روش های افزایش سرعت وردپرس

برای کاربران هیچ چیزی بدتر از مرور یک سایت کند نیست و در صورتیکه سرعت سایت وردپرسی شما پایین باشد کاربر آن را در عرض چند ثانیه ترک خواهد نمود.خصوصا این موضوع زمانی بیشتر به چشم میخورد که کاربر سایت را بر روی تلفن همراه خود باز نماید .برای همین ما قصد داریم برای شما در مورد روش های افزایش سرعت وردپرس صحبت کنیم.
جالب است بدانید که بیش از 40% از خریداران اینترتی بیش از پنج ثانیه برای لود کامل سایت شما صبر نمیکنند و پس از آن به سایت دیگری مراجعه میکنند.بر اساس تحقیقات شرکت Akamai ، چهل و هفت درصد از کاربران انتظار دارند سایت شما در کمتر از 3 ثانیه لود شود که از این میزان همانطور که در قبل تر عنوان شد ،40%افراد در صورتیکه مطابق میلشان سایتتان در زمان کمتر از 2ثانیه لود نشود سایتتان را ترک خواهند نمود.البته این استاندارد جهانی است و در ایران نباید چنین توقعاتی داشت!!!اما نباید نسبت به فعالیت های رقبایتان نیز بی اعتنا باشید.می بینید که دانستن روش های افزایش سرعت وردپرس چقدر مهم است؟

روش های افزایش سرعت وردپرس

اعداد ذکر شده اعداد بسیار مهمی هستند .فرض کنید در روز تعداد 1000 بازدید کننده سایت شما را باز میکنند.اگر سرعت سایت شما پایین باشد بیش از 470نفر سایتتان را ترک میکنند که این به معنی از دست دادن حدود نیمی از مشتریانتان است!
بر اساس تحقیقات صورت گرفته بر روی سایت های آمازون ،گوگل و دیگر سایت های معتبر ،به ازای هر یک ثانیه تاخیر در سرعت لود سایت موجب 7% کاهش نرخ تبدیل ،11% کاهش تعداد صفحات بازدید شده و 16% کاهش رضایت کاربران شده است.
نکته : یکی از مواردی که بر روی سئوی سایت شما تاثیر دارد و گوگل آن را از سال 2010 بر روی رنک سایت ها لحاظ نموده ،سرعت لود سایت است که از سال 2018 در سرچ موبایل نیز این موضوع مصداق پیدا کرد.
با توجه به این نکته که بیشتر جستجو ها از طریق تلفن های همراه است ،بنابراین بر روی سرعت لود موبایل تمرکز بیشتری را لازم است تا اعمال نمایید.

همواره در کلاس آموزش وردپرس ، در مورد دغدغه های وب مستر ها بابت سرعت سایت هایشان ، برایتان گفته ام.می بینید که این یک دغدغه ی جهانی است.

روش های افزایش سرعت وردپرس

چگونه سرعت سایت وردپرسی خود را تست نماییم

برخی از کاربران تصور مینمایند که چون خودشان در سیستمشان سایت را با سرعت بالایی باز میکنند پس سرعت سایتشان بالا است.در حالی که این تفکر غلط است .زیرا شما سایتتان را مکررا باز میکنید و تمام اطلاعات داخل کش شما ذخیره میشود و در مراجعات بعدی به سایتتان اطلاعات از کش خوانده شده و سایت با سرعت بیشتری نسبت به کسی که بار اول به سایتتان وارد میشود ،لود میشود.بنابراین باید سایت را بدون کش باز نمایید.علاوه بر این در هر منطقه جغرافیایی نسبت به دیگر مناطق سرعت لود سایت متفاوت است.بدین منظور میتوانید سرعت سایتتان را با استفاده از ابزارهای آنلاینی که رایگان نیز هستند و در اینترنت موجودند تست نمایید.برخی از این ابزارهای محبوب و مشهور عبارتند از : GTmetrix , WebPageTest , Pingdom ,Google , PagrSpeedInsights که میتوانید ادرس سایت خود را در آن ها وارد نموده و سرعت سایت خود را در آن ها مورد ارزیابی قرار دهید .
در ایران اگر رقمی کمتر یا معادل 7 ثانیه داشتید ،رقمی قابل قبول برای کاربران است .اما برای گوگل باز هم باید تلاش کنید تا توجهش را به خود جلب نمایید!

چه مورادی موجب کند شدن سرعت سایت میگردد

مورادی در سرعت سایت تاثیر گذارند که در صورت رفع ایرادات ذکر شده در ادامه مقاله ،سرعت سایت شما با بهبود قابل توجهی روبرو خواهد شد؛
این موارد عبارتند از :
هاست : هاست سایت شما در صورتیکه پیکر بندی مناسبی نداشته باشد و یا وضعیت مطلوبی نداشته باشد موجب افت سرعت سایت شما میگردد.
حجم صفحه : اگر تصاویری که در صفحات خود بکار میبرید ،فشرده سازی نشده باشند ،سرعت سایت شما را بشدت کند میکنند.
پلاگین های غیر استاندارد : در صورتیکه از پلاگین هایی با کد نویسی نامسلوب استفاده نمایید ،ممکن است سایت شما با کاهش سرعت مواجه شود.
پیکربندی وردپرس : در صورتیکه سایتتان دارای سیستم کش نباشد ،فشار زیادی را بر روی منابع سایت وارد مینماید که در زمان پیک ترافیک با کاهش سرعت مواجه خواهیم شد.

برای افزایش سرعت سایت وردپرسی چه راهکارهایی وجود دارد

از اصلی ترین مواردی که سرعت سایت شما را تحت تاثیر قرار میدهد ،اعمال روش های کد نویسی صحیح است به گونه ای که root وردپرس شما با کدهای صحیح و استاندارد تجهیز شده باشند.اما این روش را میتوانید در مرحله آخر اعمال نمایید و پس از آن که از تمام مواردی که در ادامه عنوان خواهیم نمود قطع امید کرده باشید.زیرا در صورتیکه موارد شرح داده شده در ادامه مطلب را بکار گیرید و باز هم سایتتان با افت سرعت مواجه باشد ،مشکل اساسی است و مربوط به کدهای بدنه وردپرستان است.
در راهکاهرهای ذکر شده در زیر به راحتی و با تنها یک کلیک میتوانید سایت خود را با افزایش سرعت و در نتیجه سئوی بهبود یافته مواجه نمایید.

1. اپدیت نگه داشتن سایت وردپرسی

سیستم وردپرس آپدیت های منظمی دارد که با هر اپدیت جدید از مشکلات ورژن قدیمی کاسته و امکانات بیشتری بدان افزوده شده است.در صورتیکه سایت خود را به روز نگاه ندارید ،ممکن است با مشکلات افت سرعت و یا مشکلات امنیتی مواجه گردید.

راه های افزایش سرعت سایت وردپرس

2. بهینه سازی تصاویر

در کلاس های آموزش وردپرس ، در آموزشگاه وردپرس ، به شما گفته ایم که قرار دادن تصاویر زیبا در وبسایت موجب بهبود 80 درصدی تعامل کاربر با سایت میگردد.اما حتی اگر تصاویر با کیفیت بالا و زیبایی را نیز در سایت خود قرار دهید اما این تصاویر استاندارد نباشند ،موجب آسیب رساندن به سایت خواهند شد.شما با استفاده از یک نرم افزار ویرایش عکس مانند فتوشاپ میتوانید حجم تصاویر را تا 20 درصد کاهش دهید.

3. انتخاب هاست مناسب

برای سایت خود به هیچ عنوان از هاست اشتراکی استفاده نکنید .وجود یک شرکت خرید هاست و دامنه قابل اعتماد ، از مهم ترین پارامتر های خرید هاست است.بهترین شرکت خرید هاست را قبلا معرفی کرده ایم. تعداد از شرکت ها، هاست با قیمت بسیار پایین ارائه می کنند که با وجود اینکه این نوع از هاست قیمت پایینی دارد و ممکن است شما را ترغیب نماید تا از آن استفاده نمایید ،اما لازم است تا بدانید به دلیل اشتراکی بودن فضای آن ،سایت شما از سرعت کمی برخوردار خواهد بود و همین امر موجب از دست رفتن کاربران شما خواهد شد.

4. ایجاد قابلیت lazy load برای تصاویر

مفهوم lazy load بدین معنی است که کاربر در زمانیکه سایت را باز میکند تمامی تصاویر در آن لود نمیشود و یا اسکرول کردن کاربر فقط عکس زیرین مطلب لود میگردد و باقی عکس ها در انتظار اسکرول کاربر میمانند.این قابلیت موجب بالا رفتن سرعت سایت به میزان قابل توجهی میشود.بدین منظور افزونه های بسیاری وجوددارد که میتوانید از آن ها استفاده نمایید.به عنوان مثال افزونه BJ Lazy Load

5. بهینه نمودن تصاویر بشکل اتوماتیک

در وردپرس افزونه بسیار کاردی بنام Smush.it وجود دارد که توسط آن میتوانید تصاویر را بهینه سازی نمایید بدون اینکه کیفیت تصاویرتان را تغییر دهد.

6. استفاده از یک قالب مناسب و استاندارد

بسیاری از قالب ها بر خلاف ظاهر زیبایی که دارند ،دارای کد نویسی استانداردی نیستند و سرعت سایت شما را دچار مخاطره میکنند.بنابراین به جای استفاده از قالب های پیچیده با انیمیشن ها و تصاویر بسیار جذاب ،از قالب های ساده تر استفاده نمایید تا سایت کاربردی با سرعت مناسبی را داشته باشید.

7. بهینه سازی صفحه لندینگ سایت

صفحه لندینگ یا همان صفحه اولی که در زمان وارد کردن URL سایت شما به نمایش در میاید ،مهمترین صفحه ای است که در سرعت سایت شما تاثیر گذار است .بدین منظور لازم است تا مواردی را رعایت نمایید تا سایتتان با سرعت بیشتری لود شود.این موارد عبارتند از :
• نمایش قسمتی از نوشته ها بشکل خلاصه مطلب
• کم کردن تعداد نمایش پست ها تا حداکثر 8 عدد
• حذف پلاگین های به اشتراک گذاری مطالب در صفحه اول
• حذف پلاگین های بدون مصرف
• حداقل نگاه داشتن مطالب صفحه اول و لینک به صفحات داخلی سایت
طراحی صفحه اول سایت بطریکه بهینه سازی شده باشد یکی از مهمترین مواردی است که در سرعت سایت شما تاثیر دارد

8. جایگزینی PHP با HTML

شما میتوانید برخی از صفحات خود را با HTML طراحی نمایید تا سرعت لود صفحات را بالا ببرید.اما نکته مهم این است که بدانید از HTML برای صفحاتی استفاده نمایید که تغییرات زیادی را ندارد.حتما می دانید که باید در html/css  نیز حرفه ای باشید.به شما شرکت در کلاس آموزش html/css  آموزشگاه کامپیوتر پرتو را توصیه می کنیم.

9. انتقال اسکریپت ها به قسمت فوتر سایت

در ابتدای ورود به سایت ،وردپرس بصورت پیش فرض شروع به بارگذاری اسکریپت ها میکند .در حالیکه شما میتوانید بارگذاری اسکریپت ها را به فوتر سایت منتقل نمایید تا کاربران تجربه کاربری بهتری داشته باشند .بدین منظور میتوانید از پلاگین های مرتبط مانند Script To Footer استفاده نمایید.

10. عدم نمایش کل مطالب در یک صفحه

در وردپرس بطور پیشفرض تمامی مطالبی که مربوط به یک نوشته است لود میگردد.این موضوع علاوه بر کاهش سرعت سایت موجب میشود کاربر تمامی مطلب را در همان صفحه بخواند و دیگر تمایلی به مرور صفحه مریوط به نوشته نداشته باشد و این موضوع باعث کاهش تعداد بازدید های سایتتان میگردد که موجب تاثیر منفی بر روی سئوی سایت دارد.
بدین منظور میتوانید به مسیر زیر رفته و تنظیمات را تغییر دهید:
Setting > reading > for each article in a feed, show > summary

افزایش سرعت وردپرس

11. بهینه سازی دیتابیس وردپرس

پس از گذشت مدتی که از دیتابیس استفاده نمودید ،ممکن است دیتابیس شما حاوی اطلاعاتی باشد که دیگر نیازی بدان ها ندارید .لذا لازم است تا نسبت به بهینه سازی سایتتان اقدام نمایید.
بدین منظور میتوانید از پلاگین های زیادی که در وردپرس موجود است استفاده نمایید .یکی از این موارد افزونه wp-sweep plugin است.

12. کاهش درخواست های http خارجی

برخی از قالب ها فایل ها را از خارج سایت و دیگر وب سایت ها لود میکنند.این فایل ها بصورت اسکریپت ،استایل شیت ،تصاویر و … از سایت های مطرحی چون گوگل ،فیسبوک ،آنالیزورها و … هستند.
دقت نمایید در صورتیکه از این موارد بصورت محدود استفاده نمایید مشکلی را برایتان بوجود نمیاورد.
در صورتیکه پلاگین های سایت شما درخواست های زیادی را برای این سایت ها ارسال نمایند ،سایت شما را با موضوع کاهش سرعت سایت مواجه میکنند.شما میتوانید این اسکریپت ها یا استایل ها را با یکدیگر ادغام نمایید تا موجب کاهش سرعت سایت شما نشوند.

13. ارتقای php سایت

ممکن است ارتقای نسخه php سایتتان به آخرین ورژن ،کاری خسته کننده باشد اما ارزش زیادی دارد.اسکریپت ها در نسخه های آپدیت تا 30درصد سریعتر اجرا میگردند و این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی سرعت سایتتان دارد.

14. تقسیم نمودن کامنت ها

اینکه تمام کامنت ها را در یکجا به نمایش در اوردید ،کاری حرفه ای نیست .زیرا موجب میشود سایت با افت سرعت مواجه شود.بدین منظور میتوانید طبق مسیر زیر رفتار نمایید تا کامنتها را تقسیم بندی نمایید.
Setting > discussion > break comments into pages

سرعت سایت وردپرس

15. اعمال محدودیت در اصلاحیه های پست ها

در زمان اعمال اصلاحیه ها برای پست ها ،میزانی از حجم دیتابیس اشغال میشود.در برخی موارد این اصلاحیه ها توسط افزونه هایی که مطالب را مدیریت میکنند مورد جستجو واقع شده و سرعت سایت شما پایین میاید .
بدین منظور میتوانید تعداد اصلاحیه هایی که برای پست ها اعمال میشود را محدود نمایید.بدین صورت که لازم است قطعه کد زیر را در فایل wp-config.php قرار دهید.
jv_label background_color=”#09c” font_size=”13″ border_radius=”0″ text_color=”#ffffff”]define( ‘WP_POST_REVISIONS’, 3 );[/jv_label]
این قطعه کد موجب میشود تا تعداد اصلاحیه های هر پست 3 عدد باشند و باقی موارد پاک شوند.

16. اپلود نکردن ویدئوها در وردپرس

همانطور که میدانید شما قادر هستید تا ویدئوها را مستقیما در وردپرس آپلود نمایید و از طریق html5 آن ها را در مرورگر کاربران نمایش دهید.
اما هرگز دست به چنین کاری نزنید زیرا میزبانی از ویدئوها نیاز به پهنای باند زیادی دارد و شما را متحمل هزینه زیادی میکند.علاوه بر این موجب میشود تا حجم سایت شما بالا رود و به دنبال آن حجم بک آپ هایتان نیز افزایش یابد لذا در صورت وجود مشکل برگرداندن بک آپ سایتتان بسیار مشکل باشد.

17. جلوگیری از سرقت پهنای باند سایت وردپرسی

هستند افرادی که بدنبال قرار دادن مطالب جالب و بدون زحمت درون سایت خود هستند .یکی از این دست سرقت ها ،دزدیدن آدرس عکس های سایت شما و استفاده از آن ها درون سایت دیگری است بطوریکه از پهنای باند شما و بدون ایجاد هیچ ترافیک اضافی برای شما استفاده میکنند.
اما شما میتوانید با قرار دادن قطعه کد زیر در فایل htaccess. سایت خود ،از سرقت پهنای باندتان جلوگیری نمایید.

jv_label background_color=”#09c” font_size=”13″ border_radius=”0″ text_color=”#ffffff”]#disable hotlinking of images with forbidden or custom image option
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?domainname.com [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?google.com [NC]

RewriteRule \.(jpg|jpeg|png|gif)$ – [NC,F,L][/jv_label]

نکته : در قسمت domainname نام دامنه خودتان را بنویسید.

امیدواریم این مقاله پیرامون روش های افزایش سرعت وردپرس ، مورد توجه شما قرار گرفته باشد.چنانچه سئوالی داشتید ، حتما در نظرات بپرسید ، با کمال میل به آن پاسخ خواهم داد.

ما در بهترین آموزشگاه طراحی سایت ، همواره در کنار شما هستیم.