دلایل استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس

دلایل استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس

دلایل استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس

در صورتیکه صاحب یک کسب و کار هستید و سایت خود را با وردپرس طراحی نموده اید ،یکی از کم هزینه ترین و البته آسان ترین راه ها ،راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با استفاده از وردپرس است که توسط آن بتوانید به راحتی محصولات خود را به مشتریان عرضه نموده و آن ها را به فروش برسانید و مقاله امروز آموزشگاه کامپیوتر پرتو ، در مورد دلایل استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس است.با ما همراه باشید

شما میتوانید با پلاگین های متفاوتی که برای وردپرس طراحی شده است ،امکانات مختلفی را برای سایت فروشگاهی خود فراهم آورید.اما یکی از مهمترین ،پر مصرف ترین و پر طرفدارترین افزونه ها برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی ،ووکامرس است.لذا در این مقاله سعی مینماییم به ایجاد یک فروشگاه اینترنتی با استفاده از ووکامرس بپردازیم.

ووکامرس چیست؟

Woocommerce یا ووکامرس یکی از پلاگین های فروشگاه ساز مخصوص سایت های وردپرسی است که توسط آن میتوانید یک فروشگاه همه جانبه با امکانات فراوان برای خود فراهم آورید.این افزونه در سال های اخیر با استقبال زیادی روبرو شده است بطوریکه اکثر سایت های وردپرسی که فروشگاه دارند با استفاده از این پلاگین فروشگاه خود را راه اندازی نموده اند.( ووکامرس با دانلود 28 درصدی توانسته رقمی بالغ بر 4.7 میلیون سایت را از امکانات فروشگاه  برخوردار نماید.)بنابراین چیزی در حدود یک سوم سایت های فروشگاهی از این پلاگین استفاده مینمایند که رقم بسیار قابل توجهی است.

ممکن است در نگاه اول و با مقایسه ووکامرس با دیگر پلاگین های ایجاد فروشگاه ،به این نکته پی ببرید که در مقایسه با دیگر پلاگین ها امکانات آن کم است اما نگران نباشید.در مورد استفاده از این افزونه هیچ محدودیتی وجود ندارد زیرا شما با نصب افزونه های جانبی میتوانید امکانات آن را تا حدی بالا ببرید که حتی آن را از یک سیستم مدیریت محتوای مخصوص ایجاد فروشگاه اینترنتی ،شما را بی نیاز نماید.پیش نیاز کار با ووکامرس ، تسلط بر روی وردپرس است و برای وردپرس ، توصیه می کنیم در کلاس آموزش وردپرس شرکت نمایید.

مزایای فروشگاه اینترنتی ووکامرس

برخی از مزایای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی توسط ووکامرس عبارتند از :

  • مقرون به صرفه بودن نسبت به دیگر سیستم ها زیرا به طور رایگان در دسترس افراد قرار میگیرد.
  • تنوع در تعداد افزونه ها به دلیل بررسی مداوم نیاز کاربران و طراحی انواع افزونه های جانبی برای آن.
  • امکان گزارش گیری از میزان کل فروش توسط این افزونه و امکان تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی برای فروش بیشتر .
  • فروش محصولات بدون نیاز به حضور فیزیکی و طی مراحل سنتی فروش .
  • گستردی خدمت رسانی و فروش در سطحی وسیع بر خلاف فروش فیزیکی که مختص به محل فروشگاه شما و مشتری های محلی است.
  • امکان تبلیغ و فروش به روش های گوناگون بدین صورت که علاوه بر تبلیغات و معرفی سایت خود به افراد نظیر ذکر ادرس سایتتان در کارت ویزیت و … ،میتوانید با سئو نمودن سایت و تبلیغ آن در دیگر سایت ها خود را در معرض دید تعداد زیادی از افراد قرار دهید و کسب و کارتان را مطرح نمایید.
  • امکان کنترل فروشگاه بشکل مستقیم بطوریکه قادر خواهید بود محصولات را مدیریت نموده ،حساب مشتریانتان را مشاهده کرده ،کدهای تخفیف اعمال نموده و … که در فروشگاه معمولی امکان انجام آن امور را دارید.
  • درگاه های پرداخت متفاوت و امنی در ووکامرس وجود دارد که با توجه به نیاز خود میتوانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید.
  • نصب و راه اندازی آسان دارد بدین معنی که تنها با چند کلیک ساده میتوانید از امکانات این فروشگاه ساز برخوردار شوید.

