دوره ICDL یا دوره OFFICE

دوره آموزشی icdl - آموزشگاه icdl - آموزش icdl

مهارت های هفتگانه کامپیوتر ICDL مخفف عبارت International Computer Driving Licence  به معنای مهارت کار با کامپیوتراست که طی چند سال اخیر تبدیل به یکی از دانش های پایه شده است بطوریکه امروزه افرادی که این مهارت ها را نمیدانند بی سواد تلقی میشوند.قبلا در مقاله icdl چیست ، در مورد این مهارت ها صحبت کرده ایم اما امروز و در این مقاله از آموزشگاه کامپیوتر پرتو ، می خواهیم دوره ICDL یا دوره OFFICE را معرفی کنیم.با ما همراه باشید.

این مهارت های هفتگانه کامپیوتر یکی از ابتدایی ترین دانش هایی است که افراد در ابتدای کار با کامپیوتر باید آنرا فرا گیرند.ازین رو یادگیری با کیفیت این دوره برای افراد بسیار حائز اهمیت است زیرا در صورتیکه آموزش آن اصولی نباشد ،برای کار با ابتدایی ترین نرم افزارهای کامپیوتر دچار مشکل و سردرگمی خواهد شد.همچنین برای استخدام در هر سازمان و یا شرکتی اولین سوالی که از فرد میشود میزان آشنایی فرد با این مهارت ها است.حتی کارایی این مهارت ها بگونه ای است که افراد در سطوح پایین تر آموزشی مانند دانش آموزان برای انجام پروژه های خود نیاز به آشنایی با نرم افزارهایی نظیر ورد,پاورپوینت ،اینترنت و ویندوز، اکسل را دارند.

و اما این مهارت های هفتگانه کامپیوتر متشکل از چه مهارت هایی است ؟در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت :

مهارت های کامپیوتر

  1. مبانی کامپیوتر

طی این مهارت افراد طرز کار کلی با نرم افزار و سخت افزار را آموزش خواهند دید.همچنین کاربرد کلی برنامه هایی که روزانه با آن سرو کار خواهیم داشت را فرا خواهند گرفت.

  1.  مهارت ویندوز

طی این مرحله فرد طرز استفاده کلی از رایانه ،استفاده از فایل ها و مدیریت آنها را فرا خواهد گرفت.بدین منظور میتوانند طرز استفاده کلی از ویندوز یا سیستم عامل را فرا گرفته و تنظیمات دلخواه خود را بر آن اعمال نمایند.همچنین طرز استفاده از برنامه های روتین روزانه را آموزش خواهد دید.همچنین اموری مانند حذف ،کپی ،انتقال ،ایجاد ،مخفی نمودن و … در جهت کار با فایل ها و پوشه ها را اموزش میبینند.

  1. مهارت word

از نرم افزار WORD در جهت ایجاد نامه ها استفاده میگردد.از جمله کاربردهای این نرم افزار میتوان به ایجاد ،ویرایش ،جدول بندی ،مدیریت تصاویر در بین متون ،ایجاد سرنویس و پانوشت نامه ها و … اشاره نمود.

  1. مهارت EXCEL

از این برنامه در حسابداری نیز میتوان استفاده نمود.بدین منظور طرز استفاده از فرمول های ریاضی را برای ایجاد،ویرایش ،قالب بندی ،جدول بندی و … را آموزش میبینند.استفاده از اکسل در سازمان هایی که سیستم حسابداری آنها بشکلی محدود است و یا تخصصی نیست کاربرد دارد.البته ناگفته نماند که در سازمان هایی که سیستم حسابداری گسترده ای نیز دارند ،اهمیت اکسل کم نمیشود .

  1. مهارت POWER POINT

از این نرم افزار برای ارائه مطالب آموزشی بشکل اسلاید استفاده میشود.بدین منظور در طی این مهارت امکان ایجاد و طراحی اسلاید ،ویرایش و قالب بندی متون و تصاویر را آموزش میبینید.همچنین حرکت اسلاید ها ،پرش انها به شماره ای خاص ،عقبگرد و استفاده از انیمیشن در انها جزو مواردی است که طی این دوره اوزش داده میشود.

  1. مهارت ACCESS

هدف از آموزش این دوره ایجاد انواع پایگاه داده و ذخیره اطلاعات سازمانی داخل جداول و ارتباط چندین جدول با یکدیگر است.

  1. مهارت اینترنت

در ضمن این دوره مفهوم کلی اینترنت اموزش داده میشود.همچنین اطلاعاتی مانند شاخص های امنیتی که موجب گشت و گذار بهتر در اینترنت میشود به دانشجویان داده میشود.علاوه بر این طرز ایجاد ایمیل ،ایجاد ،ویرایش ،ارسال و حذف نامه های الکترونیکی را در طی این دوره اموزش میبینند.

و اما در ادامه مقاله به بررسی مهارت های  Office میپردازیم:

دوره آموزشی icdl - آموزشگاه icdl - آموزش icdl

مهارت های office

مجموعه Office توسط شرکت مایکروسافت ارائه شد.هر کدام از این نرم افزارها برای رفع نیازی از کاربر طراحی شده است.

پس از نصب مجموعه آفیس بر روی سیستم خودتان با یک پوشه جدید بنام Microsoft Office  در قسمت All Programs مواجه خواهید شد که با قرار دادن نشانگر موس بر روی آن مجموعه ای متشکل از 5 مورد را ملاحظه خواهید نمود.توجه داشته باشید حتی در صورتیکه شما یک کاربر مبتدی در استفاده از کامپیوتر هستید نیز یکی از ابتدایی ترین مواردی که باید بر روی سیستمخود نصب نمایید ،همین مجموعه آفیس است.و اما این جموعه از چه نرم افزارهایی تشکیل شده اند:

  • Word: از این برنامه برای ایجاد و ویرایش نامه استفاده میشود و محیطی دارد که در آن تایپ صورت میگیرد و ناحیه متنی را منجر میشود.در این نرم افزار امکان ایجاد اسنادی متشکل از متن ،عکس ،جدول و نمودار وجود دارد.
  • Excel: این نرم افزار جهت کار با اعداد و ارقام ایجاد شده است.بصورت کلی از این مورد برای امور حسابداری و محاسبات استفاده میشود.
  • Power point: از این نرم افزار برای ارائه استفاده میشود.بدین منظور درون آن طراحی انواع اسلاید و ایجاد موشن در آنها انجام میپذیرد.
  • Access: به نرم افزار پایگاه داده مشهور است بصورتیکه اطلاعات را بشکلی طبقه بندی شده و ساختارمند برای کاربر ذخیره مینماید تا در مواقع مورد نیاز اطلاعات را بصورت شاخه بندی و طبقه بندی شده به مخاطب عرضه دارد.
  • Outlook: نرم افزاری است جهت ارسال و دریافت نامه های الکترونیکی.توسط این نرم افزار میتوانید ایمیل جدید ایجاد ،ویرایش ،ارسال و یا حذف نمایید.نکته قابل توجه این است که این نرم افزار در ایران کاربرد چندانی ندارد و بیشتر در سازمان های دولتی بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد.

مهارت های icdl بیشتر از مهارت های office هستند به همین دلیل پیشنهاد میکنیم اگر به دنبال تسلط به کامپیوتر و همچنین استخدام هستید ، بهتر است در کلاس آموزش icdl  شرکت نمایید.

اگر هم به برخی از مهارت های کامپیوتر (icdl ) مسلط هستید می توانید مهارت های باقی مانده را بصورت تکی بگذرانید.

یکی از ویژگی های آموزش مهارت های هفتگانه کامپیوتر برای افرادی که قصد ورود به بازار کار را دارند ، این است که بصورت عملی آموزش ببینند. زیرا آموزش تئوری کمکی به شما نخواهد کرد بلکه کار با این نرم افزار ها و تسلط شما به آنها موجب استخدام شما می گردد.

اساتید آموزشگاه کامپیوتر پرتو دوره آموزشی icdl را بصورت کاملا جامع و عملی آموزش میدهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *