مدت زمان طراحی سایت

سوالی که مکررا با آن از سوی افرادی که قصد ورود به مسیر آموزش طراحی سایت و یا یک طراح سایت و یا حتی مشتری که قصد سفارش یک پروژه را دارد ،روبرو بوده ایم ،این است که مدت زمان طراحی سایت چقدر است و در طی چه زمانی میتوان یک پروژه را از 0 تا 100 انجام داد.

پاسخ به این سوال جدای از مباحث تخصصی آن که در ادامه بدان اشاره خواهیم کرد ،اندکی مبهم است .میتوان گفت طراحی یک وبسایت بین چند روز تا چند سال! زمان میبرد.اما این زمان بستگی به مشتری دارد که مشخص کند چه نیازهایی دارد.

اینکه مشتری در ابتدای کار چک لیستی از انتظارات خود را برایتان شرح دهد و پس از مدتی نظر خود را عوض نماید ،کاملا تقصیر خود شماست !زیرا یک فرد حرفه ای از همان ابتدای کار ،قراردادی را بین خود و کارفرما تنظیم میکند و انتظارات وی را در آن بطور مشروح و با جزئیات شرح میدهد و طبق آن به مشتری زمان اعلام میکند.بنابراین مهمترین چیز در تخمین میزان زمان مورد نیاز برای طراحی یک سایت ،تعیین دقیق انتظارات مشتری از یک سایت است.

علاوه بر این ،نکته بعدی که باز هم متوجه کارفرما است ،این است که عکس العمل های کارفرما نسبت به براوردن نیازهای شما چگونه است؟به عنوان مثال طراح نیاز به تهیه و در اختیار قرار دادن لیستی از محصولات کارفرما دارد و کارفرما برای تهیه این لیست که 2 روز طول میکشد ،طراح را دو هفته معطل میکند!پس تا بدینجای کار برای تخمین زمان تکمیل پروژه دو مورد متوجه کارفرما است .

مدت زمان طراحی سایت

و اما از این جای کار به بعد ،وارد مباحث تخصصی خواهیم شد تا به کارفرما زمانی تخمینی از انجام یک پروژه را اعلام نماییم.

نخست زمانی که مشتری برای طراحی سایت خود تعیین میکند را از وی سوال نمایید .در صورتیکه زمان وی اندک و کمتر از یک ماه باشد ،از طریق کد نویسی امکان طراحی وجود ندارد و در خوشبینانه ترین حالت میتوان یک سایت استاتیک و یا سایتی داینامیک بدون داشتن امکانات خاص مانند فروشگاه را طراحی نمود.بنابراین بهترین راه ،طراحی یک سایت با CMS های آماده مانند وردپرس و یا جوملا است.اما در صورتیکه کارفرما زمان زیادی دارد ،میتوان بر روی نوع کار و پروژه با وی وارد مذاکره شد.

کلاس آموزش وردپرس را در آموزشگاه طراحی سایت پرتو بگذرانید تا با این مهم بیشتر آشنا شوید

مورد بعدی میزان بودجه ای است که کارفرما قصد دارد تا پروژه خود را به پایان برساند.در صورتیکه میزان بودجه وی کمتر از ده میلیون تومان باشد ،انجام پروژه با زبان های برنامه نویسی ،عملا صرفه اقتصادی ندارد.زیرا حداقل دو الی سه ماه لازم دارید تا سایت را به روش کد نویسی طراحی نمایید.بنابراین با توجه به بودجه کارفرما ،روش کار خود اعم از کدنویسی و یا استفاده از CMSها را مشخص نمایید.

پیشنهاد می کنید کلاس آموزش طراحی سایت با html/css  را برای شروع بگذرانید

مدت زمان طراحی سایت

پس از روشن شدن موارد فوق و توافق با کارفرما بر سر نوع طراحی ،اگر قصد اجرای پروژه با CMSهای آماده را دارید و فردی حرفه ای هستید ،زمان طراحی یک سایت با کلیه امکانات اعم از ووکامرس بین 3الی 10 روز است .و در صورتیکه فردی تازه کار هستید بین 10 روز تا یک ماه زمان لازم دارید.

اما اگر سایت شما به روش کد نویسی طراحی میگردد ،باز هم لازم است تا مشخص نمایید قصد طراحی بک اند را دارید یا فرانت اند.

برای طراحی فرانت اند نیاز به مهارت در کد نویسی با زبان های برنامه نویسی HTML ، CSS، جاوااسکریپت ،جی کوئری دارید و زمان لازم برای طراحی یک سایت با این زبان ها بطور میانگین بین 1 الی 4 ماه است.

در مورد طراحی سایت بک اند نیاز به تسلط بر روی زبان های PHP,ASP.NET , PYTHON و … دارید.زمان مورد نیاز برای طراحی این نوع از سایت نیز برای شخص حرفه ای از یک ماه به بالا است.

نکته : همانگونه که در بالاتر نیز عنوان نمودیم ،برای اعلام زمان مورد نیاز برای یک پروژه طراحی سایت ،نمیتوان زمان دقیقی را بشکل چشم بسته عنوان نمود و موارد ذکر شده در بالا ،در حالت کمترین انتظارات ممکن اتفاق میافتد و با بالا رفتن نیازها و انتظارات کارفرما،بر این زمان ها افزوده خواهد شد.

چه بسیار مشتریانی که طراح را برای ارسال چند خط اطلاعات تماس با ما چند روز معطل نموده اند و یک پروژه وردپرسی را از زمان مورد نیاز یک هفته ای به زمان اتمام پروژه دو ماهه رسانده اند و در مقابل آن هستند مشتریانی که حداکثر همراهی را با طراح نموده و پروژه برنامه نویسی را در مدت زمان حداقلی و دو ماهه به پایان رسانده اند!

بنابراین مرجع اول و آخر برای تخمین زمان طراحی یک سایت در درجه اول شما و دانش و تسلطتان در زمینه طراحی و در زمینه دوم مشتری و سطح انتظارات وی است.

اگر هم احساس می کنید می خواهید کار خود را به یک شرکت بسپارید ، می توانید در مورد شرکت های مختلف جستجو کنید