انواع فروشگاه اینترنتی

و اما انواع فروشگاه های اینترنتی که میتوانید با استفاده از وردپرس داشته باشید به دو صورت است:

  1. ایجاد فروشگاه اینترنتی به منظور فروش محصولات مجازی مانند دانلود ها : توسط یک فروشگاه اینترنتی که در سایت وردپرسی خود ایجاد مینمایید میتوانید نسبت به فروش محصولات غیر فیزیکی و مجازی خود نظیر انواع دانلود ها اقدام نمایید.این محصولات نیازی به ارسال فیزیکی ندارند و میتوانید با تعریف یک شماره حساب نسبت به کسب درامد اقدام نمایی.
  2. ایجاد فروشگاه اینترنتی به منظور فروش محصولات فیزیکی : بدین منظور میتوانید با فروش محصولات خود که بشکل فیزیکی به دست مشتری میرسد اقدام نمایید.بدین منظور میتوانید از طریق پست ،تیپاکس یا پیک سفارشات را تحویل دهید.حتی میتوانید پس از اینکه کسب و کارتان رونق گرفت با استفاده از اکسپرس موجب رضایت خاطر بیشتر مشتریان خود شوید.

برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی به چه مواردی نیاز است؟

  • انتخاب دامین : برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی در ابتدا باید یک سایت داشته باشید بنابراین نیاز است یک دامین که همان نام سایتتان است داشته باشید.سعی نمایید نام سایتتان معرف کسب و کار شما باشد و در صورتیکه برند دارید ،نام آن را با نام برند خود همسان انتخاب نمایید.
  • خرید هاست : هاست فضایی است که از سوی شرکت های هاستینگ در اختیار شما قرار میگیرد تا محتوای سایت خود را داخل این فضا بارگذاری نمایید.واضح است که پس از برخورداری از دامین ،به یک هاست نیاز دارید.
  • نصب و راه اندازی وردپرس : پس از در اختیار داشتن هاست و دامین و پس از متصل نمودن این دو مورد که در حدود سه روز زمان میبرد ،نیاز دارید تا وردپرس را نصب نمایید.
  • پس از نصب وردپرس و نصب قالب بر روی سایت و ساخت صفحات و برگه ها و پس از تعریف برگه فروشگاه ،نوبت به نصب و راه اندازی پلاگین ها میرسد که یکی از این پلاگین ها پلاگین های فروشگاهی هستند.بدین منظور یکی از پلاگین ها را انتخاب نموده و نسبت به تعریف موارد و اجناس قابل فروش خود درون سایت اقدام نمایید.

در این میان برخی افراد به دنبال طراحی سایت فروشگاهی هستند که پیشنهاد میکنیم چنانچه با وردپرس آشنایی ندارند در ابتدا کلاس آموزش html/css را بگذرانند و سپس به سراغ دوره آموزشی وردپرس بروند . این مسیر تخصصی در طراحی سایت با وردپرس می باشد.

آموزشگاه طراحی سایت پرتو در کلاس آموزش وردپرس  ، فروشگاه اینترنتی یا همان ووکامرس را بصورت کاملا تخصصی آموزش می دهد.

برخی افراد نیز فقط با وردپرس آشنا هستند و در کار با فروشگاه اینترنتی دچار مشکل می شوند. به این دسته افراد پیشنهاد می کنیم دوره آموزشی فروشگاه اینترنتی وردپرس را انتخاب نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *