طراحی سایت سخت است

آیا طراحی سایت سخت است ؟ برای افرادی که به تازگی میخواهند وارد دنیای طراحی سایت شوند سوالات زیادی مانند اینکه چه مدتی را برای آموزش باید صرف نماییم ؟ نیاز به چه دانش هایی است ؟ بازار کار آن چگونه است ؟ و … بوجود میاید که با توجه به این موارد و پاسخ به این سوالات میتوانند مسیر خود را به درستی تعیین و گام در این مسیر نهند.اما پیش از هر سوال دیگری ،فرد ممکن است از خود بپرسد که آیا طراحی سایت سخت است؟و با توجه به پاسخ این سوال ،روحیه خود را سنجیده و در صورت سازگاری با این مقوله ،گام در این مسیر نهند.
پیش از هر چیز باید بدانید که علم طراحی سایت ،علمی به روز است و هر لحظه ممکن است علم آن دستخوش تغییرات شود و برای کسی که در این حرفه است لازم است تا دانش خود را همیشه به روز نگاه دارد و همواره در تلاش برای بدست آوردن اطلاعات باشد.بنابراین اگر فردی ساعی و کوشا هستید و از دنبال کردن تغییرات خسته نمیشوید ،یک امتیاز مثبت نسبت به سایر افرادی که قصد ورود به بازار طراحی سایت دارند را دارید.

طراحی سایت سخت است

طراحی سایت سخت است

آیا طراحی سایت سخت است

علاوه بر علم طراحی سایت ،باید مجهز به علم رفع مشکلات نیز باشید.بنابراین لازم است تا با مسائل فنی یک سایت نیز آشنا باشید و در زمان ایجاد مشکل ،با خونسردی بتوانید مشکلات سایت خود را برطرف نمایید .
در ادامه به بررسی موارد جزئی خواهیم پرداخت که با پاسخ به این موارد میتوانید تعیین کننده این سوال باشید که آیا طراحی سایت برای شما آسان است یا سخت…
در شغل طراحی سایت ،مهمترین ابزاری که همواره با آن کار میکنید ،کامپیوتر است.بنابراین اگر جزو افرادی بوده اید که با کار با کامپیوتر دچار مشکل بوده و در زمان کار با آن احساس راحتی نمیکنید ،کارتان با کمی چالش مواجه خواهد شد و ممکن است در زمان کار ،احساس خستگی نمایید .
اگر چالش قبلی را حل نموده اید ،این مسئله را نیز در نظر داشته باشید که ،همانگونه که در بالاتر نیز عنوان نمودیم در طول انجام یک پروژه ممکن است به مشکل بربخورید و در بدنه کدها یا الگوریتمتان خللی بوجود آید.بنابراین باید توانایی این را داشته باشید که به تنهایی از پس حل این مشکلات برایید و بتوانید به راحتی آن را حل و فصل نمایید .باید با منابع علمی معتبر به درستی آشنا باشید و بتوانید در صورت بروز مشکل از پس حل آن برایید.
پس از آن ،نوبت میرسد به توانایی شما در حوزه دانش زبان انگلیسی.بارها و بارها برایمان پیش آمده که متقاضیان سوال کرده اند که زبان انگلیسی را بطور کامل و حرفه ای ،یاد ندارم بنابراین ترس از وزود به این مسیر دارم.باید عرض نماییم که آشنایی با زبان انگلیسی در این حرفه ،نیاز به طی مراحل حرفه ای ندارد و همینکه با کلمات ابتدایی آشنا باشید خواهید توانست نیاز خود را رفع نمایید.در صورتیکه زبان انگلیسی شما نیز ضعیف است میتوانید با یادگیری الفاظی که همیشه در این مسیر مورد تکرار واقع میشوند ،به راحتی نیاز خود را مرتفع نمایید .
موضوع بعدی در مورد طراحی وب ،ماهیت هایی است که برای این شغل در نظر گرفته شده است.بدین معنی که طراحی وب از دو گرایش مختلف تشکیل شده است.نخست طراحی UI سایت که لازم است تا دانش گرافیکی شما زیاد باشد و اصول و روانشناسی رنگ ها را به خوبی بشناسید و المان عای سایت را به درستی کنار هم قرار دهید به گونه ای که کاربر از کار با سایت شما لذت ببرد.در سمت مخالف آن طراحی سایت در حالت UX است که فرد با کد ها و کار با الگوریتم ها و ساختارهای برنامه نویسی ،روش های بهینه سازی یک وبسایت و حفاظت از داده ،سر و کار دارد.
پس از شناخت روحیات مورد نیاز در زمینه طراحی سایت ،باید بدانید که نیاز به داشتن چه دانش هایی است تا بتوانید با استفاده از آن ها یک سایت را از 0 تا 100 طراحی نمایید.
در مرحله اول لازم است تا با مفاهیم اولیه طراحی سایت آشنا باشید و با HTML و CSS که بدنه یک سایت را تشکیل میدهند آشنا باشید.شما می توانید در کلاس آموزش Html/css شرکت نمایید.پس از آن نیز دانش بوت استرپ یا ریسپانسیو نمودن سایت را فراگیرید و سپس وارد برنامه نویسی سمت کلاینت یا سرور شوید.برای این منظور باید در کلاس آموزش بوت استرپ شرکت نمایید
آشنایی با دانش گرافیک نیز برای یک طراح سایت جزو مواردی است که باید آن را در نظر گیرد زیرا هرچه وابستگی فرد به دیگر افراد در پیش بردن یک پروژه بیشتر باشد ،زمان یک طراحی از صفر تا صد ،کمتر خواهد بود و نتیجه زودتر حاصل میشود.

آیا طراحی سایت سخت است

آیا طراحی سایت سخت است

اما در مورد زمان آموزش که سوالات زیادی در این مورد مطرح است باید گفت که پرداختن به این مساله از حوصله این مبحث خارج است و در مقاله ای جداگانه بطور مفصل بدان پرداخته ایم.اما بطور اجمالی باید گفت که پاسخ به این سوال بستگی به این مساله دارد که آموزش خود را به چه وسیله ای طی نموده اید و چه قدر برای آن وقت میگذارید و کاملا به تلاش فرد بستگی دارد.بنابراین این مدت از 5 ماه تا چند سال متغیر است و میزان حرفه ای شدن در این شغل نیز کاملا به خودتان بستگی دارد.با توجه به سابقه کاری چندین ساله ای که داشته ام و صدها دانشجویی که تربیت نموده ام باید گفت که دانشجویانی بوده اند که از همان ابتدای کار و تنها پس از یک الی دو هفته پس از شروع دوره ها توانسته جذب بازار کار شود زیرا تلاش و ذوق خود را به کارفرما به اثبات رسانده و در مقابل نی بوده اند افرادی که پس از یک سال نیز نتوانسته اند جذب بازار کار شوند زیرا نتوانسته اند به اصطلاح در این زمینه خودی نشان دهند!بنابراین توقع نداشته باشید که با خواندن یک کتاب یا شرکت در یک کلاس آموزشی و بدون هیچ تمرین و تلاش و ذوقی ،یک طراح سایت حرفه ای از شما بوجود اید!
نکته مهم پس از مقوله آموزش صحیح ،تمرین و تکرار است.

ما در بهترین آموزشگاه طراحی سایت ، مسیر طراح سایت شدن را برای شما همواره می کنیم.
بنابراین با در نظر گرفتن مواردی که تا بدین جای مقاله عنوان نمودیم ،خواهید فهمید که طراحی سایت برای شما سخت است یا آسان.زیرا پاسخ به این سوال کاملا فردی است و با توجه به المان های زیادی میتوان پاسخ صحیحی برای آن متصور شد.