زیبراش در طراحی کاراکتر

در چند سال اخیر یک نرم افزار در بین گرافیست های حرفه ای مطرح شده که محبوبیت بسیاری را از آن خود کرده است و همواره انتخاب اول گرافیست هایی است که قصد دارند تا شخصیت و یا کاراکتری را طراحی نمایند.زیبراش در طراحی کاراکتر نقش بسیار ارزنده را ایفا می کند.Zbrush نرم افزار عجیب و غریب و محبوبی است
نرم افزار زیبراش نرم افزاری است که در حجم دهی و طراحی کاراکتر ها با استقبال بالای گرافیست ها و انیمیشن سازان مواجه شده است.علت محبوبیت بالای زیبراش علاوه بر امکانات فوق العاده ای که در طراحی دارد ، برخورداری از امکاناتی است که میتوانید بصورت همزمان نظرات افرادی که در طراحی نهایی یک شخصیت و کاراکتر را لحاظ نموده و از دوباره کاری و تغییراتی که در آینده ممکن است بخواهید انجام دهید ،جلوگیری نمایید و به کار خود سرعت بخشید و در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

مقاله امروز آموزشگاه کامپیوتر پرتو ، در مورد کاربرد زیبراش در طراحی کاراکتر می باشد

زیبراش در طراحی کاراکتر

از دیگر مزایایی که زیبراش در طراحی کاراکتر دارد این است که طراح میتواند حول محور و موضوع مشخصی چندین شخصیت را طراحی نموده تا کارفرما و مدیر پروژه یکی از آن ها را انتخاب نماید.بدین ترتیب در کمترین زمان ممکن میتوانید چندین شخصیت را داشته باشید تا بهترین آن ها برگزیده شوند.این موضوع موجب رضایت بالای کارفرما در زمان اتود زدن پروژه هاست.بدین ترتیب دلیل محبوبیت زیبراش در طراحی کاراکتر مشخص شد .چون طراحان در کمترین زمان ممکن ،میتوانند بیشترین کارایی را داشته باشند و پروژه های بیشتری را در زمان کمتری در دست داشته باشند.برای کارفرمایاین نیز این امر موجب صرفه جویی در زمان و هزینه نهایی پروژه میگردد.
علاوه بر موراد گفته شده ،زیبراش تنها برنامه ای است که توسط آن میتوان تندیس و مجسمه ها را ساخت.بنابراین صاحبان کسب و کار برای ساخت تندیس برند خود به طراحان گرافیست سفارش میدهند تا شخصیت مورد نظر را در زیبراش طراحی نموده و برای ساخت آماده نمایند.بدین منظور از شخصیت مورد نظر طراحی کانسپت را انجام داده و از این کانسپت رندر تهیه نماییم.

زیبراش در طراحی کاراکتر

مراحل ساخت کاراکتر در زیبراش

در امر طراحی کاراکتر با زیبراش به اشکل مختلفی رفتار میکنیم.به عنوان مثال ممکن است با یک کره ساده شر.ع کنیم تا ببینیم ما را به کجا واد برد.گاهی نیز ممکن است با یک تامبنیل ساده در نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ و یا حتی ممکن است اینترنت الهام بخش شما در طراحی یک کاراکتر باشد.به هر حال باید مراقب باشیدتا در دام تکرار گرفتار نشوید.بدین منظور میتوانید برای کاراکتر خود نوع لباس ،ادوات جنگی ،جراحات و یا حتی حالت ایستادگی وی را اعمال نمایید.بدین ترتیب میتوانید کاراکترهای متفاوتی را پدید اورید.نکته مهم اما این است که سعی نمایید حالت کاراکتر های خود را در پوزیشن T قرار ندهید که موجب مرده به نظر رسیدن کاراکتر شما شده و آن را بی روح تداعی میکند.
در طراحی کاراکتر ها سعی نمایید بخش های مختلف بدن را بصورت جداگانه نگه داری نمایید .بدین ترتیب بدون درگیر کردن بخش های مختلف ،میتوانید بر روی نتاسب بخش های مختلف بدن اعمال تغییرات نمایید .
نکته:ایجاد یک گرادیانت خاکستری در بکگراند کاراکتر به شما کمک میکند تا درک بهتری از قسمت های مختلف بدن شخصیت مورد نظر داشته باشید.
در صورتیکه شخصیت مورد نظر شما ،کاراکتری مکانیکی است ،مجبور خواهید بود دائما در محیط زیبراش و بلندر تغییر موقعیت دهید.نرم افزاربلندر برای ساخت این نوع از سطوح ابزارهای بسیار خوبی را در اختیار شما قرار خواهد داد.
برای طراحی کاراکتر ها باید بدانید چه چیزی هدف شماست.در صورتیکه میخواهید صورت را برای کاراکتر خود طراحی نمایید ،از گردن به بالا را در نظر گرفته و به بقیه اجزای بدن کاری ندارید.در صورتیکه بخواهید کل بدن را نمایش دهید ،باید بر روی تمامی اجزا کار نمایید وبدین منظور توجه نمایید کدام یک از زاویه ها بیشتر در دید دوربین قرار دارند تا تمرکز اصلی شما بر روی آن ها باشد.
از دیگر مورادی که در زیبراش و در حوزه طراحی کاراکتر میتوانید از آن استفاده نمایید ،ساخت چین و چروک های لباس است اما برای این موضوع نیاز به یک مرجع قوی دارید تا طبق آن بتوانید چین و چروک ها و حالات مختلف لباس را در اورید.بدین منظور میتوانید از نرم افزار کمکی مارولوس دیزاینر استفاده نمایید تا پارچه ها را بر روی بدن قرار داده و آن را به مانند یک خیاط ماهر بدوزد.کافی است فقط پارچه ها را تغییر دهید .

برای یادگیری حرفه ای زیبراش پیشنهاد می کنیم در کلاس آموزش زیبراش شرکت نمایید.

نقش زیبراش در طراحی کاراکتر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *