چگونه به عنوان یک برنامه نویس استخدام شویم

چگونه به عنوان یک برنامه نویس استخدام شویم

چگونه به عنوان یک برنامه نویس استخدام شویم

مقاله امروز آموزشگاه کامپیوتر پرتو، در مورد این موضوع است که چگونه به عنوان یک برنامه نویس استخدام شویم ؟ با ما همراه باشید تا راز و رمز آن را با شما در میان بگذاریم.

امروزه با ازدیاد روز به روز افراد متخصص در هر رشته ،کارفرمایان بشکل گزینشی و با سخت گیری بیشتری نسبت به امر استخدام اقدام مینمایند.لذا برای اینکه در امر استخدام شدن ،حاشیه امنتان بیشتر شود لزوما مجبور به افزایش تخصص و مهارت خود هستید.اما برای استخدام شدن نیاز به دانستن چه نکاتی است که با توجه به انها میتوانید بدون اینکه حس بردگی به شما دست دهد ،میتوانید در شرکت دلخواهتان استخدام شوید؟

همچنین اگر شما بعنوان یک مدیر قصد استخدام برنامه نویس را دارید ،نیاز به دانستن یک سری نکات هستید که با توجه به آنها میتوانید بهترین فرد را از بین رزومه های رسیده انتخاب نمایید.

در این مقاله قصد بررسی مواردی را داریم که چه برای مدیران و چه برای برنامه نویسان در امر استخدام برنامه نویس مهم است بدانها توجه شود.با ما همراه باشید.

خصوصیات یک برنامه نویس برای استخدام

اولین قدم برای استخدام شدن در سمت برنامه نویس ، این است که شما از ابتدا دوره های تخصصی مربوط به برنامه نویسی و طراحی وب سایت را در بهترین آموزشگاه برنامه نویسی آموزش ببینید.

اولین قدم : دوره آموزشی html/css جامع که یکی از مهم ترین دوره هایی است که هر شخصی که می خواهد برنامه نویس شود، باید آن را آموزش ببیند.برای یادگیری حرفه ای html/css  باید در کلاس آموزش html css  شرکت نمایید.

دومین قدم: دوره آموزشی بوت استرپ اگر این مهارت را به صورت حرفه ای بلد نیستید، توصیه می کنیم در کلاس آموزش بوت استرپ شرکت نمایید

برای برنامه نویسی باید به تگ های html /css و کلاس های بوت استرپ آشنا باشید و نیازی به تسلط کامل و طراحی قالب حرفه ای نمیباشد .

سومین قدم: دوره آموزشی جاوااسکریپت و جی کوئری

برخی از افراد مبتدی فکر میکنند که نیازی به یادگیری سه دوره آموزشی بالا نیست و فقط باید زبان برنامه نویسی مورد نظر خود را آموزش ببینند.

ولی این تفکر بسیار اشتباه است . تسلط به جاوااسکریپت و جی کوئری یکی از ملزومات حرفه ای شدن در برنامه نویسی است.

چهارمین قدم: انتخاب یکی از زبان های برنامه نویسی PHP  یا ASP.NET است .

ما در کلاس آموزش PHP این مهارت ها را به شما آموزش می دهیم.

انتخاب زبان برنامه نویسی به علاقه و هدف شما و همچنین بررسی نیاز بازار کار دارد.

برخی افراد هم به سراغ زبان برنامه نویسی جاوا می روند و دوره آموزشی اندروید و یا دوره آموزشی IOS را انتخاب می کنند.

مهارت های شخصی برای استخدام به عنوان برنامه نویس

دقت نمایید که این آموزش صرفا برای افرادی است که تازه میخواهند وارد بازار کار شوند و تجریه و سابقه کاری اندکی دارند.در غیر اینصورت اگر سابقه کاری بالایی دارید چندان نیازی به دانستن این موارد ندارید زیرا هر کجا که پا بگذارید استخدام خواهید شد.بدون چون و چرا و این شما هستید که شرایط را تعیین میکنید!

قبل از هر چیز نیاز به یک رزومه کاری دارید.رزومه نویسی اصول و قواعدی دارد که برای موفقیت در مصاحبه لازم است آن ها را رعایت نمایید.برنامه نویسی امری است که با ظرافت همراه است و طراحی رزومه شما نمایان گر تخصص های شماست.در صورتیکه رزومه شما دارای بهم ریختگی باشد و نامنظمی در آن دیده شود ،یک امتیاز منفی برایتان است.

برای اینکه یک مصاحبه موفق داشته باشید بهتر است قبل از اینکه به محل مورد نظر مراجعه نمایید ،چندین بار شرایط را به همراه سوالات احتمالی که ممکن است از شما بپرسند را در ذهن خود مرور کنید، تا غافلگیر نشوید.همچنین سابقه ای از فعالیت های شرکت و حوزه عملیاتی آنها را داشته باشید.همچنین دانستن فناوری هایی که از آن استفاده میکنند، نیز بسیار مهم است.

در مورد یک برنامه نویس موفق ،داشتن اعتماد به نفس بسیار مهم است زیرا در شرایط حاد و بحرانی ،اعتماد به نفس است که به کمکش میاید و به حل مشکلات کمک میکند در غیر اینصورت با دیدن اولین خطا ممکن است جا بزند!اما در این مورد افراطی عمل نکنید.سعی کنید علاوه بر داشتن اعتماد به نفس رفتاری خاشعانه داشته باشید و به صرف داشتن یک مدرک دانشگاهی توقع نداشته باشید در اولین مصاحبه خود مهر تایید را بگیرید .

مورد بعدی که در امر استخدام به عنوان برنامه نویس باید رعایت نمایید این است که واقع بین باشید.نباید به محض ورود به یک شرکت و بدون داشتن سابقه کار توقع یک حقوق بالا را داشته باشید .زیرا مزایا و حقوق بالا لازمه داشتن تجربه و سابقه کاری است و نه صرفا با داشتن یک مدرک در دست.زیرا برنامه نویسی کاری است که رابطه مستقیمی با تجربه دارد و به صرف یک مدرک دانشگاهی نمیتوان کار یک برنامه نویس  با سابقه را انجام داد.همچنین به طرف مقابلتان نیز اجازه ندهید توقعات بیش از حد از شما داشته باشد.بهتر است در جلسه مصاحبه هرانچه که در توان دارید را بدون کم و زیاد عنوان نمایید.

وقت شناس بودن نیز در زمان مصاحبه بسیار مهم است .

اما در نهایت چیزی که شانس شما را در امر موفقیت در مصاحبه و به تبع آن استخدام بالا میبرد ، دانش فنی شماست.چیزی که در مصاحبه بصورت تئوری توضیح داده میشود و باید بتوانید بخوبی در مورد مهارت هایتان صحبت نمایید.

می خواهید یک برنامه نویس استخدام کنید؟

استخدام برنامه نویس برای یک پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است.زیرا در صورتیکه فردی ناشایست را انتخاب نمایید ریسک آسیب رسیدن به پروژه شما بالا خواهد رفت.لذا در صورتیکه قصد استخدام یک برنامه نویس را دارید به نکاتی که در ادامه مقاله بدان ها خواهیم پرداخت دقت نمایید:

توجه به شخصیت برنامه نویس:

برای بسیاری از مدیران منش و شخصیت کارمند بسیار مهم تر از تجربه کاری اوست.زیرا با توجه به منش و شخصیت وی میتوان میزان حصول به نتیجه را تخمین زد.در صورتیکه فرد تجربه کافی در کد نویسی داشته باشد اما روحیه کار تیمی نداشته باشد ، نمتوان بر روی موفقیت وی چندان حساب باز نمود.

برنامه نویس جدید+پروژه کوچک

اگر به تازگی یک برنامه نویس استخدام نموده اید و یا قصد چنین کاری را دارید بهتر است او را با سپردن یک پروژه کوچک ارزیابی نمایید.زیرا توسط یک پروژه کوچک زودتر به جواب خواهید رسید و فرصت را برای ارزیابی دیگر روزمه ها از دست نخواهید داد.پس از استخدام نیز سعی نمایید با سپردن پروژه های کم اهمیت تر به تازه وارد شرکتتان ،عملکرد او را مورد بررسی قرار دهید.در ضمن این کار، میتوانید میزان خلاقیت او را در ارائه راهکار جدید ،سرعت وی در یافتن راه حل جدید و روحیه تیمی وی را مورد ارزیابی قرار دهید.

توجه قابلیت های کلی بجای تبحر در یک زمینه

با توجه به اینکه روز به روز تکنولوژی های جدیدتری به بازار میاید و به دنبال آن دانش جدیدی را برای حل مسائل میطلبد ،بهتر است بجای استخدام فردی که در یک زمینه تبحر دارد ،فردی را در نظر بگیرید که بتواند خود را با شرایط روز تطبیق دهد و از پس تمام خواسته ها برآید.

سوالات بی مورد نپرسید

سعی نکنید با پرسیدن سوالات نابجا ،مچ طرفتان را بگیرید.اینکه زبان جاوا در چه سالی و توسط چه پروسه ای ساخته شد دردی را از پروژه دوا نمیکند.بنابراین سوالاتی را مطرح نمایید که چالشی هستند و میتوانید توسط آنها مهارت برنامه نویس را مورد بررسی قرار دهید.بعنوان مثال سوالاتی چون «در صورتیکه چندین نفر بر روی داده مشترک کار میکنند و آنرا ویرایش مینمایند ،اختلافات پیش آمده در اپلیکیشن را چگونه مدیریت میکنید؟»

حساسیت بخرج دهید

برای استخدام سعی نکنید اولین کسی که نظرتان را جلب نمود را استخدام نمایید.مدتی را برای این کار اختصاص دهید و از اینکه در کارتان وقفه افتاده نگران نباشید.صبر کنید تا فردی لایق را پیدا نمایید زیرا در صورتیکه فردی ناشایست را استخدام نمایید ممکن است پس از صرف دو ماه متوجه شوید که از پس براوردن احتیاجات شما بر نخواهد آمد و بخواهید او را اخراج نمایید.در صورتیکه میتوانستید این زمان را صرف یافتن شخص بهتری نمایید.

همچنین در صورتیکه متوجه شدید انتخابتان غلط است به سرعت عذر وی را بخواهید زیرا برنامه نویسی کاری تیمی است و فردی که نتواند کار خود را بخوبی انجام دهد ،به دیگر اعضا و کل پروژه خسارت وارد میکند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *