آموزش رنگ ها در HTML

آموزش رنگ ها در HTML

امروز می خواهیم در مورد آموزش رنگ ها در HTML در طراحی سایت صحبت کنیم. یکی از مهم ترین بخش های طراحی سایت استفاده از رنگ ها در طراحی سایت هستند که آموزش رنگ ها در HTML از این بابت می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد.اگر کدهای html یا CSS رو نگاه کرده باشید ، در قسمت هایی که برای تنظیم رنگ متن ، پس زمینه ، حاشیه و … وجود داره معمولا رنگ رو با یک کد خاص به کار بردند . چیزی شبیه rrggbb# . امروز می خوایم به صورت کامل و مفصل در مورد نام و کد رنگ ها در زبان های html و CSS صحبت کنیم .

نکته در مورد اعداد مبنای 16 یا همون Hexadecimal

رقم های اعداد مبنای r ، از 0 هستند تا r-1 . مثلا در مبنای پرکاربرد 10 که روزانه ازش استفاده می کنید ، رقم ها 0 تا 9 هستند . و مبنای 16 دارای ارقام 0 تا 15 هست . برا اینکه ابهامی در خوندن اعداد مبنای 16 پیش نیاد ، رقم های 10 تا 15 رو در مبنای 16 با حروف الفبای لاتین از A تا F نشون میدن . اگر اینکار صورت نمی گرفت در خواندن اعداد مبنای 16 ابهامات زیادی بود . مثلا عدد 112 رو به سه شکل می شد تفسیر کرد . اینکه از سه رقم 1 و 1 و 2 ایجاد شده یا از دو رقم 11 و 2 و یا اینکه از دو رقم 1 و 12 !!! وقتی از حروف به جای ارقام بزرگتر از 9 در مبنای 16 استفاده کنیم این سه تفسیر رو به صورت سه عدد 112 و B2 و 1C داریم که اعداد کاملا واضح و مشخصی در سیستم مبنای 16 هستند .

پس شانزده رقم مبنای 16 عبارتند از 0 , 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , F , E , D , C , B , A

اگر قصد شرکت و کسب تخصص در کلاس آموزش طراحی رابط کاربری دارید ، دانستن این مهارت ها ، بسیار پر اهمیت و حیاتی است.

:: نام های استاندارد تعریف شده برای رنگ ها در CSS و  HTMLبرای تعداد ‍147 رنگ در CSS و HTML نام استاندارد تعریف شده که اونها رو با رنگ و کد معادلشون در زیر می بینید :

 

جدول رنگ کد هگزادسیمال

جدول رنگ کد هگزادسیمال

 

 

 

 

 

مقاله
آموزش رنگ ها در HTML
نام مقاله
آموزش رنگ ها در HTML
خلاصه
آموزش رنگ ها در HTML عنوان آموزش امروز آکادمی پرتو می باشد
نویسنده
منتشر کننده
آموزشگاه کامپیوتر پرتو
لوگو
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *