انیمیشن سازی با افترافکت

انیمیشن سازی با افترافکت - بهترین آموزشگاه افترافکت - آموزش حرفه ای افترافکت

انیمیشن سازی در افترافکت ، یکی از دوره هایی است که توسط بسیاری از دانشجویان آموزشگاه کامپیوتر پرتو، به صورت جدی دنبال می شود و خیلی از افراد تمایل دارند این مهارت را به صورت حرفه ای آموزش ببینند.

قبل از اینکه به کاربرد نرم افزار افترافکت در انیمیشن سازی بپردازیم ،بطور مختصر بیان مینماییم که افترافکت چیست؟

افترافکت چیست؟

افترافکت یکی از از قدرتمند ترین و مشهورترین نرم افزارهای شرکت ادوبی است.تاریخچه این نرم افزار به سال 1993 برمیگردد .زمانیکه توسط یک شرکت کوچک و گمنام ابداع گردید و درست یک سال بعد توسط شرکت ادوبی خریداری شده و به بازار عرضه شد.استفاده از این نرم افزار در ساخت فیلم ،جلوه های ویژه و انیمیشن کاربرد دارد .بنابراین افرادی که در این زمینه فعالیت دارند ،بدون شک نام این نرم افزار را شنیده اند.در حقیقت نرم افزار افترافکت یکی برنامه برای ایجاد جلوه های ویژه ،موشن گرافیک و کامپوزیت می باشد که برای عمل Post production در فیلم سازی و صدا و سیما استفاده می گردد.

یکی از ویژگی های مهم افترافکت ،قابلیت اتصال با برنامه های ایلاستریتور ،فتوشاپ و پریمیر است که این سه نرم افزار در حوزه انیمیشن سازی کاربرد دارند و برای افرادی که در این زمینه میخواهند فعالیت نمایند ،آشنایی با تمام این موارد الزامی است.بسیاری از انمیشن های مطرح جهان ،موفقیت خود را مدیون این نرم افزار هستند.

و اما

کاربردهای نرم افزار افترافکت

همانطور که در بالاتر نیز ذکر شد و در کلاس آموزش افترافکت  نیز گفته شده است ، افترافکت در ساخت جلوه های ویژه بصری ،گرافیک متحرک ،موشن گرافیک ،و کامپوزیت تصاویر جایگاه ویژه ای دارد.استفاده از این نرم افزار در بسیاری از پروژه های مهم سینمایی دیده میشود .فیلم هایی نظیر گلادیاتور ،اسپایدر من ،جان سخت ،300 ،آقا و خانم اسمیت از جمله فیلم هایی هستند که توسط این نرم افزار ساخته شده اند.حتی بسیاری از تبلیغات تلویزیونی نیز از این نرم افزار استفاده میکنند.اما بطور کلی برخی از مهمترین کاربردهای نرم افزار افترافکت عبارتند از :

مهمترین کاربردهای نرم افزار افترافکت

  • ساخت انواع انیمیشن های دو بعدی
  • افکت دادن به کلیپ ها و فیلم ها نظیر کلیپ های عروسی
  • ایجاد جلوه های ویژه در فیلم های سینمایی
  • ایجاد موشن گرافیک یا همان گرافیک متحرک
  • کامپوزیشن یا ترکیب بندی

حال به بررسی این موارد بطور اجمالی میپردازیم:

  1. ساخت انواع انیمیشن های دو بعدی:صحنه های انیمیشنی دو و یا سه بعدی که توسط افترافکت ساخته شده است بسیار چشمگیر هستند .برای خلق صحنه های سه بعدی میتوان با استفاده از رنگ آمیزی های پیشرفته ای که در این نرم افزار تعبیه شده است استفاده نمود و اثری سه بعدی را خلق نمود.
  2. ایجاد افکت برای کلیپ ها و فیلم ها : در مورد این مورد از قابلیت های استفاده از نرم افزار افتر افکت میتوان گفت که حذف زوائد فیلم ها ،تلفیق چندین لایه از فیلم ،اضافه نمودن افکت های تصویری به فیلم و یا حتی تغییر رنگ آن ها اشاره نمود.علاوه بر این میتوان توسط افترافکت ،فرمت های متفاوت تصوییری را به یکدیگر تبدیل نمود.
  3. ایجاد جلوه ویژه در فیلم های سینمایی : جلوه ویژه به معنی صحنه هایی از فیلم است که برای گروه فیلمبرداری غیر ممکن است و یا انجام آن با مخاطرات بسیاری همراه است و بدین منظور انیمیشن وارد میشود .بدین منظور میتوان توسط افترافکت صحنه هایی نظیر سقوط ،جنگ هایی با تعداد بالای جنگجو ،تصادفات و … خلق و ایجاد نمود.علاوه بر ایجاد اکشن ها برای یک فیلم ،میتوان به تولید بکگراند ها نیز پرداخت.بعنوان مثال طراحی یک شهر و یا جنگل که بیننده حتی متوجه مصنوعی بودن آن نیز نشود.
  4. ایجاد موشن گرافیک :موشن گرافیک به طرح های گرافیکی میگویند که دارای حرکت است.استفاده از موشن گرافیک در تبلیغات تلویزیونی ،تیتراژ فیلم ها ،بنرهای تبلیغاتی آنلاین و … استفاده میشود.
  5. کامپوزیت یا ترکیب بندی : به ترکیب چندین فیلم یا کلیپ که در نهایت یک فیلم با موضوعی واحد را میسازند ،کامپوزیت یا ترکیب بندی میگویند.با این گفته ،ایجاد جلوه های ویژه جزء تفکیک ناپذیر قابلیت کامپوزیت در افترافکت هستند.در واقع کامپوزیت جزو مراحل پایاینی انجام یک پروزه است و بدین منظور پس از قرار دادن تکه های فیلم در کنار یکدیگر ،اصلاحات رنگی و نوری را بر روی آن انجام میدهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *