ساخت کلیپ عروسی با پریمیر یا افترافکت

در حوزه تدوین مانند و ساخت کلیپ عروسی ،یکی از دشوارترین امور ، انتخاب بین نرم افزار پریمیر یا نرم افزار افترافکت است و امروز در آموزشگاه کامپیوتر پرتو، می خواهیم در مورد این موضوع مهم صحبت کنیم که ساخت کلیپ عروسی با پریمیر یا افترافکت کدام یک بهتر است ؟ و کدام را باید آموزش ببینیم.

بدین منظور نرم افزارهای بسیاری وجود دارند که هر کدام از آنها توانایی و امکانات خاص خود را دارند لذا با توجه به اینکه پروژه شما در چه سطحی است و نیاز به چه امکاناتی دارد میتوانید یکی از این نرم افزارها را انتخاب نمایید.

قبل از ادامه مقاله، اگر می خواهید خودتان بتوانید کلیپ عروسی تان را بسازید و نیازی به قرارداد با شخص یا گروهی را نداشته باشید، توصیه می کنیم در کلاس آموزش ساخت موزیک ویدیو شرکت کنید تا مشکل شما برای همیشه برطرف شود!

دو مورد از مهمترین نرم افزارها برای ساخت کلیپ ها ،نرم افزار پریمیر و نرم افزار افتر افکت است.

شاید در نظر اول به این نتیجه برسید که این دو نرم افزار از نظر تکنیکی بسیار شبیه به هم هستند اما این نکته را از یاد نبرید که توانایی ها در یک نرم افزار همیشه بیانگر برتری نسبت به دیگر نرم افزار نیست.

بدین منظور در این مقاله قصد داریم تعدادی از مهمترین تفاوت های این دو نرم افزار را با یکدیگر مقایسه نماییم که از بین این دو نرم افزار یکی از آن ها را برای امور تدوین فیلم و یا ساخت کلیپ انتخاب نمایید.

اما قبل از این بررسی لازم است این موضوع را مد نظر قرار دهید که قبل از انتخاب یک نرم افزار مناسب ،مهمترین نکته برای شروع ،ایده پردازی و خلاقیت شماست.

نکات مهم در انتخاب نرم افزار مناسب ساخت کلیپ عروسی

تایم لاین

یکی از مهمترین تفاوت های نرم افزارها با یکدیگر موضوع تایم لاین است.افترافکت دارای گزینه های بسیار محدودی برای مدیریت ویدیو های چند گانه است در حالیکه در پریمیر شما شاهد یک تایم لاین بسیار قوی با قابلیت های مدیریتی ،حرکت و دستکاری ویدیو برای حرکت به جلو و عقب را دارد.پس تا به اینجا و در همین اولین مقایسه ،متوجه برتری نرم افزار پریمیر برای ویرایش کیلیپ های یک فیلم شدید.

ویرایش

نرم افزار پریمیر دارای رابط کاربری وسیعی برای انجام انواع تغییرات بر روی کلیپ است و این تغییرات شامل تصویر و صدا هستند.این در حالی است که در نرم افزار افترافکت رابط کاربری بسیار محدود تری را شاهد هستیم که کاربر پسند نمیباشد.بطور کلی میتوان گفت که پریمیر مجموعه کاملی از ابزارهای ویرایش است و این در حالی است که افترافکت بیشتر بر روی کامپوزیت ها و ویدئو های موشن گرافی تمرکز دارد.

مدیریت فایل

یکی از مواردی که بای موفقیت پروژه بسیار مهم است این نکته است و این در حالی است که توسط اکثر افراد نادیده گرفته میشود.بدین منظور پریمیر در بخش مدیریت رسانه ،امکاناتی را به کاربر میدهد که بتواند پروژه خود را در زمان ویرایش بشکلی ساده تر مدیریت نماید.

میکس صدا

در یک کلیپ عروسی ،همانقدر که تصویر مهم است ،صدا نیز در کیفیت نهایی ویدئو تاثیر بسزایی دارد.به همین دلیل پریمیر یکی از قدرتمندترین میکسرهای صوتی را در در اختیار دارد که توسط آن خروجی های صوتی پروژه را مدیریت میکنند.این در حالی است که به دلیل کامپوزیتی بودن افترافکت ،این نرم افزار از این امکانات نیز محروم است و باز هم در این مرحله گوی سبقت در دستان پریمیر است.

ماسک کردن

در این مورد باید جانب انصاف را رعایل کرد و اذعان نمود که نرم افزار افترافکت در مقابل پریمیر قوی تر عمل میکند. افترافکت توانایی این را دارد که ماسک هایی که صحنه های مختلف را ردگیری میکنند را پوشش دهد و جلوه های ویژه ای به کلیپ بدهد.در مقابل در پریمیر رابط کاربری این نرم افزار ،کار با ماسک ها را سخت نموده است.

تنظیمات Multicam

تنظیمات چند دوربینه مهمترین تفاوت میان افترافکت و پریمیر را نمایان میکند.در واقع افترافکت در برابر پریمیر در این مورد هیچ حرفی برای گفتن ندارد!در پریمیر، رابط کاربری با در اختیار داشتن دوربین های چند گانه و منحصر به فرد خود ،به همراه تغییر زوایای حرکت و پرواز ویدئو و همگام نمودن یک شات توسط دوربین های همزمان ، به ویرایشگر این امکان را میدهد که به شکلی حرفه ای کار ویرایش کلیپ را انجام دهد.

موتور باز پخش مرکوری

این موتور که با نام MPE مورد مصرف قرار میگیرد ، در صورتیکه سیستم ادیتور از یک کارت گرافیک قوی برخوردار باشد ،میتواند تاثیر این موتور را در رندر شدن و توالی کلیپ ها را بطور ملموسی مشاهده نماید.به همین دلیل است که سرعت عملیاتی در پریمیر بسیار فراتر از نرم افزارافترافکت است.

جلوه ها

یکی از دیگر قابلیت های افترافکت که نمیتوان آن را دربرابر پریمیر نادیده گرفت ،اعمال جلوه های ویژه نظیر تنظیمات رنگ ،تاری یا شفافیت تصویر ،حرکت ،اعمال سایه ها و … است که نه پریمیر و نه هیچ نرم افزار تدوین دیگری به پای آن نخواهد رسید.در نرم افزار افتر افکت کاربر علاوه بر امکانات بیسیک خود نرم افزار میتوانند انواع پلاگین های اضافی را بر روی آن نصب نموده تا افکت های بسیار متنوع تری را به کلیپ اعمال نمایند.این بدان دلیل است که افتر افکت اصولا برای ایجاد جلوه ها طراحی شده است و لزوم استفاده از آن در هر پروژه ای انکارناپذیر است.

camera tracker

کمرا ترکر یا ردیاب دوربین سه بعدی در نرم افزار افترافکت ،قابلیتی است که برای تکرار حرکات دوربین در یک صحنه بکار میرود.وظیفه این امکان این است که لایه هایی که با اصل ویدئو همخوانی ندارند را به تصویر اضافه نموده و امر ترکیب تصاویر را به راحتی انجام دهد.موضوعی که در پریمیر دیده نمیشود.

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی بر این شد که امکانات و تفاوت های دو نرم افزارافترافکت و پریمیر را بیان نماییم اما اینکه بگوییم کدام یک برای تدوین فیلم و ساخت کلیپ عروسی یا ویدیو های دیگر مناسب تر است کاری عبث است.زیرا هر کدام از این دو نرم افزار امکانات خاص خودشان را دارند بطوری که نمیتوان بطور قطع گفت کدام یک مناسب ترند.شاید بهتر است نتیجه را اینگونه بیان نماییم که این دو نرم افزار مکمل یکدیگرند و برای هر امکان ،ملزم به استفاده از یکی از این دو نرم افزار هستیم.

استخدام در سمت تدوین گر و همچنین استخدام در آتلیه ها جهت تدوین و ساخت کلیپ عروسی مستلزم یادگیری و حضور در کلاس آموزش پریمیر و کلاس آموزش افترافکت می باشد.

آموزشگاه کامپیوتر پرتو در جهت رشد و پیشرفت دانشجویان و همچنین ورود دانشجویان خود به بازار کار ، تمامی دوره های آموزشی اعم از دوره های میکس و مونتاژ و انیمیشن سازی و ساخت کلیپ را به صورت کاملا پروژه محور آموزش می دهد .

2 پاسخ
  1. میثم
    میثم گفته:

    سلام خسته نباشید میخواستم کار با پریمیر پرو و تدفین فیلم عروسی و آتالیه رو آموزش ببینم چکتر کنم و قیمتش چنده

    پاسخ
    • مدیرسایت
      مدیرسایت گفته:

      سلام میثم عزیز
      برای اطلاع از قیمت ها و شرایط کلاس تدوین فیلم عروسی با موسسه تماس حاصل فرمایید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *