چگونه یک برنامه نویس حرفه ای شویم

 چگونه برنامه نویس حرفه ای شویم - برنامه نویسی - دوره آموزشی برنامه نویسی

برنامه نویسی یکی از شغل هایی است که نیاز به علاقه و پشتکار دارد .کد نویسی امری پیچیده است که افرادی که در ابتدای مسیر هستند و تجربه کافی ندارند را بسیار به خود مشغول کرده و ذهنشان را دچار چالش میکند وگاها ممکن است از خود دلسرد نماید.چرا که ممکن است چند خط کد بنویسند و ساعتها و بلکه روزها برای پیدا کردن یک مشکل و حل آن وقت صرف کنند.مقاله امروز آموزشگاه کامپیوتر پرتو ، در مورد این است که چطور برنامه نویسی حرفه ای شویم ؟

برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای نیاز به شرایط خاصی اعم سن ،تحصیلات دانشگاهی یا هوش سرشار نیست.تنها چیزی که در این عرصه نیاز دارید پشتکار زیاد و حوصله درگیر شدن با مسائل سخت و پیچیده است.برای اینکه به یک برنامه نویس تبدیل شوید باید در یک دوره آموزشی شرکت نمایید اما برای اینکه تبدیل به یک برنامه نویس حرفه ای شوید نیاز است تجربه کسب کنید.این موضوع را نیز باید یاداور شوم که تجربه چیزی نیست که در آموزشگاه تدریس نمایند و نیاز به زمان و کار و انجام پروژه هایی هرچه بیشتر دارد.

در ابتدای کار با یک برنامه کوچک شروع کنید.پس با ایده گرفتن از دیگر کدها سعی نمایید یک برنامه بنویسید.از برنامه های دیگر افراد استفاده نمایید و با دست بردن در کد های آنان و ایجاد تغییرات جدید به یک برنامه جدید و نتایج تازه دست یابید.همچنین میتوانید توسط سایت هایی مانند Sorce Forge برنامه های دیگر برنامه نویسان را دانلود نموده و و بر روی آنان مطالعه انجام دهید.

ما در بهترین آموزشگاه طراحی سایت ، همواره با این سئوال روبرو هستیم که چگونه برنامه نویس حرفه ای شویم.

یکی از راه های دیگر که میتوانید بر میزان دانش و تجربه خود بیافزایید شرکت در پروژه های دسته جمعی و داوطلبانه ای است که با سرچ انگلیسی در گوگل میتوانید بدانها ملحق شوید.پس از اتمام این روژه ها هیچ مبلغی به شما پرداخت نخواهد شد اما بر میزان تجربه شما افزوده و یک نمونه کار خواهید داشت.این پروژه های داوطلبانه برای سازمان های خیریه ، بیمارستان ها و یا دیگر مراکزی مصرف خواهد شد که هزینه چندانی برای برنامه های خود نمیتوانند صرف نمایند.

برای بسیاری از افراد که میخواهند وارد بازار کار شوند میزان زمانی که نیاز است صرف کنند تا در حرفه خود موفق شوند بسیار مهم است.در مورد برنامه نویسی هم به همین صورت است .اما در پاسخ به این سوال که چه مدت زمانی نیاز است تابه یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل شویم باید گفت بستگی به شرایط و عوامل متفاوتی دارد.

یکی از این عوامل انتخاب زبان برنامه نویسی است.اینکه آیا زبان انتخابی شما سکویی است یا خیر در تعیین مدت زمان لازم بسیار مهم است.برنامه های سکویی بدین معنا که آیا با یادگیری یک زبان به تنهایی میتوان به هدف رسید و یا خیر.آیا نیاز است برای رسیدن به هدفتان زبانی را یاد بگیرید که نیاز به پیش نیازهایی دارد ؟از دیگر مواردی که در زمان به نتیجه رسیدن شما موثر است میزان زمانی است که صرف یادگیری میکنید.بعنوان مثال شخصی که 8 ساعت از وقت روزانه خود را صرف کدنویسی میکند زودتر از کسیکه روزی 1 الی 2 ساعت را برای این موضوع وقت میگذارد به نتیجه خواهد رسید.

کلاس آموزش برنامه نویسی - آموزشگاه برنامه نویسی

در ادامه به چند مورد از رازهای موفقیت در رسیدن به سطح حرفه ای از برنامه نویس شدن خواهیم پرداخت:

  • ذهن خود را الگوریتمی بار بیاورید

الگوریتم یکی از روش های حل مسئله است.برای ورود به عرصه برنامه نویسی واجب است حل مسئله بدانید.فاوچارت و الگوریتم به مانند یک درخت است که روش های حل مسئله بازگشت به مرحله قبل از مشکل و برون رفت از بحران را پیش روی شما قرار میدهد.

  • آشنایی با زبان انگلیسی

تمامی زبان های برنامه نویسی با زبان انگلیسی نوشته میشوند.بنابراین اگر با این زبان آشنایی ندارید در کد نویسی دچار مشکل میشوید و بسیار کند تر از دیگران پیش خواهید رفت.

  • کسب تجربه

همانطور که قبلا نیز اشاره شد در حوزه برنامه نویسی تنها 40% از طی راه برای برنامه نویسی حرفه ای شدن به آموزش ربط دارد و 60% باقی مانده به تمرین و کسب تجربه نیاز دارد.برای بدست آوردن تجربه میتوانید تا مدتی در شرکت های برنامه نویسی و در کنار دیگر برنامه نویسان حتی بصورت رایگان پروژه بزنید تا علاوه بر رفه اشکالات خود از تجربه دیگران در حل مسائل نیز بهره ببرید.

  • هدف اصلی را بشناسید

هر پروژه برنامه نویسی شامل چندین هدف است که برخی فرعی و برخی اصلی هستند.شما با استفاده از تجربه و هوش خود باید دریابید هدف اصلی پروژه چیست تا بتوانید هرچه زودتر و با صرف انرژی کمتر به نتیجه پروژه دست یابید.

  • ساده نویسی کنید

برای حل یک مسئله آنرا به به بخش های کوچکتر تقسیم نمایید .اینکار علاوه برراحتی فهم برنامه باعث میشود در صورت بروز خطا سریعتر آنرا بیابید و نسبت به حل آن اقدام نمایید.

  • حذف اشتباهات

اگر در بدنه الگوریتم با خطایی مواجه شدید از ابتدا شروع به کار کنید و برای همان قسمت از اول کد نویسی نمایید.اما اگر سعی به رفع آن خطا نمایید ممکن است علاوه بر صرف وقتتان مشکلات را گسترده تر نیز نمایید.پس بدنبال راه حلی جایگزین باشید و همان راه را تکرار ننمایید.

  • دانش به روز

برنامه نویسی جز آن دسته از رشته هایی است که هر روزه با تغییر و تحول همراه است.روز به روز به ورژن های جدیدتر برنامه ها افزوده میشود و برنامه ها و زبانه های برنامه نویسی جدیدتری برای حل مشکلات ایجاد میشوند.یکی از راه های حل این موضوع شرکت در کلاس های اموزشی است.روش دیگر استفاده از منابع موجود در اینترنت است .اما توجه نمایید که از منابع با زبان انگلیسی استفاده نمایید زیرا منابعی که به زبان فارسی ترجمه شده اند ممکن است علاوه بر ترجمه اشتباه ،با شاخ و برگ دادن به موضوع باعث سردرگمی و به حاشیه بردن موضوع اصلی شوند.

  • روحیه کار تیمی
  • شما بعنوان یک برنامه نویس با افراد زیادی نظیر همکاران برنامه نویس ،کارفرما ،کاربران و دیگر همکاران خود در ارتباط هستید.زیرا پس از اتمام پروژه که ممکن است کار را تمام شده بدانید ،تازه نوبت به بازخوردها میرسد زیرا رفع باگ های یک برنامه توسط بازخورد مخاطبان انجام میپذیرد.

برای شروع مسیر برنامه نویسی ، علاقه و استعداد خود را در این زمینه کاملا شناسایی نمایید.

برنامه نویس باید به تگ های  html آشنا باشد تا بتواند کدهای خود را در بین تگ های html بگنجاند.

اگر به برنامه نویسی وب علاقمندید ، ابتدا باید در کلاس آموزش html/css  شرکت نمایید و سپس وارد یکی از دوره های کلاس آموزش php  و یا کلاس آموزش asp.net  را شرکت نمایید.

اگر میخواهید برنامه نویس APP  شوید  و یا به زبان ساده بتوانید اپلیکیشن موبایل طراحی کنید  ، میتوانید یکی از این دو را زیر انتخاب نمایید.

در کلاس آموزش اندروید ثبت نام کنید و توسعه دهنده اندروید شوید

در کلاس آموزش ios  ثبت نام کنید و توسعه دهنده ios  شوید.

سئوالی داشتید ، بپرسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *