تفاوت پریمیر و افترافکت چیست

با توجه به اینکه نرم افزارهای adobe premiere و ادوب افترافکت ،هر دو از محصولات شرکت Adobe هستند و کاربرد آن ها بسیار به هم نزدیک است ،در زمان انتخاب این سوال برای کاربران پیش می آید که تفاوت پریمیر و افترافکت چیست ؟ در مقاله امروز آموزشگاه کامپیوتر پرتو به این سئوال مهم پاسخ گفته ایم.
این دو نرم افزار ، با توجه به تفاوت های بسیار کوچکی که با یکدیگر دارند ،میتوانند در مواردی بر دیگری ارجحیت داده شده و مورد استفاده قرار گیرند.در واقع میتوان گفت که نرم افزارهای گرافیکی مکمل یکدیگرند و اما در ادامه به بیان کارکرد هر کدام از این موارد میپردازیم و برای بیان اینکه تفاوت پریمیر و افترافکت چیست شاید باید با دقت بیشتری این نرم افزار ها و عملکردی که برای ما به ارمغان می آورند را بررسی کنیم.

افترافکت
نرم افزار after effect یک برنامه موشن گرافیک ،ترکیب بندی و جلوه های بصری است.این نرم افزار ابزاری است برای ساخت انیمشن های دو بعدی و سه بعدی و استفاده در ساخت جلوه های ویژه.
توسط نرم افزار افترافکت خواهید توانست در انواع تصاویر و متون ،موشن ایجاد نمایید در حالیکه این کار در ادوب پریمیر نیز قابل اجرا است اما در افترافکت بسیار آسان تر قابل اجراست.بنابراین بهتر است در زمان ویرایش ویدئو از افترافکت استفاده نمایید.
برای فراگیری حرفه ای این نرم افزار می توانید به کلاس آموزش افترافکت مراجعه کنید

تفاوت پریمیر و افترافکت چیست

پریمیر

قبلا در مقاله پریمیر چیست ، به صورت مفصل به معرفی این نرم افزار پرداخته بودیم.نرم افزار پریمیر ،یک نرم افزار ویرایش ویدئو و کلیپ است که به منظور تدوین فیلم ها از آن استفاده می گردد.تدوین فیلم به مجموعه اموری گفته می شود که با دستکاری و چینش دوباره قسمت های مختلف فیلم ها ،فیلمی واحد و صحنه ای جدید را ایجاد کنند.
پریمیر نسبت به افترافکت ،دارای تایم لاین جذابتری است و به همین دلیل اضافه نمودن صدا و سکانس بندی کلیپ و ویدئو و همچنین اضافه نمودن افکت ها بسیار جذاب تر از اعمال این موارد در افترافکت است.برای فراگیری حرفه ای پریمیر می توانید در کلاس آموزش پریمیر در آکادمی پرتو شرکت نمایید.

در هنگامیکه نیاز به ویرایش فیلم به مدت طولانی دارید و نیاز دارید که افکت های متنوعی را به ویدئوی خود اضافه نمایید ،پریمیر مناسب است و اما زمانی که نیاز است تا افکت هایتان را بشکلی دقیق به ویدئوی خود اضافه نمایید بهتر است از نرم افزار افترافکت استفاده نمایید.خب بیایید تخصصی به این موضوع نگاه کنیم که تفاوت پریمیر و افترافکت چیست

و اما در ادامه به بررسی تفاوت های این دو نرم افزار خواهیم پرداخت.

تفاوت پریمیر و افترافکت چیست

تفاوت افترافکت و پریمیر از لحاظ صوت و تصویر

همانطور که میدانید در یک ویدئو فراهم نمودن فضای بصری بسیار حائز اهمیت است .در کنار آن هرگز نباید از حوزه صوت غافل شد.نرم افزار پریمیر در حوزه صوت و تصویر عملکردی قوی تر از افترافکت دارد و کنترل و مدیریت خروجی را بسیار بهتر پیش میبرد.اما نباید با این یک مورد فکر کنید که پریمیر بهتر از افترافکت است!

افترافکت از نظر ماسک کردن تصاویر توانسته گوی سبقت را از پریمیر برباید.زیرا خدماتی که افترافکت ارائه میدهد به هیچ عنوان قابل مقایسه با پریمیر نیست.بنابراین در مسیر ایجاد نمودن انواع جلوه های ویژه افترافکت بسیار قوی تر از پریمیر عمل میکند و این مهم میسر نیست جز توسط کامپوننت های افترافکت که کاربری بسیار آسانی نیز دارد.
از دیگر مزیت های نرم افزار افترافکت ،ردیاب دوربین سه بعدی است که به منظور حرکت دوربین ها در صحنه ها کاربر دارد.به همین دلیل میتوانید به راحتی به لایه های جدید دسترسی پیدا کنید و یک نوع همخوانی را بین لایه ها ایجاد نمایید.بدین منظور میتوانید تصاویر جدیدی را اضافه نموده و با دیگر تصاویر تلفیق نموده و به نتیجه دلخواهتان برسید.توجه داشته باشید که هیچ کدام از مواردی که ذکر شد را نمیتوانید در پریمیر پیدا نمایید.این تنها بخشی هایی از تفاوت پریمیر و افترافکت چیست بود.در ادامه با ما همراه باشید.

تفاوت افترافکت و پریمیر از لحاظ تایم لاین

این مورد از مهمترین جنبه های تفاوتی بین افترافکت و پریمیر است .
برای تایم لاین در افترافکت محیط های مختلفی وجود دارد .اما در پریمیر بخش مدیریت و دستکاری بسیاری حرفه ای تر از افترافکت است.در پریمیر میتوانید ویدئو را عقب و جلو بکشید.
در صورتیکه پروژه شما پیچیده باشد ،بهتر است پریمیر را به عنوان برنامه تدوین خود انتخاب نمایید.زیرا در این محیط امکانات بسیار بیشتری در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

نکته : اینکه شما کدامیک از این نرم افزار ها را انتخب میکنید به شما بستگی دارد.بدین معنی که در پریمیر امکانات بسیار بیشتر و به تبع آن پیچیده تر اما در افترافکت امکانات کمتر ولی بسیار ساده تر با کاربری آسانتری در اختیار دارید.

تفاوت نرم افزار افترافکت و پریمیر

تفاوت افترافکت و پریمیر از نظر ویرایش

 

از نظر ویرایش تصاویر و صحنه ها پریمیر محبوب ترین نرم افزاری است که مورد استفاده تدوین کاران قرار میگیرد و به منظور ویرایش پروژه های بزرگ این نرم افزار مورد استفاده قرار میگیرد.البته این بدان معنی نیست که افترافکت در ویرایش کاربرد ندارد زیرا به دلیل کاربری آسان تر آن ،همچنان کاربران خاص خود را دارد.

تفاوت افترافکت و پریمیر در جلوه ها

از نظر تنظیم و اعمال جلوه ها باید گفت که افترافکت غوغا به پا کرده!زیرا توسط افتر افکت خواهید توانست در چشم به هم زدنی شفافیت را در تصاویر ملاحظه نمایید.علاوه بر این انتقال سایه ها بسیار زیبا و آسان صورت میپذیرد.افترافکت برای ایجاد جلوه های تصویری بر روی صحنه ها با سرعت بسیار بالا بکار برده میشود و به کمک آن میتوانید به راحتی انواع ویرایش های غیر خطی را بر روی پروژه اعمال نمایید.

شما می توانید با شرکت در کلاس های آموزشی بهترین آموزشگاه کامپیوتر در تهران ،به سادگی این نرم افزار ها را فرا بگیرید.

2 پاسخ
    • مدیرسایت
      مدیرسایت گفته:

      ولی خیلی ها معتقدند برای تدوین، پریمیر می تواند بهتر عمل کند
      البته افترافکت واقعا نرم افزار جامعی است

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *