امروزه طراحی سایت به روش های گوناگونی انجام می گیرد بعنوان مثال : طراحی سایت با HTML/CSS که قالب سایت خود را هر طور که می خواهید و از نظر UX , UI بهینه باشد می توانید طراحی کنید و طراحی سایت با وردپرس .

html/css

قالب طراحی شده با  HTML/CSS استاتیک می باشد و برای داینامیک شدن و مورد استفاده قرار گرفتن باید برنامه نویسی شود و یا وارد وردپرس گردد . امروزه استفاده از دو زبان برنامه نویسی  PHP  و  ASP. NET برای backend نویسی سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد . زبان برنامه نویسی وردپرس ، گوگل، فیسبوک ، ویکی پدیا،  PHP  می باشد و به علت  open source بودن این زبان بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد .

html5-and-css3

اجزای HTML/CSS :

HTML/CSS مجموعه ای از تگ هایی است که شکل کلی آن بصورت زیر می باشد:

<html>

<head>

<head/>

<body>

<body/>

<html/>

html

 در قسمت <head><head/> تگ هایی که مانند: <link>,<meta>,<style>, … قرار می گیرند و بصورت کلی  درون تگ <head> قسمت های راه انداز قرار می گیرند. و هر آنچه درون این تگ قرار میگیرد برای کاربر قابل مشاهده نمی باشد.

قسمت <body><body/> مهمترین تگ HTML می باشد و تمامی آنچه کاربران مشاهده می کنند درون این تگ قرار می گیرد.

Html-Css

CSS باعث زیبایی و جذابیت سایت می شود و در واقع قالب سیاه و سفیدی که توسط HTML ایجاد کرده اید را رنگ آمیزی می کند تا برای کاربران جذاب باشد و باعث خستگی کاربر نگردد . در مقاله قبلی با عنوان های  انتخاب رنگ مناسب سایت و معرفی ابزار و سایت های مفید برای انتخاب رنگ وب سایت  به نکات بسیار مهمی برای رنگ آمیزی سایت صحبت کردیم.

Html-Css

اهمیت طراحی قالب سایت با HTML/CSS :

با اینکه مدت زمان زیادی از پیدایش زبان HTML/CSS می گذرد اما به علت اینکه این زبان پایه ای برای یادگیری زبان های برنامه نویسی دیگر شناخته شده است، هنوز منسوخ نشده است و جهت بهبود کارایی آن، ورژن های جدیدی ارائه می گردد.

HTML5 جدیدترین ورژن HTML  می باشد و امکانات زیادی مانند  واکنش گرایی به آن افزوده شده است. زبان HTML/CSS  به عنوان پایه و اساس جهت یادگیری برنامه نویسی به زبان های مختلف

مانند : PHP,ASP.NET,JAVASCRIPT  و … می باشد زیرا تمام مفاهیم مورد نیاز در هریک از زبان های گفته شده را در بر دارد و برای قدم گذاشتن در  هریک از مسیرهای  webdesigner (طراح قالب)، web master (پشتیبان سایت)، web developer( توسعه دهنده و برنامه نویس سایت) باید HTML/CSS را بصورت کامل و جامع آموزش دیده باشیم و بتوانیم یک قالب سایت را از صفر تا صد طراحی کنیم .قالب های طراحی شده  با HTML/CSS  کاملا منحصر به فرد هستند زیرا طراح قالب ایده های خود را در مقابل نگاه شما قرار می دهد و نمی تواند از سایت های دیگر کپی کند به همین دلیل  از میان قالب هایی که باHTML/CSS طراحی می شوند، جذاب ترین آنها از دید کاربر تجاری سازی شده و به فروش می رسند .

در HTML5 امکان طراحی لوگو نیز افزوده شده است که از طریق تگ <SVG> می توانید لوگوهای مورد نظر خود را در سایت طراحی نمایید.

نحوه تدریس در  آکادمی پرتو :

آکادمی پرتو  با وجود اساتید متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت امکان یادگیری HTML/CSS را بصورت کاملا حرفه ای و پروژه محور فراهم نموده است و تا پایان راه طراحی سایت و استخدام شما در شرکت های معتبر با شما خواهد بود.
در صورت نیاز به راهنمایی ، تیم متخصص آکادمی پرتو آماده ارائه مشاوره های رایگان به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان می باشد.
برای مشاهده نمونه کارهای حرفه ای هنرجویان آکادمی پرتو روی لینک زیر کلیک نمایید.

نمونه کار هنرجویان طراحی وب با HTML/CSS

عکس زیر یک نمونه از طراحی قالب با HTML/CSS یک از هنرجویان آکادمی پرتو می باشد.

earth-html/css

بهترین هنرجویان آکادمی پرتو دارای شناسنامه پرتویی می باشند و جهت استخدام می توانند این شناسنامه را بعنوان رزومه کاری خود به کارفرما معرفی نمایند و از حمایت ما بهره مند شوند.