انتخاب ترکیب رنگ مناسب سایت

عنوان مقاله امروز آموزشگاه کامپیوتر پرتو ، انتخاب ترکیب رنگ مناسب سایت می باشد.

اگر صاحب یک وب سایت باشید یا طراح وب سایت باشید ، قطعا و بدون شک انتخاب ترکیب رنگ مناسب سایت یکی از مهم ترین موضوعاتی است که توجه شما را به خود جلب می کند و شما را درگیر می کند.

تمام طراحان سایت برای شروع کار طراحی سایت خود نیاز دارند تا رنگ های وب سایت خود را مشخص نمایند و در رنگ بندی وب سایت از آنها استفاه نمایند.
انتخاب رنگ های مناسب در طراحی سایت  بیشترین تاثیر را در جذب مخاطب دارد. در این مقاله سعی داریم شما را از اهمیت انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت آگاه کنیم.

انتخاب رنگ برای طراحی سایت

وقتی کاربر سایت شما را بازدید می کند در اولین نگاه رنگ های سایت شما باید او را جذب کند در غیر اینصورت کاربر برای ادامه بازدید از سایت شما بی رغبت خواهد شد. مورد دیگری که بسیار حائز اهمیت است عدم استفاده از یک رنگ در کل سایت است چون این تک رنگ بودن موجب خستگی چشمان کاربر می شود و ادامه مطالب سایت شما را پیگیری نمیکند و یا دیگر برای خواندن مطالب مورد نیاز خود به سایت شما مراجعه نمیکند . این حالت درست مانند مقالاتی است که پشت سرهم و بدون عکس و در حالت B نوشته شده است.
یکرنگ بودن سایت موجب کاهش بازدید سایت شما می شود.

انتخاب رنگ برای طراحی سایت

اگر موضوع سایت شما شرکتی است و مخاطب فقط می تواند مطالب مورد نظر خود را از آن دریافت نماید ، سعی کنید از رنگ های روشن استفاده نمایید.
اگر موضوع سایت شما فروشگاهی است بهتر از رنگ های شاد مخصوصا در دکمه های خرید استفاده نمایید تا مخاطب شما جذب گردد.
نکته سیار مهم این است که رنگی بودن بیش از حد سایت موجب بهم ریختگی افکار مخاطب به علت تاثیر رنگ ها در مغز می گردد. طراحان حرفه ای وب سایت در ابتدا زمینه سایت خود را سفید با متن به رنگ مشکی طراحی می کنند سپس از ترکیب رنگی متناسب با موضوع سایت خود برای جذابیت استفاده می نمایند.
استفاده از پالت رنگهای که در یک طیف قرار دارند به شما پیشنهاد می شود.
استفاده از عکس های جذاب به زیبایی سایت شما بسیار کمک می کند و موجب جذب مخاطب می گردد.
به شما طراحان عزیز پیشنهاد می گردد برای انتخاب رنگ مناسب با موضوع سایت خود از روانشناسی رنگ ها استفاده نمایید تا با تاثیر رنگ ها بر چشم و فکر مخاطب بیشتر آشنا شوید.
رنگ های یک سایت نشان دهنده هویت سایت و معرف سلیقه و توانمندی های طراح سایت است.
اگر در ابتدای کار طراحی هستید بهتر است از چندین سایت پربازدید در زمینه مختلف بازدید نمایید و با دقت روی انتخاب  رنگ های سایت تمرکز نمایید.

برای یادگیری طراحی سایت و حرفه ای شدن در طراحی سایت سه دوره به شما توصیه می گردد که با شرکت در ان می توانید حرفه ای شوید ، کلاس آموزش طراحی سایت ، کلاس آموزش html – css  و کلاس آموزش طراحی رابطی کاربری

هر سه کلاس بالا ، می تواند شما را در راه رسیدن به هدف تان یاری کند.

نمونه سایت هایی با رنگ بندی مناسب

عکس های زیر نمونه سایتهای طراحی شده توسط تیم متخصص آژانس خلاقیت کرگدن می باشد . به ترکیب رنگی مورد استفاده در سایت بیشتر تمرکز کنید.

انتخاب ترکیب رنگ مناسب سایت انتخاب ترکیب رنگ مناسب سایت انتخاب ترکیب رنگ مناسب سایت انتخاب ترکیب رنگ مناسب سایت

انتخاب رنگ در سایت خود را بسیار جدی بگیرید چون انتخاب رنگ مناسب موجب افزایش بازدید و انتخاب نامناسب موجب کاهش بازدید سایت شما می گردد.
در بخش دوم به معرفی ابزارهای مورد نیاز برای انتخاب پالت رنگی مورد استفاده در طراحی سایت خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *