموس لردورف ساخته و در حال حاضر توسعه آن بدست گروه توسعه PHP است.در ابتدا PHP به عنوان صفحه خانگی شخصی شناخته میشد؛مخفف عبارت Personal Home Page…اما در حال حاضر به عنوان زبان پیش پردازنده ابر متن کاربرد دارد؛مخفف عبارت Hypertext Processor

PHP زبانی قدرتمند برای ساخت وبسایت های داینامیک است .از ترکیب این زبان با HTML میتوان یک سایت واکنش گرا را طراحی نمود.PHP زبان سمت سرور است .بدین معنا که کدهای PHP بر روی سرور تفسیر میشوند و خروجی آن برای کاربر به نمایش در میاید.

فراموش نکنید که وقتی می توانید مدت زمان یادگیری php  را خوب تخمین بزنید که قبل از آن در کلاس آموزش طراحی سایت با html/css  شرکت کرده باشید و یا بر روی html/css  به صورت کامل مسلط باشید

مدت زمان یادگیری PHP

مدت زمان یادگیری php

PHP زبانی اوپن سورس و اسکریپتی است که بر اساس آمارهای موجود بیش از 60% از سایت های موجود با زبان برنامه نویسی PHP نوشته و بارگذاری شده اند.دو نموده از این وبسایت ها ،سایت های مشهوری چون فیسبوک و ویکی پدیا هستند.
از زبان PHP میتوان بر روی سیستم عامل های مختلفی چون ویندوز ،لینوکس ،یونیک و مکینتاش استفاده نمود.
حال میپردازیم به مدت زمانی که نیاز دارید تا این زبان کاربردی را بطور کامل فراگیرید.بدین منظور لازم است تا مراحلی را پشت سر بگذارید که در ادامه به ذکر آن ها خواهیم پرداخت،

مفاهیم اولیه برنامه نویسی

برای کد نویسی با هر زبان برنامه نویسی لازم است تا با مفاهیم اولیه کد نویسی آشنا باشید.به عنوان مثال در صورتیکه با مفاهیم WHILE یا FOR آشنا باشید ،مفهوم حلقه را به درستی متوجه میشوید و با هر زبانی که قصد کد نویسی را داشته باشید میتوانید به راحتی هدف خود را دنبال نمایید .بدون اینکه درگیر حاشیه شوید و در طول مسیر سردرگم شوید.

مدت زمان یادگیری PHP

پس از درک و آشنایی با مفاهیم اولیه کد نویسی ،لازم است تا در زمینه PHP بطور اختصاصی آموزش ببینید .این آموزش ها میتواند در قالب شرکت در کلاس آموزشی PHP،خواندن کتاب ها و مقالات و یا مراجعه به سایت های آموزشی باشد .مدت زمان یادگیری php  تا حد زیادی به همین پارامتر ها ربط دارد
نکته : در صورتی که روش مطالعه و آموزش از طریق وبسایت های آموزشی را داشتید ،اکیدا توصیه میکینم که منابع را به زبان انگلیسی مطالعه نمایید .زیرا کج فهمی و بد فهمی مترجم در طول مطالعه در سورس اعمال نشده و از درستی آن اطمینان خواهید داشت.

برای یاد گیری php  توصیه می کنیم در کلاس آموزش php  در بهترین آموزشگاه برنامه نویسی شرکت نمایید.

تمرین و تکرار

هیچ آموزشی بدون تمرین و تکرار ،بازدهی نخواهد داشت.بدین منظور ما همیشه قانون 3/1 را برای دانشجویانمان پیشنهاد میکینم.بدین معنی که به ازای هر ساعت آموزش نیاز به 3 ساعت تمرین و تکرار است.بدین منظور میتوانید در انجمن های گفتگوی PHP شرکت نمایید و از تجربیات دیگران استفاده نمایید .در زمان گشت و گذار اینترنتی به تمامی امکانات وبسایت ها دقت نمایید و کنجکاو شوید که چگونه میتوانید این اسکریپت ها را خودتان بنویسید .

در صورتیکه انتخاب شما برای آموزش رشی بجز شرکت در کلاس های آموزشی بوده ،سعی نمایید تا با چند برنامه نویس حرفه ای ارتباط برقرار نموده و در زمان مواجهه با مشکلات از ایشان کمک بگیرید.البته توصیه ما به شما در صورتیکه تجربه کاریتان کم است و منابع صحیح و مطمئنی ندارید این است که در یک کلاس آموزشی شرکت نمایید تا علاوه بر اطمینان از صحت اطلاعات دریافتی و به روز بودن آن ها ،بتوانید از مزیت بهره مندی از اطلاعات یک فرد آگاه (استاد) در این زمینه که شناخت کافی از شما و میزان اطلاعاتتان دارد ،استفاده نمایید.

نکته : با توجه به اینکه شما از یک زبان اوپن سورس استفاده میکنید ،بهتر است بجای اینکه وقت خود را برای نوشتن یک اسکریپت از پایه هدر دهید ،یک اسکریپت را توسعه دهید و امکانات بیشتری را به اسکریپت های موجود بیافزایید .
همانطور که مشاهده نمودید ،برای یادگیری زبان PHP دو شاخص آموزش و تمرین ،در یادگیری این زبان اسکریپتی تاثیر گذار است.در مورد زبان PHP سه سطح از یادگیری لحاظ میگردد که عبارتند از :

یادگیری در سطح مقدماتی : در این مرحله شما قادر خواهید بود تا با مقدمات زبان PHP آشنا گردید و از آن در موراد مورد نیازتان کمک گیرید .بدین منظور لازم است تا در حدود 4 الی 6 ساعت آموزش ببینید و 10 الی 20 ساعت تمرین داشته باشید.

یادگیری در سطح متوسط : این سطح از آموزش شما را قادر میسازد تا بتوانید برنامه های کوچک را تولید نموده و یا بتوانید برنامه ها را تا حدودی ویرایش نمایید .برای این منظور لازم است تا 6 الی 20 ساعت آموزش ببینید و حداقل 20 الی 40 ساعت تمرین نمایید .

یادگیری در سطح پیشرفته : در این سطح از آموزش قادر خواهید بود یک سایت را از 0 تا 100 طراحی نموده و برنامه های از پیش طراحی شده را نیز ویرایش نمایید .در این مرحله نیاز به 30 الی 100 ساعت آموزش داشته و در حدد 100 الی 400 ساعت تمرین لازم است تا به مرحله انجام یک پروژه برسید.

نکته : دقت نمایید میزان ساعات ذکر شده در بالا ،به روش یادگیری شما بستگی دارد و در صورتیکه روشی به غیر از شرکت در کلاس را برای آموزش خود برگزیده اید ،تعداد ساعات بیشتری را باید برای خود در نظر بگیرید.

ما برای یادگیری php  به صورت حرفه ای در بهترین آموزشگاه برنامه نویسی تهران در کنار شما هستیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *