بهترین محیط کدنویسی  html / css

بهترین محیط کدنویسی  html / css

بهترین محیط کدنویسی html / css

در گذشته یک طراح وب سایت باید کد های html / css را بصورت دستی وارد میکرد.اما امروزه ویرایشگر های بسیاری برای نوشتن کدها وارد عرصه تکنولوژی شده اند که کار طراحان و کدنویسان را آسان نموده اند.مقاله امروز آموزشگاه کامپیوتر پرتو ، به معرفی بهترین محیط کدنویسی html/css و نرم افزار های ویراشگر متنی برای html/css  می پردازد پس اگر به دنیای طراحی سایت و کد نویسی علاقمندید، با ما همراه باشید.

در صورتیکه به تازگی وارد عرصه کدنویسی شده اید و تازه کار هستید ،ادیتورهای آنلاینی وجود دارند که توسط آنها میتوانید کدهای خود را بشکل آنلاین ردیابی ،ویرایش و نتایج را بشکلی لحظه ای و آنلاین ملاحظه نمایید.اما برای استفاده از این ادیتورها نیاز به ثبت نام دارید تا مجاز به استفاده شوید.

ما در کلاس آموزش طراحی سایت به دانشجویان توصیه می کنیم که از ادیتور هایی استفاده کنند که اولا سبک باشند و دوما کار کردن با آنها راحت و بی دردسر باشد.برای همین منظور، از لیست ادیتور های پایین، معمولا یکی از ادیتور ها را معرفی می کنیم تا استفاده کنند.

برای شروع یادگیری  html/css  بهتر است از ++notepad   استفاده کنید تا تمامی تگ ها و دستورات را مسلط شوید سپس از دیگر محیط های کدنویسی استفاده نمایید.

بصورت کلی ادیتورهای کد نویسی html/css کد ها را بصورت خط به خط نمایش میدهند.کنترل کدهایتان را دارید بهتر است آنرا داخل محیط ویرایشگر ادیت نمایید.اما بهترین محیط برای کد نویسی html/css چیست؟

ما در کلاس آموزش html/css  معمولا از یکی از ادیتور های زیر برای کد نویسی استفاده می کنیم.

در این مقاله قصد معرفی 8 عدد از بهترین محیط های برنامه نویسی html/css  را داریم.

بهترین ویرایشگر کد برای html/css

  1. Bluefish

یکی از کاملترین محیط ها برای کد نویسی است که در سیستم عامل های مختلف نظیر ویندوز ،لینوکس و … قابل اجراست.اخرین نسخه منتشر شده این محیط برنامه نویسی ،نسخه شماره 7 . 2 .2   است که ایرادات نسخه های قبلی را مرتفع نموده است .خصوصیات بارزی که موجب محبوبیت نسخه های 0 .2 این محیط شده ،تصحیح خودکار املای لغات  ،مدیریت پروژه ، اسنیپ ها و ذخیره خودکار است.

  1. Notepad++

یکی از ویرایشگرهای رایگان و پر طرفدار است که جزو بهترین محیط های کد نویسی تحت ویندوز معرفی شده است.این محیط از نرم افزار notepad نسخه قوی تری است و میتوان گفت که تنها برای ویندوز قابل استفاده است.در این محیط شماره خطوط ،کد گذاری توسط رنگ آمیزی و بسیاری از مواردی که notepad  ندارد را دارا میباشد.

  1. (Flux (mac

این نرم افزار برای کد نویسی در محیط مک طراحی شده است.flux به شما امکان کنترل کامل تمامی موارد من جمله پدینگ ،مترجین و … را با حرکات موس میدهد و همچنین به شما قابلیت ویرایش drag & drop را به شما میدهد.همچنین این محیط دارای پلاگین های کاربردی بسیاری است که توسط دانلود کردن در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

  1. Adobe Dreamweaver

یکی از معروفترین محیط ها برای کد نویسی html/css است.این نرم افزار به شما این امکان را میدهد که صفحات وب را بدون اینکه وبسایت را ببینید آن را ویرایش نمایید.همچنین این نرم افزار ،از پلاگین های مختلفی برخوردار است.

  1. Komodo Edit

این انتخاب ممکن است بهترین انتخاب نباشد اما مناسب ترین انتخاب برای قیمت مناسب است.

این نرم افزار دارای ویژگی های عالی برای html / css  است.همچنین میتوانید پسوندهایی برای افزودن پشتیبانی از زبانهای دیگر و یا ویژگی های مفید دیگر را توسط افزودن برخی کاراکتر های خاص را خواهید داشت.

  1. CoffeeCup Free HTML Editor

برای این برنامه دو نسخه عرضه شده.نسخه رایگان و نسخه غیر رایگان که کامل شده نسخه رایگان است.این نرم افزار برای کسانیکه مبتدی هستند و یا کسب و کار آنها محدود است ،نسبت به نرم افزار  Komodo Edit بسیار بهتر است.

  1. (Microsoft Expression Web (windows

یکی از محیط های ویرایش کد html /css که توسط مایکروسافت ارائه شد ، Expression Web  است.یکی از خصوصیات بارز ایننرم افزار ،سازگاری بالای آن با استاندارهای طراحی وب است.همچنین دارای امکاناتی است که توسط آن سایت را بشکلی بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو ،میتوان طراحی نمود.همچنین از دیگر امکانات این محیط ،برخورداری از امکاناتی است که توسط آن میتوان کدهای css را نیز نوشت.

  1. (iWeb (Mac iLife bundle

این نرم افزار توسط Apple  ارائه شده و یه کمک امکان درگ اند دراپی که به طراح میدهد ،به وی این اجازه را میدهد که با کمترین دانش از html  بتواند سایت را طراحی نماید.همچنین این نرم افزار به شما امکان مدیریت چندین سایت را بطور همزمان به شما میدهد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *