پیش نیاز php چیست

پیش از پرداختن به این سوال که پیش نیاز PHP چیست ،لازم است تا اندکی در مورد چیستی زبان PHP بپردازیم که این زبان چیست ؟ چه کاربردهایی دارد؟ چگونه میتوان با php کار کرد؟ و منظور از اینکه PHP زبان سمت سرور است چیست .پس از آن به مورادی میپردازیم که برای یادگیری آن نیاز است تا بدان موارد و مراحل آشنایی داشته باشید پس در این مقاله برای شما به صورت کامل توضیح می دهیم که پیش نیاز PHP  چیست. با ما همراه باشید

PHP چیست
امروزه برنامه نویسی تحت وب به دلیل تغییر ماهیت کسب و کارها ،بسیار مورد توجه قرار گرفته و این موضوع با استفاده از زبان های بسیاری نظیر ASP.NET ،PHP ، JavaScript و … انجام میپذیرد.
یکی از محبوب ترین زبان ها در نزد برنامه نویسان ،زبان php است که به دلیل ماهیت اوپن سورس بودن . قدرت بسیار بالایی که دارد کاربرد زیادی دارد و بسیاری از پروژه ها را با این زبان پرکاربرد توسعه میدهند.
این زبان ،یک زبان برنامه نویسی پیشرفته است که هم بصورت متنی و هم گرافیکی شناخته میشود.

پیش نیاز php چیست

پیش نیاز php چیست

تا پیش از پیدایش زبان phpاکثر صفحات وب به شکل ایستا بودند و برای اعمال تغییرات به یک صفحه لازم بود تا بصورت تک تک آن ها را ویرایش مینمودند که این موضوعی بود که وقت بسیاری را از طراحان میگرفت.بدین منظور زبان php به منظور پویا نمودن صفحات و تعاملی تر ساختن آن ها ،برای برنامه نویسان و طراحان صفحات وب تدارک دیده شد.
کدهای PHP الزاما بر روی یک سرور اجرا میشوند .حال میتوان این سرور را یک سرور واقعی در نظر گرفت و یا این سرور بر روی سیستم لوکال شما وجود دارد که با استفاده از نرم افزارهایی مانند Xampp ،php storm و یا wamp قابلیت اجرایی شدن را دارد.برای این منظور در کلاس آموزش PHP شرکت نمایید.

کاربردهای PHP چیست

همانگونه که در بالاتر عنوان شد PHP یک زبان برنامه نویسی است که توسط آن میتوان صفحات وب پویا را طراحی نمود.اما چیزی که مهم است بدانیداین است که اگر بخواهیم ساده بگوییم ،PHP امور پشت صحنه ! سایت را بر عهده دارد و امور ظاهری سایت و به اصطلاح خودم! خوشگلازاسیون! بر عهده آن نیست.در حقیقت PHP زبانی است که قدرت آن در زمان ارتباط با Database یا پایگاه داده نمایان میشود.
PHP قادر است اطلاعات را از دیتابیس خوانده و یا اطلاعات را به آن ارسال نماید.بنابراین با استفاده از PHP قادر خواهید بود با اتصال به دیتابیس ،اطلاعات مختلف من جمله انواع نظرات ،متون ، محاسبات و … را به کاربر نمایش دهید.
جهت اجرای کدهای php به دو روش میتوان اقدام نمود :

اجرای کدهای php در سرور واقعی

بهترین آموزشگاه برنامه نویسی برای درک بهتر این مفاهیم در کنار شماست.

در این روش لازم است تا کدها را بر روی یک هاست و سرور آپلود نمایید .بنابراین لازم است تا یک هاست و دامین را از قبل خریداری نموده و فایل های نوشته شده به زبان php را در آن آپلود نمایید .
نکته : این روش برای اجرای یک پروژه ،روشی غیر استاندارد است زیرا پس از هربار تغییر در کدها لازم است تا پروژه را بر روی هاست آپلود نمایید و از آن ها تست بگیرید که این روند ،فرایندی وقت گیر خواهد بود.

اجرای کدها در سرور مجازی

این روشی است که در کلاس های آموزشی و یا حتی برای اجرای پروژه های واقعی به برنامه نویسان پیشنهاد میشود.شما میتوانید با استفاده از نرم افزارهای شبیه سازی xampp ,wamp و یا php storm کدهای خود را به راحتی تست و اجرا نمایید.

پیش نیاز های php

IDEهای PHP

IDEها همان محیط های توسعه کدها هستند و در مورد PHP نیز شما نیاز به یک IDE داردی تا کدهای خود را در آن نوشته و اجرا نمایید .برخی از IDEهای محبوب و پرکاربرد ،عبارتند از :
PHPStorm
NUSphere
Zend Studio
Eclipse
NetBeans
Sublime Text
Komodo
Aptana Studio
PHPDesigner
شما میتوانید با توجه به نیاز خودتان یکی از IDEهای فوق را انتخاب نمایید.اما با توجه به تجربه کاری خود ،محیط PHP STORM را به شما معرفی مینمایم.

برای یادگیری PHP چه پیش نیازهایی لازم است ؟
ماهر شدن در هر زمینه ای نیاز به یک سری پیش نیازها دارد و حوزه وب نیز از این قائده مستثنی نیست.
شما برای آموزش زبان برنامه نویسی وب نیاز به یک سری اطلاعات و دانش ها دارید که در ادامه به ذکر این موراد خواهیم پرداخت :

HTML
HTML که در برخی موارد از آن با نام یک زبان یاد میکنند ،اما در واقع HTML یک زبان برنامه نویسی نیست و پیکره ای است برای بنای صفحات وب و به مانند یک اسکلت برای سوار نمودن باقی اجرا عمل میکند.کلاس آموزش html  آموزشگاه کامپیوتر پرتو، یکی از بهترین کلاس های حال حاضر برای یادگیری این زبان است

CSS
بکارگیری CSS بدون وجود HTML ممکن نست زیرا کدهای CSS بر روی HTML سوار میشوند.با اتسفاده از CSS میتواند به صفحات و اجزای آن استایل های مورد نظر را اعمال کرد .استایل هایی که از یاد کردیم عبارتند از رنگ ها ،فونت ها ،انیمیشن ها ،قرار دادن عکس ها با قابلیت تعریف سایز و دور گرد نمودن آن ها و …

البته در نظر داشته باشید که برای یادیگری این مهارت باید در کلاس آموزش Html/css شرکت نمایید که بهترین آموزشگاه طراحی سایت ، انتخاب بسیار خوبی است.

BootStrap
دانشی از وب است که توسط آن میتوانید صفحات خود را در دستگاه های مختلف با نمایشی صحیح به کاربر عرضه نمایید .بدین معنی که با استفاده از بوت استرپ در صورتیکه سایت شما در یک تلفن همراه یا یک دسکتاپ به نمایش دراید ،اجزای آن بهم ریخته نخواهد شد و یکپارچگی و نظم خود را حفظ خواهد نمود.

لازم به ذکر است که طول دوره های فوق در حدود 3 الی 4 ماه بوده و پس از آن برای ورود به دوره آموزشی php مهیا خواهید شد.کلاس آموزش بوت استرپ آموزشگاه کامپیوتر پرتو، در کنار شماست