فرانت اند چیست

فرانت اند چیست ؟ در حوزه برنامه نویسی و طراحی های تحت وب ،دو مسیر وجود دارد که یک طراح وب میتواند یکی از این دو مسیر را برای آموزش و کار کردن انتخاب نماید .یکی از حوزه ها فرانت اند و دیگری بک اند است .اما ممکن است برایتان این سوال پیش آید که فرانت اند چیست ؟و برنامه نویس فرانت اند دقیقا چه کاری انجام میدهد؟هدف از نوشتن این مطلب پرداختن به پاسخ این سوالات است .

فرانت اند چیست

فرانت اند چیست

فرانت اند چیست

روز به روز بر تعداد افرادی که در حوزه برنامه نویسی فرانت اند کار میکنند افزوده میشود و این افزایش عرضه در اثر افزایش تقاضا است و در ادامه افزایش میزان کسانی است که میخواهند برای خود وبسایت داشته باشند .
همانطور که از نام این واژه نیز پیداست ،کلمه فرانت در آن بکار برده شده و واژه front در انگلیسی به معنای جلو است.در حوزه طراحی وبسایت ،فرانت اند به قسمتی از سایت گویند که کاربر میتواند آن را مشاهده نماید.در واقع قسمت فرانت اند ،کدها را بشکلی قابل مشاهده و گرافیکی شده را به معرض نمایش میگذارد.در فرانت اند یک سایت قسمت ها و اجزای تشکیل دهنده مختلفی چون تصاویر ،فرم های ورود اطلاعات ،صداها ،ویدئو ،متون و در حالت کلی هر آنچه که برای کاربر قابل درک و مشاهده باشد ،به نمایش در میاید.

در فرانت اند دو بخش اصلی وجود دارد که عبارتند از :

برنامه نویسی فرانت اند و طراحی رابط کاربری یا UI Designer

در حوزه طراحی رابط کاربری یک گرافیست ،ظاهر سایت را با استفاده از یک نرم افزار گرافیکی مانند فتوشاپ طراحی مینماید و تاییدیه را از مشتری میگیرد.پس از آن نوبت به برنامه نویس فرانت اند میشود که با استفاده از html / Css و جاوااسکریپت این طرح را پیاده سازی نماید .به زبان هایی که در سمت کاربر مورد استفاده قرار میگیرند ،زبان های Client side یا سمت کاربر گفته میشود .این کدها در مرورگر کاربر پردازش میشوند و مورد مشاهده کاربر قرار میگیرند.

اما یک برنامه نویس سمت فرانت اند نیاز به بکار گیری چه دانش هایی دارد؟

رای گام نهادن به مسیر فرانت اند نیاز به کسب چه مهارت هایی دارد ؟

نرم افزار های گرافیکی : یک طراح فرانت اند باید بتواند نیازهای گرافیکی خود را به راحتی براورده نماید و بدین منظور بتواند تصاویر گرافیکی که در طول پروژه مورد نیازش است را به تنهایی طراحی نماید.نرم افزارهای مورد استفاده در حوزه فرانت اند عبارتند از : نرم افزار فتوشاپ ،نرم افزار ایلاستریتور ،نرم افزار کورل و …

پیشنهاد ما به شما یادگیری فتوشاپ است که می توانید به سادگی آن را در کلاس آموزش فتوشاپ در آموزشگاه پرتو فرا بگیرید.

front end چیست

ذوق و سلیقه هنری : یک طراح فرانت اند باید در وجود خود ذوق و سلیقه هنری داشته باشد تا بتواند پیش از ورود به کد نویسی سایت را در ذهن خود مرور نماید و المان ها را در تصور خود در کنار هم بچیند تا ببیند نتیجه کار چگونه است و سپس وارد طراحی شود و عناصر و رنگ ها را به گونه ای در کنار یکدیگر قرار دهد تا کاربر در زمان کار با سایت احساس رضایت نماید .

HTML : HTML یک زبان نشانه گذاری ابر متن است و به عنوان هسته و جزء ساختار اصلی وبسایت مورد استفاده قرار میگیرد که دیگر اجزا بر روی آن سوار میشوند و متکی بر آن هستند .

کلاس آموزش html/css  در آموزشگاه پرتو به شما در این مسیر یاری می رساند

CSS : استفاده از CSS به منظور شکل و فرم دهید به اجزای مختلف یک وبسایت نظیر متون ،تصاویر ،کادر ها ،جداول و … استفاده میشود .استفاده از CSS به یک طراح این امکان را میدهد تا خلاقیت خود را برای اجرای یک پروژه بکار گیرد.
بوت استرپ : یک طراحی فرانت اند باید به گونه ای باشد که کاربر بتواند سایت را در هر مرورگر و دستگاهی باز نماید و بدون بهم ریختن المان ها سایت را مرور نماید .این واکنشگرایی نسبت به اندازه های مختلف مرور را میتوان با علم بوت استرپ به سایت اعمال نمود.

بهترین آموزشگاه طراحی سایت ، به سادگی در یادگیری این مهارت ها به شما یاری می رساند.

جاوا اسکریپت : استفاده از این زبان برنامه نویسی در سمت کاربر است و با استفاده از آن میتوانید صفحاتی که با HTML و CSS طراحی شده اند را داینامیک نمایید .علاوه بر این میوانید از فریم ورک های جاوااسکریپت به منظور تسریع در علم طراحی سایت استفاده نمایید .

کلاس آموزش جاوا اسکریپت را می توانید برای یادگیری این مهارت شرکت نمایید.

شناخت اصول تجربه کاربری : یک طراح فرانت اند موفق اصول تجربه کاربری مناسب را به درستی میشناسد و سایت را به گونه ای طراحی مینماید که کاربر در هنگام کار با سایت ،به راحتی بتواند نیاز خود را براورده نماید و دچار سردرگمی نشود.به عنوان مثال در صورتیکه سایت شما از لحاظ بصری بسیار زیبا باشد اما کاربر در هنگام سفارش محصول نتواند دکمه سفارش را به راحتی پیدا نماید و این دکمه در پشت افکت ها و انیمیشن های مختلف پنهان شده باشد ،سایت شما را ترک میکند و سایت زیبایتان عملا بی مصرف خواهد شد و شما را از هدفتان که همان فروش و عرضه محصول است دور میکند.بنابراین یک طراح فرانت اند باید هدف از طراحی یک سایت را به درستی درک نماید و در عین زیبایی ،آن را کاربردی طراحی نماید.